Ik weet dat een baby een slaapcyclus heeft van ongeveer 30 à 45 minuten. Nu is het zo dat mijn zoontje overdag standaard na die slaapcyclus wakker wordt, maar niet meer inslaapt. 's Avonds en 's nachts heeft hij hier geen last van. Hij slaapt in een inbakerdoek van Pacco en we hebben al geprobeerd om op z'n kamertje licht binnen te laten of juist niet. (Rolluiken zitten nu meestal dicht aangezien hij toch al een dag en nachtritme heeft) Ook hebben we geprobeerd om boven te 'rommelen' (huishouden) of juist alles helemaal stil houden. Iemand tips om hem iets langer te laten slapen tussen de voedingen door?
Speentje wil meneer 'helaas' niet en van een muziekje lijkt het wel of hij boos wordt. Weggaan betekent krijsen..
Hier helaas geen tips maar wel herkenning. hier precies hetzelfde gehad en ook ingebakerd geweest en wilde geen speen. Helaas werd t bij ons alleen beter met de tijd. Rond de 8mnd werd t n uurtje en rond de 13mnd 1.5uur. Dat is nu nog (nu 16mnd). Soms iets korter maar zelden langer.. hopelijk vind jij wel een oplossing!!
Dat hoop ik ook en dan zal ik hem met je delen. Op zich is het niet erg, mits hij zichzelf iets meer zou kunnen vermaken in de wakkere tijd. Ik vind het geknuffel, gespeel etc voor en na het voeden heerlijk, maar het zou fijn zijn als ik ook nog iets in het huishouden zou kunnen doen. Daarbij ga ik straks weer werken en ik ben bang dat de oppas net zo geduldig met hem is..
Herken het hier ook. Ook geen oplossing. Maar ben blij dat hij iig die slaap cyclus op de meeste dagen nog pakt.
Is heel normaal hoor, dat een baby na een slaapcyclus wakker word. Wakker is wakker, zo heb ik dat hier ook altijd gedaan. En ineens worden de slaapjes wakker. Dat leren ze vanzelf en kun je niet afdwingen. Nu slaapt ze overdag 3 uur achter elkaar, gewoon uit zichzelf.
Zo herkenbaar!! Bij onze eerste hadden we dit helemaal niet. Hij heeft de eerste 8 weken gehuild en sliep toen ineens in zijn eigen kamer uren achter elkaar plus sliep hij volledig door vanaf week 9. Nu onze tweede 9 weken is en meneer 's nachts om de 2 à 3 uur zich meldt en ook nog overdag zo onrustig slaapt...snap ik er helemaal niks meer van hoor, baby's bedoel ik Ik merk wel dat als ik zijn duim in z'n mond stop (nu sinds 1,5 week lukt dat...hij raakt 'm alleen nog heel vaak kwijt), slaapt hij vaak nog wel even en kan ik het rekken naar minimaal 2,5u tussen de voedingen (borstvoeding), wat ik overigens doe omdat hij anders mijn borsten niet goed leeg drinkt en anders is het de hele dag hazeslaapjes, voeden en meteen weer naar bed. Kan ook niet goed zijn Toch? Ik heb dus geen gouden tip, maar wil je wel even een hart onder de riem steken, want mijn vriendin haar dochtertje heeft het ook gehad en de slaapjes werden vanzelf langer! Daarom heb ik een nieuwe mantra: nog een paar weken, nog een paar weken, nog een paar weken... en ga ik knikkebollend, maar met hoop de dag door Heel veel succes! Doe wat goed voelt en het komt allemaal goed! Echt waar! Het eerste jaar is gewoon bikkelen voor ouders...er zijn uitzonderingen en wij ouders maken het vaak ook rooskleuriger naar anderen 'ja, hoor...gaat hartstikke goed!' hihi Groetjes, Nadine
Heel herkenbaar. Ons meisje deed dit de eerste 4 maanden ook. Nu slaapt ze opeens vaak veel langer. Wel word ze na 45 min. even wakker, kletst dan even wat of jammert even en valt dan vaak weer in slaapt. Wat goed hielp toen ze nog niet zelf weer na die 45 min in slaap viel was om even een tijdje de stofzuiger aan te zetten voor haar slaapkamerdeur. Ze viel dan soms weer in slaap en daarna kon ik de stofzuiger weer uitzetten. Verder helpt het hier ook om er niet heen te gaan, haar gewoon even laten jammeren en dan valt ze wel weer in slaap. Hopelijk heeft jouwn kindje het binnenkort zelf ook door dat slapen fijn is Succes!
Mijn zoontje is ook gek op z'n knuistjes, maar hier kan ik helaas geen voeding mee rekken. Nu ik jouw verhaal lees, denk ik dat mijn zoontje mijn borsten ook niet goed leeg drinkt, vandaar dat hij ook elke 2 uur komt voor een voeding?? Mijn vriendin heeft mij ook ooit gezegd: "De eerste 3 maanden is overleven, daarna wordt het een stuk makkelijker" Dus ik deel jouw mantra.. Waarom worden ze dan ook niet geboren met een gebruiksaanwijzing achter op de rug geplakt.. Bedankt voor je lieve woorden!
Slaapt ze van de ene op de andere dag langer door, of hebben jullie daaraan 'gewerkt'? Dat van die stofzuiger heeft hier een tijdje geholpen, maar nu heb ik juist het idee dat hij daar alleen maar meer wakker van wordt. Er heen gaan helpt hier ook niet, wordt ie alleen maar bozer als ik weer wegga..
Ontzettend herkenbaar!! M'n dochtertje is 4 mnd en slaapt overdag ook telkens maar 30 min, heel soms iets langer maar vaak niet. Weken lang bezig geweest haar langer te 'leren' slapen maar helaas...Leg haar nu op bepaalde, vaste tijden in bed en tussendoor als ze vermoeidheidssignalen afgeeft.. Hoop wel, vooral voor m'n dochter, dat er een tijd komt dat ze langer gaat slapen..
Herkenbaar.. Oudste had dit ook, sliep savonds en Snachts goed en overdag altijd korte slaapjes, dit werd ergens geleidelijk rond de 4 A 6 maanden beter, en kwamen we op een heerlijk schema met 2x 1,5 A 2 uur en 1x nog 45 min. Sindsdien een super slaper. Dit kwam vanzelf, niks voor gedaan. Eerste weken/maanden alles uit de kast gehaald niks hielp en zorge voor frustratie. Toen losgelaten en dus goedgekomen, meer dan . De jongste: idem!!! Eerste 2 weken sliep ze hele dag, daarna al snel herkenning met de 45 min slaapjes. Deze keer met mezelf afgesproken geen frustraties . Ik deed als ze wakker werd, hooguit 1 A 2x speentje terug, ging ze dan weer slapen: mooi meegenomen, zoniet: jammer, mee naar beneden . Resultaat: 9 van de 10 keer mee naar beneden. dan gewoon lekker in de box, gelukkig kon ze zich uitstekend vermaken met alles em bij vermoeidheid ging ze weer naar boven / dan wel wandelen en slapen kinderwagen. Uiteindelijk ging het rond de 5 maanden beter, met af en toe een slaapje van 1,5 uur ipv 45 min. Rond de 6 A 7 maanden zat ze zelfs op 1x 45/60 min en 1x 2 a 3 uur (daarbij een lange nacht van 12 a 13 uren): ik dacht dus eindelijk een goed slaapritme te hebben. Helaas dacht mevrouw er anders over en doet sinds circa 2 weken weer 3x een slaapje fan 45 minuten . Jammer, maar we zien wel wanneer ze weer langer wilt slapen..
Gelukkig is de kleine man wel altijd vrolijk als hij wakker wordt, het zal wel één van de baby's die niet zoveel slaap nodig heeft. Dan maar wat meer met hem knuffelen, dat huishouden komt wel weer... (Niet dat het hier een grote smeerbende is hoor )
Het is dus nog even 'doorbijten'... Zelf vind ik het niet heel erg hoor, ik vind het heerlijk om lekker met hem te knuffelen. (Al zou het af toe fijn zijn om iets langer voor mezelf/het huishouden te hebben..) Ik hoop alleen dat de oppas ook zoveel geduld voor hem op kan brengen. Vandaag een dagje bij mijn vader geweest en die was doodop na 1 dag...haha!
Als hij tevreden is naar zo'n slaapje dan is dat gewoon zo. Anders zou ik echt proberen de slaap te verlengen, dus erbij blijven, even oppakken en terugleggen etc. etc. er zijn vele manieren. Hier is hij ook vaak na 3 kwartier wakker, om vervolgens niet tevreden te zijn, en ook na de fles direct te gaan jengelen omdat hij nog moe is... Dus ik probeer deze dan wel te verlengen, soms lukt dat, soms niet, soms doet hij dat zelf al.
Bij mij helpt het vaak om voordat hij echt wakker is (ik hoor t aankomen met kleine geluidjes en bewegingen) hem op te pakken en een beetje rond te lopen. Meestal slaapt hij dan weer en kan ik hem terugleggen. Zo niet dan heeft hij zijn slaap uit denk ik. Is dan ook tevreden.
Wat naar voor je (en vooral ook voor hem) dat hij niet genoeg heeft aan die 3 kwartier. Ook voor jou hoop ik dat het snel makkelijker wordt en dat we er straks met heimwee ?) naar terugkijken..
Misschien dat ik die ook eens moet gaan proberen. Ik hoor hem meestal ook van die kleine geluidjes maken, maar hoop vaak dat ie dan doorslaapt...
Fijn dat je er wat aan hebt dat helpt mij ook weer...hoe bizar het ook klinkt. We slepen elkaar er wel gewoon doorheen hihi En die gebruiksaanwijzing...pffff per kind dan hè? Want onze eerste was zo anders! Ik dacht met m'n suffe hoofd: 'een tweede...oooh...dat doe ik zo ff joh'. Beetje te zeker haha! Stom hè? Post je nog een keer hoe het gaat? Ben wel benieuwd! Of we houden elkaar op de hoogte..is ook leuk! Vanmorgen vroeg is hier redelijk goed gegaan (na wel een beroerde nacht hoor...dat dan weer wel): 6.45u voeden, lekker knuffelen en verzorgen, 7.30u nog een toetje toe en hup z'n bed in. Helemaal zelfstandig in slaap gevallen en 2 slaapcycli achter elkaar Ik heb heerlijk met autootjes gespeeld met m'n oudste én een was kunnen vouwen én thee gedronken met z'n twee. Wat een genot was dat! Haha. Alleen balen dat hij net slaapt en ik hem er over 10-15min uit moet halen voor het CB en z'n eerste prikjes :s Hoe gaat het bij jou vandaag??