Baby wakker in bed liggen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ospiri, May 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ospiri

Ospiri Actief lid

Apr 5, 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Als ik mijn zoontje van de opvang heb gehaald (meestal tussen 4 en 5) krijgt hij thuis zijn fles en speelt ie nog even in de box.
    Zijn laatste fles krijg je meestal tussen 7 en 8 en dan slaapt ie tot de volgende ochtend. Maar hij wil vaak niet meer slapen als hij zijn een na laatste fles heeft gehad. Op zich niet erg maar meestal houdt hij het dan niet goed vol tot zijn laatste fles. Dus probeer ik hem wel op bed te leggen als ik het idee heb dat ie moe is (vaak lastig te peilen bij hem). Dat laat ie ook prima toe maar als ik dan regelmatig kijk bij hem ligt ie gewoon wakker rond zich heen te kijken of met zijn knuffel te spelen en kletsen.
    Moet ik hem dan laten liggen, rust ie dan ook een beetje uit? Of kan ik hem beter in de box beneden leggen?
    Als ie gaat protesteren haal ik hem er altijd uit hoor maar dat doet ie eigenlijk bijna nooit..

Bedankt alvast!

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Ik zou hem gewoon lekker in bed leggen. Ook al slaapt hij niet, hij komt toch tot rust. Het is lekker stil, minder prikkels.
    Onze kinderen gaan ook rond 6 uur naar bed. Onze dochter krijgt dan rond 22 uur de laatste fles, hier moeten we haar wel voor wakker maken, maar daarna slaapt ze weer verder tot de volgende ochtend 6 uur.

Maar hoe dan ook, het klokje rond 's avonds/'s nachts is prima. Lekker rustig en kunnen ze de prikkels van de dag beter verwerken

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Lekker laten liggen zou ik zeggen! Zo lang je kindje tevreden is, is er niets aan de hand lijkt me....hij moet toch ook niet slapen. Als hij 's nachts maar lekker slaapt!

Hier is datzelfde slaapje ook een moeizaam iets, altijd al geweest. Daarom wandel ik bijna iedere dag tussen half 6 en half 7, zeker een half uur. Dan doet hij nog een tukje en kunnen we de fles tot 18.45u gerekt krijgen.
    Op dagen dat hij naar het KDV gaat, is die fles vaak al om 18.30u omdat hij dan doodmoe is (hij slaapt daar niet zo goed).

Share This Page