Maclaren buggy gekocht maar blijkt zwaarder

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hysterisch, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hysterisch

    Hysterisch Bekend lid

    24 aug 2013
    760
    0
    0
    Hoi!

    Wij hebben vanmiddag een Maclaren buggy gekocht met als grootste reden dat íe 5.6 kg zou wegen, (volgens het kaartje en de Prenatal verkoopster) hij moet namelijk mee op de fiets.

    Nu kwamen wij thuis en staat er op de doos dat hij 6.4 kg weegt.
    Wij hebben gebeld naar Prenatal en zij hadden ook geen idee waarom dat er op staat. In overleg mochten wij de buggy uit de doos halen en op de weegschaal zetten thuis om te kijken welk gewicht nou de juiste is.

    Nu blijkt ie zelf 7 kg te wegen op onze weegschaal! (kan natuurlijk dat ie niet helemaal accuraat is)

    Ik baal behoorlijk want het ding kost toch 250 euro en dan hadden we net zo goed een andere buggy kunnen kopen als et gewicht de doorslag geeft. Gelukkig mogen we 'm terug brengen.

    Maar wat wij ons nou afvroegen, is het hier toevallig iemand opgevallen dat de buggy toch zwaarder is dan waarmee wordt geadverteerd? Kunnen jullie bedenken waarom hij toch zwaarder blijkt te zijn? En zouden alle buggy's dan zwaarder zijn dan wordt gezegd?
     
  2. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hadden de zwaarste (Maxicosi Mura 4). Op de doos stond hetzelfde gewicht als online, dus geen probleem. Netjes dat je hem terug mag brengen.
     
  3. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Balen!

    Dat je personenweegschaal afwijkt kan wel goed kloppen. Die zijn geijkt op een verwacht gewicht van een mens, op zulke lage gewichten niet nauwkeurig (mijn dochter klopt ook nooit op de weegschaal)

    Vaak wegen ze het zonder 'assecoires', omdat ze dat additioneel zien. Zonder zonnekap en het mandje onderin bijvoorbeeld, zeg maar de lichtste optie die mogelijk is in gebruik. Ik denk dat dat het verschil maakt tussen 5.6 kg en 6.4 kg
     

Deel Deze Pagina