Uiteraard is ons ventje met zijn 4 mnd nog te jong om voor op de fiets te zetten. Maar ik vroeg me af wat ong de gemiddelde leeftijd is wanneer dit kan. Een kennis van mij heeft haar zoontje destijds al met 6 mnd voor op de fiets mee genomen. Weliswaar wel met zo'n kussentje voor in het stoeltje tegen het onderuit zakken maar toch leek me dat vrij jong. Ik had namelijk ergens gehoord dat het pas vanaf 9 mnd geadviseerd werd... Weet iemand dit, of moet je gewoon aan houden hoe goed je kindje zelfstandig kan zitten?
Inderdaad wanneer je kindje goed kan blijven zitten en ook wanneer je hem of haar een klein duwtje geeft zichzelf weer herstelt en niet meteen omkukelt. Hier zijn we rond 11 maanden gaan fietsen, Irem kon al wel eerder goed zitten, maar ik had eerder geen fiets + zitje. Nu ben ik blij dat we niet (veel) eerder zijn gaan fietsen, het is toch best wel een belasting voor zo'n kleintje, al dat gehobbel. Ik zou er zeker niet te vroeg mee beginnen.
gemiddeld 9 mnd. Anders in de fietskar. Onze oudste kon al heel vroeg kruipen en zitten.Ik was bij het consultatieburo en hij zat uit zich zelf de hele tijd. toen zei ze op buro als je wil gaan fietsen met hem, mag je net zo lang fietsen als hij kan zitten. Ik zie toen, mag toch pas met 9 mnd. Ja gemiddeld. Heb je kind van 7 mnd die heeeel goed zelfstandig zit, mag hij mee zolang hij zelf kan zitten, heb je kindje van 10 maanden die nog niet zelfstandig zit, dan zou ik hem nog niet meenemen op de fiets! We fietsen nu veel met onze kids, in een fietskar en de jongste ligt in een babyschaal. Die is nu 6 mnd. Maar begin nu met rollen, dus die kom met 7 mnd niet voorop op de fiets. Maar wanneer hij er aan toe is.
kennis van ons had haar kindje van 6 mnd ook al op de fiets.. echt zo zielig, kindje hing helemaal in de riempjes.. wij wachten nog even totdat ze goed kan zitten, zal tegen de zomer zijn denk ik, voordat ze mee kan op de fiets..
Ja, ik ga er deze zomer dan ook nog echt niet mee beginnen denk ik... Het lijkt me wel leuk maar geen haar op mijn hoofd als het voor Sukkebaby niet te doen is.. Dan wacht mama maar tot het najaar!
ik heb ooit een verhaal gehoord dat een kindje er ook ingezet was zonder dat hij goed kon zitten en zijn nekje was gebroken. ik weet niet of dit broodje aap verhaal is, maar voor mij was het direct duidelijk, onze kinderen komen er alleen in te zitten als het gewoon echt goed en lang kan zitten. anders niet, ook al zijn ze 11 mnd fietskar prima alternatief!
Dit is zeker geen broodje aap verhaal! Heb het zelf meegemaakt met vrienden van ons. Het was maar een klein drempeltje waar de papa overheen reed. Vreselijk!! Ze zijn er nog kapot van. Zijn ook niet meer bij elkaar. Dus liever wat later op de fiets dan te vroeg!
Mijn dochter zat tot 11 maanden in de fietskar. Toen pas vond ik haar stevig genoeg kunnen zitten voor een fietsstoeltje. Ze kon overigens nog niet zelfstandig zitten. Ook pasten ik goed op mijn snelheid, zodat haar nekje net te veel klappen kregen over drempels etc. Tot die tijd heeft ze in de fietskar gezeten in een babyschaal.
Jeetje wat erg. Simone kan zo een half uur zitten als ze neergezet wordt, maar ik ga toch nog zeker een maandje wachten met fietsen als ik dit lees.... Er zijn genoeg andere leuke dingen om nu met haar te doen (ben nu bijv. op zoek naar een leuke schommel)
Maud zit al zelfstandig vanaf 5,5 maand. En heel erg stevig, ze kan voor zich en achter zich een speeltje pakken en zelf weer rechtop komen zitten. Maar zelf gaan zitten kan ze nog niet helemaal. Op het CB hier vertelde ze dat ze pas mee mag op de fiets als ze zelf gaat zitten. Alleen wel jammer dat het advies wel verschilt tussen de verschillende CB. Mijn nichtje zit bij een ander CB en die mocht gaan fietsen toen haar dochtertje kon blijven zitten.
Ik zou niet weten wanneer mijn dochter los kon zitten als ik haar neerzette. Ik heb haar namelijk nooit los neergezet, gewoon gewacht totdat ze zelf ging zitten. Vanaf zes maanden zat ze wel in de kinderstoel, dat ging goed. Met ruim 9 maanden ging ze zelf zitten (en meteen staan ) maar toen zat ze al een paar weken op de fiets. Ze zat goed in dat zitje en in het begin lette ik erop dat ik maar kort ging fietsen en niet over hobbels ging.
Als ze goed zitten, kan het hoor. Maar in het begin hele kleine stukjes, 5 of 10 minuutjes. Ik heb het nu een keer of 3 gedaan en hij vindt het geweldig. Ik mijd idd grote hobbels en drempels, maar verder gaat het prima. Niet gelijk schrikken van paniekverhalen (hoe erg ook!), dat zijn wel uitzonderingen op de regel hè?
Wij zijn begonnen met 10 maanden, maar toen was het ook pas mooi weer (in april vorig jaar). Misschien dat ik met onze tweede van de zomer al ga fietsen, dan is ze 7/8 maanden. Maar idd alleen als ze goed kan zitten. Of in de maxicosi in de fietskar!
dat is niet correct. advies is wanneer je kind goed en wat langer zelfstandig kan zitten. Bij ene kind is dit 7 maand en de andere pas 12 mnd.
mijn zoontje kan al een hele tijd heel erg stevig zitten, hij trekt zich nu een paar weken op aan de box en loopt dan langs de box af en langs de tafel.. dus hij gaat ook al ff mee op de fiets.. ik doe let wel heel erg op drempels en zoiets maar hij zit echt goed voorop!
met de oudste ging ik met 7 mnd fietsen. Buro gaf uit zich zelf aan dat dit makkelijk kon, aangezien hij langdurig goed zat. (hij kroop al met 4 a 5 maand en kon met 8 mnd al lopen langs de tafel enz. Dus ergggg vroeg). Nr 2 is nu ruim 6 maand en begin net beetje te rollen, die gaat dus echt niet op de fiets met 7 maand. Ook al zit hij pas lang en goed met 11 maand, dan maar met 11 maand.