Aerosleep baby protect

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nahla2013, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hai lady's!

Heeft 1 van jullie ervaring met Aerosleep Baby Protect en de hoeslaken van Aerosleep?

Ik heb het online besteld op Babypark omdat ik dacht dat het het beste was, maar nu heb ik het gisteren binnengekregen en het viel me gelijk op dat de Baby Protect heel stug is en de hoeslakentjes lijken op een soort XL gaasverband.
    Het heeft zo'n honinggraadstructuur....

Vraag me af of ik ze nu retour moet sturen of niet. Het lijkt me niet lekker slapen als het zo hard en stug is.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dt structuur is zo omdat je baby dan beter door kan ademen als het per ongeluk met zijn/haar gezichtje op de matras komt.

Hier heb ik hem bij beide kids gebruikt (bij de jongste gebruik ik hem nog) het enige wat je krijgt is als ze ouder zijn dat ze wakker worden met een honingraadstructuur in het gezichtje :D

3. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Heb geen ervaring, maar wel gehoord dat een gewoon matrasje eigenlijk voldoende is... Misschien kun je je kraamzorg (in spe) eens vragen wat zij adviseren?

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dat hoort zo :) als je matras hebt alleen de aerosleeper erover en daarover de aerosleep hoeslaken. Als ze dan op hun buik draaien dan krijgen ze nog lucht.
    Ik gebruik hem zelf alleen tot het moment ze zelfstandig kan gaan zitten dan heeft ze namelijk ook de kracht om zelf snel te draaien.

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Heb hem hier ook, nooit problemen gehad met de honingraatstrustuur omdat we een hydrofiel luier in een driepunt onder haar hoofdje moesten leggen vanwege het spugen (op aandringen van kraamzorg).

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha ik zie het al voor me! :D Je kindje met een honinggraad printje.
    Ik ben misschien een beetje bizar, maar ik ben als de dood voor wiegendood, daarom heb ik ook voor de Baby Protect gekozen, maar toen ik het gisteren binnenkreeg vond ik het wel erg stug en hard.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Dat klinkt als een goede oplossing! Maar dan heeft die honingraatstructuur niet zoveel nut toch?
    Ik dacht dat het juist om de ademhaling ging.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dan heeft zo'n aerosleep ook geen nut want wiegendood heeft NIKS ademhaling en evt ademnood te maken....
    Een kindje kan prima ademhalen als het evt met mondje in matrasje komt en draait automatisch het hoofdje naar de zijkant, mocht het toch om 1 of andere reden ademnood krijgen

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Wij hebben het ook en het is idd met homiggraatstructuur. Boefje heeft reflux en dus vaker gespuugd, juist daarom ben ik er super tevreden mee want het is zoooo makkelijk even snel uit te wassen op 60 graden, dan even drogen en hop kan er weer op. Ik vind t ideaal.

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja, ik las net op de site dat je het op 60 graden kan wassen.
    Lijkt me ook ideaal als je baby spuugt of melk teruggeeft.
    Oke, dan hou ik ze gewoon.
    Ik heb het icm deze matras
    Matras Saffier Pocketvering 60x120 | Babypark

Dan weet ik zeker dat het goed zit met de lucht- en vochtregulatie.

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zie dat je bijna mag bevallen! Spannend!

Hmmm... Daar heb je wel gelijk in. Heb het me aan laten praten toen ik in de winkel was, daarna online besteld omdat ik er niet over uit was welke matras ik nou moest hebben.

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij hebben hem ook, dan kon mama rustiger slapen haha.

Maar onze dochter slaapt er op als een os hoor. Dus hij ligt kennelijk lekker!

13. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wel vreemd want met een hydrofiel heeft de aerosleep geen nut meer... Ik dacht namelijk ook dat er nog een lakentje tussen moest en kreeg toen een hele uitleg in de winkel dat het dan geen nut zou hebben

14. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Vraag ook meteen of je kraamzorg ermee wil werken. . Dat willen ze namelijk niet allemaal omdat je de eerste tijd ook vaak nog kruiken gebruikt. .
    De combi kruiken en aerosleep is levensgevaarlijk! !

15. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Huh?? Hoezo dat? Dat wist ik ook niet!:(

16. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Hier heb ik het ook. Nog niet gebruikt omdat beebje nog onderweg is. Heb het op mijn matrasje gedaan en het voelt bij ons niet hard en stug aan moet ik zeggen....
    Ik vind dit wel een fijn idee met slapen, dat het er iets minder mooi uitziet (al valt dat heel erg mee als het bedje mooi opgemaakt is) is dan jammer

17. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Klopt, dat heeft met warmte stuwing te maken of te hard afkoelen. Die honinggraad is mooi bedacht. Laat lucht door. Kunnen ze zo op hun mondje draaien en blijven ademen. Alleen alle lucht kan zo door het matrasje. Dus ook te warme lucht van kruiken en te koude lucht zonder kruiken. Kindje kan dan sneller te warm of koud liggen. Gebruik ook geen dekbed. Veel te warm voor de allerkleinste.

18. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dit zetten ze zelf op de site:

Mag je AeroSleep gebruiken in combinatie met een hete waterkruik?

De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
    Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
    Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
    U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag.

Ga nu toch eens verder Googlen ernaar

19. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ahhhhhh ik dacht vanwege het warme water maar snappum! Hmm.. Kijken hoe we dat kunnen oplossen.. Tips??

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'de babyuitzet'

Deel Deze Pagina