Hoi, Ik ga mijn kindjes in een slaapzak voortaan laten slapen ipv onder lakentje en dekentje. Net lag mijn zoon namelijk, onder mijn al hele korte opgemaakte bedje. Niet veilig meer dus. Hij kruipt/schuift ook zn hele bedje door. Ze slapen nu in een heel dun slaapzakje onder hun lakentje en dekentje. Ik ben van plan om een iets dikkere te kopen, lekker van badstof die van Koeka zonder mouwen. En dan kijk ik in de winter wel weer verder. Alleen twijfel ik enorm over de maat, want die van Koeka gaan van 65cm en dan ineens naar 80cm. Ze zijn nu beide 62 cm, deze week gemeten. Hun dunne slaapzakje nu is 70 cm, en nog te groot. Welk advies geven jullie over de maat? Ben bang als ik die 80cm koop, dat de mouwgaten enorm groot zijn, wat uiteindelijk dan ook weer niet zo veilig is natuurlijk. Tips en advies gevraagd dus.......
Hi MM7, Koeka adviseert je om de slaapzak van 65 cm te nemen. Van de 62 cm gaat het hoofd ook nog eraf want die zit niet in de slaapzak, dus als je dan die van 80 cm neemt is de slaapzak echt veel te groot en dat kan gevaarlijk zijn want dan zakt het kindje naar onderen omdat de mouwgaten dan nog te groot zijn. liefs Koeka