Enorme aambeien na de bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by piccolina, Apr 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik heb 3 dagen geleden een erg moeilijke bevalling gehad: 36 uur zonder pijnbestrijdeb omdat ruggenprik die drie keren aangebracht was werkte niet. Ik bleef steken op 6cm terwijl mijn weeen waren goed voor 10cm meer dan 12uur. Uiteindelijk krizersnede gehad en wat een oplichting!!
    2e dag ben ik volledig hersteld kan al lopen en douche etc.
    Maar wat een pijnlijke aambeien ik heb: ze zijn enorm uitwendig 4 grote!!!
    In kraamhotel kreeg ik ledocaine zalf en bevroren mandverbanden maar helpt niks ik kan erg moeilijk liggen zitten en slapen.
    Morgen brengt mij. Man curanol maar ik heb daar weinig vertrouwen bij.

We kan mij iets aanraden????

2. stierin

stierin Lid

Aug 12, 2009
    70
    0
    0
    Hoi,

Allereerst gefeliciteerd.
    Ik had ook grote aambeien na de bevalling,de verloskundige raadde ook curanol,tabletten en zalf aan,moet zeggen dat het binnen een paar dagen al beter werd.
    Sterkte.

Groetjes Stierin

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Oei, klinkt idd als een heftige bevalling! Balen van de aambaaien, ik had ze ook na mijn bevalling. Ik had inderdaad curanol (tabletjes en zalf) en daarnaast bevroren maandverbandjes in een washandje. Ohh echt het deed meer pijn dan de hechtingen. Verder toch even geduld hebben...

4. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ja klopt ik heb ks en due doet nu echt niks vergeleken mer aambeien kan echt janken van pijn... Verpleegkundige schrok ook ervan hoe groot ze waren en omdat ik eigenlijk niet had geperst niet duidelijk waroom ik het heb....

Ik ga curanol proberen straks...

5. Gitster

Gitster Bekend lid

Nov 23, 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik had ook super grote! Maar curanol werkt echt!!! Beloofd ;)

Gefeliciteerd!

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Curanol werkt echt. Ik gebruikte de tabletjes icm de zalf en het was zo weg :)

7. blije yvon

blije yvon Bekend lid

Jul 2, 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook curanol!en heb het ook een andere keer gehad (tijdens zwangerschap) en toen was het zo erg dat ik via de huisarts een verdovende crème heb gehad omdat de inwendige aambei zo groot werd dat hij naar buiten kwam, en oei.......dat was pijnlijk kon niet meer lopen of zitten

8. varis

varis Actief lid

Mar 24, 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Spertizalf heb ik gebruikt, dat werkte bij mij goed.. Sterkte

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Curanol zalf + tabletten. Daarnaast een paar keer per dag neusspray (zoutoplossing) erop spuiten, dan slinken ze sneller. Werkt echt!
    Ik had in de zwangerschap een joekel en binnen 24u was die flink geslonken door de neusspray.

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Curanol gaat je echt helpen.
    En je kan ook tea tree oil proberen + badderen in groene badendas met je bil.
    Na elke grote boodschap even goed naspoelen met heeeel koud water doet ze ook slinken.
    Sterkte!

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Curanol zalf + tabletten hielpen hier heel goed (zalf alleen hielp niet goed genoeg).

Sterkte ermee!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Goed koelen + curanol (zalf en tabletten) inderdaad!

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik had hetzelfde als jij. Ook Lido-dinges-creme en Curanol tabletten en zalf.

Ik was wanhopig en dacht dat het nooit meer goed zou komen. Ik heb anderhalve week niet kunnen zitten. Ik lag liggend te googelen op chirurgische ingrepen. Ze hebben echt mijn kraamtijd verpest!

Maar toen... na een week ongeveer, werden ze kleiner, deden ze geen pijn meer... en binnen een maand waren ze weg!!!

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Hier ook curanol zalf & tabletten gebruikt. Nou het deed helemaal niets! (Werd steeds erger zelfs)

Huisarts heeft toen 2 zalfjes voorgeschreven; spierontspannend en pijnstillend. Dat hielp redelijk.
    Voor mij werkt hemoclin het beste! (De inwendige versie)

15. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Een goede tip is neusspray!
    Maar dan juist niet de zoutoplossing zoals eerder geschreven maar een neusspray met xylometazoline. Dat zorgt ervoor dat slijmvliezen slinken en dat gebeurd dus ook met aambeien.
    Helaas ook één overgehouden van mijn bevalling 3 jaar geleden en helaas nog steeds last van.

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Neusspray... bij aambeien... Misschien handig om even voor de zekerheid te hinten wáár de toediening dient plaats te vinden?

;)

17. missmartini

Sep 16, 2012
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neusspray op de aambei spuiten.
    Hielp goed, samen met curanol!

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dus toch dáár...

19. Marihi

Marihi Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,268
    671
    113
    Had ze ook na mijn bevalling vier weken terug. Curanol tabletjes en zalf, en ter verlichting ook Hemoclin inwendig. Duurde toch nog ruim een week voor ze weer wat slonken. En inderdaad, ze verpesten je kraamtijd! Sterkte ermee!

20. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor pijn en branderigheid en jeuk helpt lidocaine creme beter dan curanol. Heb curanol ook gebruikt in combi met de tabletten, maar huisarts zei toch beter iets met zinkzalf te gebruiken omdat curanol op vaseline basis is. Als je echt niet anders kan is een operatie een pijnlijke oplossing. Zou eerst alle andere manieren proberen.
    Sterkte

Share This Page