Hallo iedereen. Ik heb toen ik 15? Was een beugel gehad, hier altijd al problemen mee gehad dat er weer een kroon of slotje los was gegaan. Eindelijk eruit, krijg je de geliefde draadjes achter je tanden, ook met deze elke keer problemen, lijm liet los en draadje zat ook los. Met de babyshower van me zoontje is de bocenste zo los geraakt dat die elke keer me tong in prikte, dus uit woede eruit getrokken. Daarna in overleg met de ortho gezegd geen draadje maar nachtbeugel, deze kort gedragen kreeg weer nieuwe stukken voortandendus paste niet meer. Besloten met de ortho om met boven te stoppen. De onderkant raakt ook elke keer los, kan iedere maand terug gaan om het weer te maken. Daarbih breekt er regelmatig stukjes af waardoor het scherp word en me tong beschadigd. Nu iriteerd die me dag en nacht en ben echt in staat om ook deze eruit te trekken en niet meer terug te zetten. Zijn er meiden die dit herkennen en ook geen draadjes meer hebben? Of de tanden toch weer schreef gaan of tips hebben wat ik ermee kan? Overigens stond de onderste rij tanden niet zo schreef als de bovenste. Alvast bedankt
Ik heb mijn bovenste draadje er al jaren geleden uit getrokken. Ik heb daar nooit wat meegedaan en mijn tanden staan nog steeds kaarsrecht.
Mijn man heeft zijn spalk boven er ook jaren geleden zelf uitgetrokken toen hij los was geraakt, zn tanden staan volgens mij nog hetzelfde Ik heb er alleen eentje onder, en die is enkele weken op een stukje ook los gegaan, toen ik wat hards at en het erachter stak. Hij heeft toen een tijd heel vervelend gezeten, maar vond t zo'n gedoe om weer na mn ortho te gaan. Nu weken later voel ik eigenlijk niet meer dat ie los zit, alleen als er weer wat achter blijft hangen
Ik had alleen onder een draadje en dat brak er steeds uit, zelfs als ik gewoon een rauwe wortel at. Volgens mij heeft het orthodontist het na de derde keer al niet meer terug gezet. Ik heb het al bijna 20 jaar niet meer (ik ben 34). Mijn ondertanden zijn wel weer een beetje schever gaan staan maar ik weet niet of dat met draadje ook niet was gebeurd. Boven had ik ook een (plaatjes)beugel maar daar nooit een draadje gehad. Ze staan nog steeds recht.
Die van mij (boven) raakte in het begin al gauw los, maar na het plakken heeft hij toen ruim 15 jaar gezeten. Sinds 2 jaar is hij inmiddels 2-3x los geweest. Ik merk wel direct dat mijn tanden hun eigen weg gaan zoeken. Ik heb 'm dus weer terug laten plaatsen en nu gaat het eigenlijk al weer een poos goed. Ik wil niet zonder. Dat vind ik echt zonde van 2 jaar lang met een beugel te hebben gelopen.
Komt dus vaker voor... Zwaar iritand. Ik ga nooit direct terug wacht meestal paar maandjes maar hij blijft me iriteren. Me bovenste tanden staan nog wel recht enkel ietsjes verschoven maar gewoon nog netjes, onder is ook al wat verschoven maar ook netjes, maar ben het echt zat dat iritante draadje, vind het wel genoeg zo. Maar dat plakertjes achter op de tanden dat is toch ook een beugel?
Mijn ortho heeft bij mijn draadjes het volgende gedaan: 1 laag lijm, draadje, weer een laag lijm. Na 9 jaar slijtage voel ik wel het draadje boven maar beneden zit hij nog steeds "ingepakt" Ze zijn nog nooit los gekomen. Mijn snijtand linksboven is wel weer wat van stand veranderd maar het is niet onprettig. De kies die in mijn beugel nooit is verwerkt, kwam nog door terwijl ik de beugel al had, staat wel erg scheef ten opzichte van de rest. Maar ach, dat zie je niet zo erg dan wat ik voor de beugel had
Hier zelfde verhaal. Heb ze door de tandarats toen af laten halen. Mn tanden zijn maar een heeeel klein beetje verschoven. Niks van te merken eigenlijk. Wil die rotdingen echt nooit meer in mn mond!
Hmm hier is de beugel er nu z'n 10 jaar uit en m'n draadjes zitten nog zoals in het begin, misschien geluk? 😁 Als hij los raakt dan zou ik hem gewoon weer vast laten plakken.. Zonde van die jaren een beugel inhebben als het weer scheef gaat staan.
Ik heb 6 jaar ofzo zo'n draad gehad. Een paar maanden geleden schoot hij aan een kant los, was hem al een tijd zat, heb hem met een tang er uit getrokken. Merk niet dat mijn tanden schever gaan staan.
Mijn beugel is er nu zo'n 12 jaar uit en een paar jaar terug raakte het draadje achter mijn tanden los. Dus terug gegaan naar de ortho. Lag ik in die stoel werden er allemaal leerling orthodontisten bijgeroepen: 'kijk, deze mevrouw heeft nog een heeeel ouderwets stalen draadje!', ik was toen 24.. maar wat voelde ik me oud Anyhow, het ouderwetse ding eruit en een nieuw hypermodern ding erin! Voel er minder van dan de oude, en er blijft niks tussen zitten. Ook isie niet zichtbaar, soort van doorzichtig spul . Ik zou altijd terug gaan naar de ortho, veels te bang dat m'n gebit weer terug wandelt!
Haat aan dat ding! Boven heb ik hem al heel lang niet meer. Beet hem steeds stuk dus weg ermee. Van onder was laatst een bolletje lijm losgegaan. Dus bij de tandarts (niet de ortho) laten maken. Maar die hebben ipv een bolletje, een platte kwak lijm erop gedaan. Irritant!!! Allemaal bolletjes en 1 zo'n flats. Het voelt ook alsof er iets tussen mijn tanden zit, al is dat niet zo. Maar bolletjes is volgens mijn tandarts 'iets van vroeger'. Ik wil hem er ook uit maar mijn tandarts is eigenwijs.
Ik heb nooit een draadje gehad omdat ik niet tegen de lijm kan. Mijn voortanden zijn heel iets van stand veranderd maar dat valt totaal niet op
Mijn onderste draadje is er ook uit. Hij ging los zitten en op n gegeven moment viel ie eruit. Ik wilde eerst nog terug gaan voor een nieuwe maar het schoot er eerlijkgezegd bij in omdat mijn ortho van toen in een heel andere stad is dan ik nu woon en bij een andere ortho gaan was een heel gedoe. Ahfijn, er is één tand verschoven, die is naar achter gaan staan.. Opzich zonde van het rechte rijtje maar het valt niet op en het heeft ook wel wat. Niet meer zo'n standaard 'duidelijk te zien dat ik een beugel gehad heb' gebit. Wat ik wel irritant vind is dag ik nog lijmresten heb zitten op mn tanden waar dat ding gezeten heeft.. Boven zit ie nog prima maar ik irriteer me wel aan dat ding, je voelt m gewoon áltijd.
Als er iets anders is wat ik kan nemen zou ik dat zeker doen! Maar had al meerdere kren gevraagd of er iets anders waa en dat was er niet, misschien maar even bellen en nogmaals vragen is toch wel een tijdje geleden.. Anders misschien toch maar draadje eruit, mocht hetweer zo schreef staan kan ik altijd weer eenbeugel nemen, beetje naief haha maar de kosten van iedere keer het draadje los ka n ook ophopen!
Hoe kan het steeds losraken? Harde dingen eten? Veel frisdrank ofzo? Ik heb m nu al 4 jaar en nooit problemen gehad. Zo wel dan ga ik meteen terug. Ik heb geen 3000 e zelf betaald om t weer te laten versloffen. "En mijn tanden staan nog kaarsrecht" dat denk je ja. Je ziet niet ineens in een paar maanden of weken een groot verschil daar gaat best een tijd overheen en voor je dan duidelijk verschil ziet is het te laat...
Bij mij is het na een jaar of 10 losgeraakt, inderdaad bij het eten van iets hards. Ik denk dat het indd aders is als je zelf een hoop geld hebt betaald op latere leeftijd dan dat je op je 12e 'gratis' een beugel kreeg.
Hier de ondertanden weer aan de wandel na verlies draadje, boven staat kaarsrecht. Ik zou eens door je tandarts laten plakken. Kijken of dat betwr blijft zitten want ik heb bij mijn oude tandarts wel iets van 4 keer moeten vervangen, deze zit inmiddels al weer 7 jaar.
Het is naief ja maar als ik na 2 weken weer losraakt nadat hrt gemaakt is word ik er wel een beetje gek van ja, vandaar dat ik tips of iets vraag. Zoals hierboven iemand zei dat er iets anders is dan een draadje dan sta ik daar zeker voor open. Maar ik wil niet meer last hebbenvan mr draadje na zo lang, het is wel genoeg geweest