Ik heb gelezen dat je alle spenen van flesjes en fopspenen na 6 weken moet vervangen. Nu is mijn vraag als volgt: Moet ik over 6 weken ook meteen een andere fase speen kopen omdat Jill dan ook alweer 6 weken oud is, of blijven ze nog wel een tijdje doen met de 1e fase speen( Avent)? Wel makkelijk om te weten, anders koop ik dadelijk alleen maar fase 1 spenen terwijl ik dan al op een 2e fase speen moet overstappen. zelfde vraag eigenlijk voor de fopspenen, hoe vaak moet ik die vervangen en wanneer mogen ze de newborn speen niet meer gebruiken? Bedankt, Gr. Robine
Ik zou eerst afwachten hoe ze blijft drinken met de speen met 1 gaatje en dan pas beslissen of je nogmaals een speen met 1 gaatje koopt of dat je overstapt naar een speen met 2 gaatjes. Met de bibi fopspeen kun je de newbornvariant gebruiken tot 6 maanden. Meestal staat het per merk fopspeen wel op de verpakking.
idd ook bij avent staat het op de verpakking van de speentjes aangegeven welke maand je deze kan gebruiken alleen liep ik achter met de maten omdat ik de overgang van de gaatjes wel heel erg groot vondt als je kleine ongeveer 20 minuten over de fles doet dan is dit prima slokken ze hem sneller op dan is het gaatje te groot dus geen andere fase aanschaffen zolang je kindje nog 20 minuten erover doet om het flesje te veroberen wel om de 6 weken ongeveer het speentje vernieuwen