Ik kwam er vandaag achter dat mijn zoontje rode uitslag krijgt van de billendoekjes. Hij had zich er weer helemaal ondergepoept. Dus met de doekjes zijn benen schoongemaakt. Binnen de kortste keren helemaal rood. Wie weet welke doekjes ik dan kan gebruiken?
Ik denk dat dat een kwestie is van verschillende soorten uitproberen. Hier bevallen de billendoekjes van Zwitsal erg goed. Etos eigen merk heeft ook fijne doekjes. Misschien dat hij daar niet op reageert?
Ik gebruik ook de doekjes van etos, de gewone, niet de sensitive. Pampers doekjes heb ik ook gehad, maar die vind ik veel te nat!
Ik heb ook altijd etos doekjes. Beide kinderen hebben er nog nooit uitslag van gekregen. Zijn hele fijne en stevige doekjes en zijn ook niet zo nat.
Wasbare met enkel water, 100% zeker dat hij dan geen uitslag krijgt. Zelf gebruik ik hydrofiele washandjes als billendoekjes.
Wij gebruiken altijd van kruidvat, die zijn niet zo nat. Als je zoontje echt gevoelig is voor die doekjes zou ik gewoon met een washandje en lauw water schoonmaken.
Pampers, Zwitsal, Etos etc vreselijk. Allemaal met mega veel ingrediënten. Onze dochter kan er ook niet tegen en toen zijn we eerst begonnen met water en watten tot de uitslag weg was, en daarna over naar neutral. Dat gaat super. Er zijn ook nog ' water wipes' te koop maar ik vind dit zelf te duur
Ik weet niet hoe oud je zoontje is en of dit nu 'opeens' gebeurt doordat je gewisseld bent naar Zwitsal, maar bij ons werd luieruitslag altijd veroorzaakt door zure poep (tandjes). Na een dagje goed smeren met weleda billenzalf was het over, ongeacht merk doekjes of luiers.
Spreekt mij op zich ook wel aan om het nr2 op die manier toedoen, maar gebruik je dan ook niets van zeep als je kind een poepluiers heeft?
Huggies pure gebruiken we, ik weet alleen niet waar ze overal in nl te koop zijn omdat we ze in Duitsland kopen. Na het gebruik van billen doekjes, doe ik de billen nog drogen met een hydrofiele doek en daarna weleda billetjes crème smeren.
etos of AH eigenmerk gebruiken wij meestal. beide gaan hier goed. die van de kruidvat ruikt niet zo lekker, beetje zurig ofzo. maar dat is een kwestie van "smaak" misschien! verder bij poep explosies doe ik het altijd af met een nat hydrofiel washandje of natte hydrofiele doek, anders gaan die doekjes wel heel snel op!
Wij gebruiken gewoon nat wc papier. Het werkt net zo goed en prikt een stuk minder. Je moet voor de grap eens een billendoekje (van wat voor merk dan ook) over een oppervlakkig schaafwondje bij je zelf wrijven- dan gebruik die dingen nooit meer .
Nu nog niet, borstvoedingpoep gaat er heel makkelijk af (geen ervaring met flesvoedingpoep). Meestal is 1 washandje voldoende. Ik spray het nat met water uit een plantenspuit en die poep gaat met gemak van de billen af. Als hij vast voedsel gaat eten en zijn poep verandert wil ik bij het water wat natuurlijke olie gaan gebruiken. Ik weet alleen nog niet welke. Ik wil in ieder geval geen chemische zeep op zijn huid.