Spenen vervangen na 6 weken!?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Robine, 25 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Ik heb gelezen dat je alle spenen van flesjes en fopspenen na 6 weken moet vervangen. Nu is mijn vraag als volgt:

Moet ik over 6 weken ook meteen een andere fase speen kopen omdat Jill dan ook alweer 6 weken oud is, of blijven ze nog wel een tijdje doen met de 1e fase speen( Avent)? Wel makkelijk om te weten, anders koop ik dadelijk alleen maar fase 1 spenen terwijl ik dan al op een 2e fase speen moet overstappen.
    zelfde vraag eigenlijk voor de fopspenen, hoe vaak moet ik die vervangen en wanneer mogen ze de newborn speen niet meer gebruiken?

Bedankt,

Gr. Robine

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou eerst afwachten hoe ze blijft drinken met de speen met 1 gaatje en dan pas beslissen of je nogmaals een speen met 1 gaatje koopt of dat je overstapt naar een speen met 2 gaatjes.

Met de bibi fopspeen kun je de newbornvariant gebruiken tot 6 maanden. Meestal staat het per merk fopspeen wel op de verpakking.

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd ook bij avent staat het op de verpakking van de speentjes aangegeven welke maand je deze kan gebruiken

alleen liep ik achter met de maten omdat ik de overgang van de gaatjes wel heel erg groot vondt

als je kleine ongeveer 20 minuten over de fles doet dan is dit prima

slokken ze hem sneller op dan is het gaatje te groot

dus geen andere fase aanschaffen zolang je kindje nog 20 minuten erover doet om het flesje te veroberen :)

wel om de 6 weken ongeveer het speentje vernieuwen

4. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    hier maakt het niet uit welke speen erop zit meneer is binnen 10 minuten klaar altijd

Deel Deze Pagina