Hallo, ik vroeg me af of het kwaad kan als je babytje (3 weken) met zijn ogen onder water kijkt tewijl en badolie in het water zit???
onder water? Ik begrijp de vraag niet helemaal denk ik, want je doet je kindje van 3 weken oud toch niet met z'n hoofdje onder water? Maar volgens mij kan het niet heel veel kwaad als het per ongeluk gebeurt, alhoewel ik het wel zou proberen te voorkomen...
Hoi, Tuurlijk doe ik m'n zoontje niet expres onder water! Maar doordat hij zich makkelijk overstrekt komt hij heel makkelijk met zijn rechteroogje onder water. Waardoor er dus van zelf ook badolie in zijn oogje komt... Nou ging ik er eigenlijk van uit dat zwitsal baby vriendelijk is en het niet veel kwaad kan... Maar vroeg het me toch af hoe andere hier naar kijken of welke ervaringen zij hebben!
Ik denk dat het ook niet zoveel kwaad kan, hoor. Je probeert het gewoon zoveel mogelijk te voorkomen en als het dan in het oogje komt, nou ja... dan is dat zo. Mocht het voor je gevoel echt te vaak gebeuren en je kindje heeft er last van, kun je de olie ook weglaten. Een badje met alleen water kan ook voldoende zijn als je kindje een huidje heeft wat niet droog is.
Onder water? Mijn zoonje overstrekte zich ook, maar je hebt toh je arm eronder? Je hebt ook zitjes voor in bad. Anders alleen water of Weleda-spul erin doen.
Ik heb het hier ook regelmatig gehad, madamme deed zo rondkijken en draaien dat er weleens een oogje aan de zijkant onder water kwam. Kwaad kan het denk ik niet ( er is bv voor ons ook make up remover met olie voor waterproof make up, dat doe je ook op je ogen maar er zou ook een beetje in je ogen kunnen komen. ) Als je denkt dat hij er last van zou hebben idd eventueel alleen water doen.
Het schijnt niet zo goed te zijn als ze ervan binnen krijgen. Dat kreeg ik van de kraamverzorgster te horen. Opletten met badolie, liever wasgel o.i.d.
ik weet wel wat je bedoelt, hier gebeurd dat ook wel es...doordat ie druk doet gaat zn gezichtje snel op zij..en dan klotst dat water zo zn oog in...hier zit ook vaak badolie/badmelk oid in..maar hij krigjt er niks van... Wordt niet rood ofzo of uitslag...en anders zou ik gewoon beter opletten en echt zn kopje heel erg boven water houden voorlopig... Hier wil mannetje altijd graag de oortje sin het water dus is amper te voorkomne, maar hij vindt het zelf helemaal niet erg ook
Ons mannetje maakt ook soms van die gekke bewegingen waardoor zijn oogje onder water gaat... Ook krijgt hij wel eens een slokje binnen En hij doet net of hij het heel lekker vind! Ik vind t eigenlijk maar niks. Maar volgens de kraamhulp kan t absoluut geen kwaad, het is baby vriendelijk Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden hoor!
Ik zou voor de zekerheid een hydrofiel handdoek bij je houden dat als het gebeurt je zijn oog droog kan wrijven. Heb ik ook weleens gehad bij mezelf met shampoo, met handdoek gewreven in mij oog en weg was de pijn