Zweten tussen billen/benen ('zweetreet')

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Newlife1979, 28 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newlife1979

    28 mrt 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

    Ik heb toch iets gênants.. en ik weet niet zo goed ofnik nou de enige ben, of het met het 'ontzwangeren' te maken heeft, of iets anders is..
    Ik ben 5 maanden geleden bevallen van een prachtige zoon! Met hem gaat alles super gelukkig, bij mij is het alleen een flinke herstelperiode na eigenlijk een super voorspoedige zwangerschap.
    De bevalling duurde erg lang en er ging veel mis helaas. Hierdoor de afg maanden veel pijn gehad en veel spanning gehad. Echter gaat het sinds een maand gelukkig steeds beter!
    Nu heb ik alleen sinds een paar weken iets nieuws.. peanuts vergeleken met de afg maanden, maar wel heel gênant..
    Ik zweet opeens heel erg 'van onderen' tussen mijn billen, bij mijn benen. Echt zo erg dat mijn 'zitvlak' helemaal nat is en een natte vlek achterblijft als ik opsta. Ik zweet opeens ook veel meer s nachts.
    Het is overigens niet alleen als ik zit (wel erger) maar ook als ik gewoon loop of sta. Zo gênant.
    Zijn er meiden/vrouwen die dit ook hebben (gehad) en gaat het weer over? Ideeen wat je ertegen kunt doen?

    Alvast super bedankt voor jullie reacties

    Liefs
     
  2. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Weet je zeker dat het zweten is en niet meer afscheiding en zwakkere blaas?
     
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Nachtzweten herken ik wel, dat Is in elk geval hormonaal en wordt vanzelf minder.
    Zweten tussen de billen zal dan denk ik ook wel van de hormonen komen.
    Wat je zou kunnen proberen Is zinkzalf smeren ( net als bij de kleine :)) , dat vermindert het zweten.
     
  4. Newlife1979

    28 mrt 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie snelle reactie!
    Ik was eerst bang dat het idd mijn zwakkere blaas was of afscheiding, maar dat is het niet, want als ik tena gebruik heb ik het ook, terwijl het verbandje nog 'droog' is.
    Ik denk haast dat het idd met het vele zweten te maken heeft/hormonen. Ik hoop dat het niet lang meer duurt.. wat is dit gênant zeg..
     
  5. Newlife1979

    28 mrt 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    de tip vd zinkzalf ga ik zeker proberen! Nooit gehoord! Dank je wel!
     
  6. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Het kan ook een vitamine D tekort zijn. Bijwerking is overmatig zweten.
     
  7. Newlife1979

    28 mrt 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt? Ook nooit aan gedacht! Volop in de zon gaan zitten dus ;) bedankt voor jullie reacties!
     
  8. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wat vervelend voor je zeg!

    Mijn man is meerdere keren op uitzending geweest. Als de mannen daar last hadden van overmatig zweten op gevoelige plekken (zoals billen, liezen, tussen de tenen kan ook pijnlijk zijn), dan werd er talkpoeder/mentholpoeder op gedaan. Wij hebben dus ook van die busjes thuis staan. Ik gebruik het soms ook als ik er last van heb op hete zomerdagen.

    Bij de kleine gebruiken we overigens ook talkpoeder om alles goed droog te houden. Geen menthol natuurlijk 😂
     
  9. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik herken het helaas. Het is precies een plek waar ik blijkbaar veel zweet. Ook in de liezen. Soms is mijn ondergoed helemaal nat van het zweten.

    Ik doe er verder niets aan, behalve dan schoon ondergoed ;) Het hoort er een beetje bij denk ik.
     
    Karlijn88 vindt dit leuk.
  10. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Same here!
     
  11. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ja mannen hebben last van zweetballen en wij vrouwen van een euhhhh zweetmuts 😂
     
  12. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Tijdens de zwangerschap had ik het overigens nog veeeeeel erger. Ik hoop dat het op een gegeven moment weer minder wordt. Misschien als ik gestopt ben met borstvoeding en mijn hormonen weer tot rust komen. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde ;)
     
  13. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.354
    360
    83
    in een huis
    😂😂😂
     
  14. Newlife1979

    28 mrt 2017
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!!
    Zo rot om te lezen dat jullie er ook last van hebben! Het is zo vervelend en gênant! Maar aan de andere kant ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben... dis niet helemaal gek geworden haha!
    ik ga de talkpoeder ook proberen!
    Ik hoop zo erg dat het toch iets tijdelijks is.. toch een onderdeel van het ontzwangeren dat blijkbaar bij mij hoort.. haha.. en anders maken we er maar het beste van.. het is het uiteindelijk allemaal waard als ik nu naar onze allerliefste slapende zoon kijk.. dat is priceless..
     

Deel Deze Pagina