Baby'tje is er nog niet. Had al wel iets gekregen. Eventueel voor de liefhebber; binnenkort in de aanbieding bij de trekpleister.
Alsjeblieft geen Zwitsal, dat zit zo vol hormoonverstorende stoffen en andere chemische troep!!! Gewoon water en eventueel weleda gebruiken!
Mijn zoontje kon er niet tegen, had een hele droge huid en eczeem. Ik haal binnenkort voor mijn tweede alleen haarolie van zwitsal. Verder balneumolie voor in bad, sudocreme en bepanten. Verder komt er geen zwitsal of andere rommel in, te veel parfum enzo. Tis ook helemaal niet nodig. Alleen water is ook voldoende als ze zo klein zijn.
Morgen haarlotion inslaan bij de trekpleister. Hoe lang word er ongeveer gedaan over 1 fles? En wordt het dagelijks gebruikt?
Ik kom er net achter dat ik gewone babyolie van de groene lijn gebruik voor in bad. Terwijl zwitsal ook badolie heeft. Mijn kraamverzorgster gebruikte dit voor in bad en tot nu toe (10 maanden) later niet door gehad dat er op de achterkant van de verpakking staat dat het niet voor in bad is. Wat zal nou precies het verschil zijn? Zal m'n kindje iets gemist hebben?
Precies. Het ruikt misschien lekker maar het is niet huidvriendelijk. Dat moet je niet willen, zeker niet bij zo'n klein kindje.
Wat valt het me toch altijd op dat de 'tegenstanders' van Zwitsal zo fel zijn in hun uitdrukkingen (bijv: 'rotzooi'). Ik snap best dat mensen een andere keuze maken, daar is een ieder ook gewoon vrij in. En als je kindje allergisch is dan tuurlijk gebruik je het niet en waarschijnlijk ook niet bij een 2e of 3e etc. Maar ik zweer juist bij Zwitsal. Vind het heerlijk spul! Gebruik al vanaf baby af aan Zwitsal in het badje en nu onder de douche. Deed vooral in het begin heel lang met een fles, want ik deed er steeds maar een klein drupje in.
Ik zweer ook bij zwitsal. Doe inderdaad ook lang met een fles. Ze gaat nog lekker in bad. Gefeliciteerd met je zwangerschap! We zijn toevallig evenlang zwanger. Ook voor mijn tweede staat de zwitsal te wachten. Mocht de baby er niet tegen kunnen, heb ik nog altijd natusan en neutra staan.
Ik vind dat ook erg jammer. Er ontstaan altijd vervelende discussies van. Als het echt zo slecht was werd het vast van de markt gehaald. Denk dat iedereen zijn of haar best doet voor haar kindje. Soms mag het best iets genuanceerder.
hier ook geen zwitzal ivm gevoelige huid van mijn dames, een lekker ruikend alternatief (want eerlijk is eerlijk, zwitzal ruikt heeerlijk) is galenco, word in belgie in verschillende ziekenhuizen gebruikt en ook bij kindjes met eczeem mag dit merk (verkrijgbaar via internet en bestellen bij apotheek) hier; wasgel bodylotion bad/babyolie vaseline bephanthene/ sudocreme shampoo nu niet nodig gehad ivm weinig haar bij onze kleinste meid
Ik gebruikte de eerste maanden de Bbie lijn van Laifline cosmetics. Zag het bij de 9maandenbeurs. Heerlijk spul en een stuk minder aggressief dan Zwitsal. -Bodylotion -Badolie (pas na een paar weken, in het begin alleen water) -Haarolie van zwitsal (zoonlief had echt een flinke bos)