zwitsal:badolie, zalfjes, schampoo etc uitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door thirza72, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat ik fijn vind om te gebruiken:

-zeepvrije wasgel! Kan ook voor de haartjes gebruikt worden en ook gewoon in bad.

-Babyolie, dus gewoon huidolie. Badolie zou ik niet doen als het niet echt nodig is (dus hele droge huid enzo). Het wordt echt een glibberbende in het badje dan!

-Een simpele babycreme, meestal zijn dat potjes. Werkt super.

-Sudocreme werkt bij mijn dochter echt totaal niet! Dus hier standaard Bepanthene.

-Vaseline, voor mijn dochter veeeel gebruikt ivm het donkere en droge huidje. Heerlijk spul (wel bij de toko gehaald want die ruiken zo lekker).

-Shampoo haalde ik meestal van die kleine probeerverpakkingen.

Alles, behalve de bepanthene en vaseline, is van eigen merk. Zwitsal vind ik teveel parfum.

Oh ja en Balneum is super als je kindje echt een droog huidje zou hebben. Maar dat is zo gehaald mocht dat zo zijn.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

TIP: haar niet teveel. fynn word 2 en ik heb nog steeds dichte flessen in zijn mandje staan omdat ik het niet gebruik.

ik zou ik huis halen een wasgel en een badolie en eventueel een huidolie en een potje zink zalf.

fynn had een heel makelijk huidje en had dus niets nodig.

3. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Wij vinden spullen van Weleda erg fijn.
    Weleda baby haar en body douche creme. Er bestaat ook een bad variant.
    Voor de billen gebruiken we bepanthen zalf. Hij heeft nog nooit last gehad van luieruitslag. We smeren het preventief. Het zorgt voor een beschermlaagje op het huidje.
    Billendoekjes: zwitsal sensitive. Ruikt lekker en komt makkelijk uit de verpakking. Andere merken trek je vaak direct een stuk of 4 doekjes mee uit de verpakking. Erg irritant!

grtjs,
    Aleida

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Met een flesje olie, wasgel, haarlotion en bepanthen kom je een heel eind. Ik heb alle zwitsal producten weggedaan omdat Louise er erg allergisch op reageerde en gebruik nu alles van Etos.

Tipje; haal ook vast een neusspray en een potje Luuf in huis voor de verkoudheidjes.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik kocht ook bijna de complete zwitsal lijn toen ik nog zwanger was. Stond zo leuk op de plank boven de commode, maar ook hier nog steeds spulletjes onaangebroken.

Uiteindelijk heb ik alleen de wasgel gebruikt voor lichaam en haar, maar toen bleek dat hij een gevoelig huidje had heb ik balneum gehaald en van de dokter kreeg ik een zalfje voor zijn huidje. Zijn haartjes heb ik toen met natusan gewassen. Ivm het gevoelige huidje van mijn zoontje ging hij 1 keer per week in bad.

6. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    van de hema,

schampoo (gebruik ik niet)
    badschuim (gebruik ik niet)
    bad olie! erg fijn,
    gezichtje's creme, voor haar droge wangetjes,

bepanthen super spul voor de billetjes! en je hebt er maar weinig van nodig.

7. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben ook fan van Weleda en gebruik het meest gewoon wasgel om je beeb helemaal mee te wassen.

Haarlotion toen voor op de kleertjes. Bij vaak op de haartjes krijgen ze berg.

Verder sudocreme, maar mijn meisje gilt het uit van de pijn als ik het gebruiok als ze hele erge kapotte billen heeft. Dan gebruik ik conveen.

Wat ook lekker ruikt en goed is voor de huid is de lijn van LIEF. Hebben ze ook voor mama haha.

Deel Deze Pagina