Ik maak me toch zorgen over het brabbelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Wie kent dit? Mijn dochter is nu 4,5 maand en ze brabbelt helemaal niet.
    2 maanden geleden brabbelde ze wel en echt een week lang, toen af en toe nog wat en nu niets meer. Ik heb het idee dat ze niets meer leert nu.
    Ze speelt wel met haar beestjes, eventjes en dan ligt ze gewoon stil te kijken met haar armpjes helemaal wijd en verder doet ze eigenlijk niets.

Wel lacht ze soms hardop en soms komt er dan een gilletje tussendoor en een 'ruh'tje. En soms kucht ze dus mega overdreven.
    Wat moet ik hiermee?

Is dit nu echt normaal? Dadelijk leert ze nooit praten, ik haal al de gekste dingen in mijn hoofd nu.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nee hoor is compleet normaal, ze heeft gewoon op het moment iets anders wat haar veel meer interesseert ;)

Groetjes Anita

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mee eens!

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Oh ok! :)

Wat fijn om hier toch zo'n directe antwoorden te krijgen hahaha

Nee even serieus, ik ben wel opgelucht. Zelfs mijn man heeft zo iets van; het duurt nu wel erg lang dat ze niets zegt.

Ze lacht wel hardop en dan hoor ik haar stemmetje gelukkig wel even, maar echt brabbelen is misschien al 1,5 maand geleden.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Is inderdaad normaal! De prioriteit ligt nu misschien wel op om zich heen kijken. en dan ligt het brabbelen even in de ijskast. komt vanzelf weer.

6. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Gaat echt in fases hoor. Heel herkenbaar, komt goed!

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Pfff word er zo onzeker van als ik van anderen hoor dat hun kindjes zoveel brabbelen en ook in het boek: oei ik groei staat in dat ze rond deze tijd juist meer gaan brabbelen en meer 'woordjes'.

Mijn dochter zegt helemaal NIETS. Soms gaat haar mondje wel open en is ze heel enthousiast maar er komt niets uit.

Al zeker een dikke 1,5 maand niet meer. Soms lacht ze hardop maar dat is ook al minder.

Wie heeft dit nog meer nu of gehad?

Zucht ik wou dat ze eens wat zei.

8. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    Mijn zoontje is nu ook 4 maanden en doet precies hetzelfde en lachen doet ie met zijn vuist in zijn mond. Denk zelf dat ze nu in de periode zitten om hun handjes en alles om zich heen te ontdekken.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Doodnormaal. Justin begon pas te 'praten' met n half jaar ofzo.

10. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Zoontje van mijn vriendin heeft het ook nu en is ongeveer even oud. geen zorgen dus, hij is waarschijnlijk gewoon druk met iets anders!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Hier precies hetzelfde! Eerst brabbelede hij volop, maar nu al een paar week niet meer. Hij doet nu andere dingen, bekijkt zijn handjes, rolt op zijn buikje enz. Maak me geen zorgen, dat brabbelen komt wel weer hoor.

12. Wen

Wen Actief lid

hier ook een tijd radiostilte gehad. Ik ging ook erg twijfelen, maar sinds 2 weken begint hij weer te brabbelen.

Ik werd best onzeker van mensen die zeiden dat hij toch wel moest brabbelen en dat het maar raar was dat hij niets zei..

Maar ik denk inderdaad dat hij z'n aandacht even ergens anders voor nodig had :)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, goed om zoiets vooraf te weten.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan gaat twijfelen hoor!
    Wacht maar, die kletst je straks de oren van het hoofd :-D

14. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dank jullie wel meiden!

Sorry maar af en toe word ik er zo onzeker van. Het is al zo lang geleden, ze lacht wel hardop, dus af en toe wel een geluidje gelukkig! Ik hoop echt dat ze snel gaat brabbelen...

15. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hallo meiden.

Nu dit weer....bel ik mijn moeder op hoe het gaat (zij past vandaag op). Heeft mijn dochter de hele morgen gebrabbelt!

Nu ga ik weer denken of het misschien aan mij ligt, dat ik wat fout doe ofzo, dat ze bij mij niet brabbelt..... wat denken jullie?

Vanmorgen deed ze dat ook al even maar toen was mijn man erbij en toen hij weg was deed ze het weer niet.

Oh wat kun je je toch zorgen maken als moeder....nu ben ik bang dat ze misschien niet van mij houdt ofzo...omdat ze niet bij mij brabbelt!

zucht :cry:

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    welnee meid, niks aan de hand. lars brabbelde alleen tegen zijn knuffel, of zijn eigen spiegelbeeld. nu kletst ie de gaten in mijn sokken (papa, mama, bah :()

17. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    hahaha, was het maar zover.
    Echt niet leuk hoe onzeker ik hier van wordt.

Ik baal er dan zo van dat ik aan het werk ben en mijn dochter brabbelt opeens, stom dat ik dan denk dat ze niet meer van mij houdt!

18. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Even een update!

Mijn dochter praat sinds 1,5 non stop :) :). Gelukkig, ben toch wel opgelucht.

Nou ja praten, ze brabbelt met de mond dicht dus de slabbers zijn niet aan te slepen ;)

19. Ik vraag me toch serieus af waarom je post onder 2 verschillende namen . Ik ken je ook van een ander forum en daar heb je ook al commentaar gekregen omdat je altijd een beetje paniek zaait.

Irriteer me er echt mateloos aan vandaar dat ik het toch eens aan je wil vragen .

Deel Deze Pagina