Ik heb even jullie mening nodig. Wij hebben op 17 maart dit jaar een nipt test in Brussel laten doen. Vanaf 1 april wordt het pas in Nederland gedaan en vergoed. Mijn verloskundige zei dat ik gewoon een declaratie moest indienen bij mijn zorgverzekeraar (menzis). Zij denkt dat ik nog wel kans heb op vergoeding? Wat denken jullie en wat zouden jullie doen? De moeite doen om het te declareren of denken jullie dat het verloren moeite is?
Nee maar als er mensen zijn met ervaring dat het toch niet gaat lukken, hoef ik niet alles op te sturen en op te zoeken. Grote moeite is het niet, maar k vind het wel altijd een gedoe dat declareren
nee heb je en ja kun je krijgen. zou het wel weten voor die enne postzegel en een formuliertje. vaak kan het zelfs online (bijv vgz)
Ik lees net dat gemaakte zorgkosten in het buitenland schriftelijk gedeclareerd dienen te worden, maar ik ga inderdaad gewoon de gok wagen. Zou wel erg lekker zijn als het gaat lukken!
Zou je in Nederland in aanmerking komen voor een NIPT-test dan? Ik denk dat het antwoord op die vraag mee gaat spelen in de vraag of je het vergoed krijgt. En zoals al gezegd: niet geschoten is altijd mis!