Dit is mijn tweede zwangerschap en er zijn een aantal dingen die ik echt graag hadden willen hebben toen ik mijn eerste had maar die ik niet had. Zo wil ik deze keer een tricot slen omdat het me ideaal lijkt om de baby zo bij me te dragen. Ik had bij mijn dochtertje geen box (hebben ze niet in het land waar ik woon) maar ik sta er op dat ik er nu een heb dus wil er eentje meenemen vanuit nederland. Verder zou ik graag een voedingskussen willen..lijkt me toch ook wel handig..(waar verkopen ze deze voor een redelijke prijs want ik vind 40 euro toch wel duur voor zo'n ding) hebben jullie nog tips of spullen die je me echt aanraad omdat ze super handig zijn bijv. ben benieuwd!
Zal je hetzelfde aanraden als ik mijn zusje aan raad. Een zonnescherm voor de wandelwagen/buggy, te koop bij babywalz, nooit meer klooien met een parasolletje en ook gelijk heel handig tegen de wind. Een Sack-n-seat voor onderweg, zou het ding niet meer willen missen. Voor jezelf een goed sluitlaken voor de 1e 10 dagen na de bevalling. De wipstoel van Fischer-Price, mijn dochter is er helemaal weg van.
loeki2, zo'n zonnescherm, kunnen ze daar nog doorheen kijken? en is het niet lastig dattie perse aan een kap vastgemaakt moet worden (aangezien dat nogal warm is zomers)?
Als gevolg van de uiteenzetting van uw buik tijdens uw zwangerschap zijn de rechte buikspieren gaan wijken (diastase). Het woord 'sluit' in sluitlaken geeft het al aan: door het speciale ontwerp in combinatie met de plaatsing van de banden en de bandknoping worden de rechte buikspieren weer naar elkaar toe geduwd oftewel gesloten. Dit bevordert het herstelproces van de buikspieren. Door de simpel uit te voeren bandknoping kan het sluitlaken aangenaam strak om uw buik worden gebonden. De gehele buikwand, die na de zwangerschap behoorlijk is uitgerekt, wordt door het sluitlaken heerlijk ondersteund, wat als bijzonder aangenaam wordt ervaren. Het sluitlaken is bovendien geschikt om te dragen bij lichte klachten van bekkeninstabiliteit. De baarmoeder krimpt snel, maar de eerste dagen voelt u haar als een grote grapefruit in uw buik rollen. Het sluitlaken houdt de baarmoeder op haar plaats, zodat u op uw zij kan gaan liggen zonder last te hebben van die 'rollende grapefruit'. Een gunstig neveneffect is dat tijdens het dragen van het sluitlaken u voortdurend bewust bent van uw buikspieren, waardoor u automatisch uw spieren wat strakker aantrekt. Het gevolg is uiteraard dat uw buikje weer sneller in vorm komt. Het sluitlaken bevordert dus het aannemen van een correcte lichaamshouding wanneer U gaat staan en lopen, waardoor u minder last heeft van lichamelijke vermoeidheid. U zult het dragen van het sluitlaken als een verlichting ervaren. Met het sluitlaken om kunnen lichte buikoefeningen, zoals het intrekken en weer loslaten van de buikspieren in de eerste week, worden uitgevoerd. In de tweede week wanneer u weer iets bent hersteld en u zich fit genoeg voelt, kunnen wat zwaardere buikoefeningen worden uitgevoerd waarbij u het sluitlaken tijdelijk afdoet. Dat het dragen van een sluitlaken luie buikspieren zou veroorzaken zoals weleens wordt beweerd, is naar de professionele mening van physiotherapeuten onterecht, omdat het sluitlaken slechts gedurende de eerste tien dagen na de bevalling wordt gedragen. Tijdens 10 dagen kunnen buikspieren nooit dermate ernstig verslappen. Bovendien mag u in de eerste week nog geen zware oefeningen doen.
Ik vond een sluitlaken heerlijk, voordeel is vooral dat je darmen en zo gelijk weer op hun plaats geduwd worden, ik kon de dag na de bevalling al weer 'gewoon' naar de wc, iets dat anders wel een week kan duren. Mijn zusje gaat de mijne ook gebruiken, been heel benieuwd hoe het haar bevalt. Het scherm kun je niet door heen kijken, maar dat hoeft ook niet, in de praktijk zit het nooit recht voor je kindje, maar heb je het schuin langs de kap of de wagen lopen, Annika heeft altijd voldoende ruimte om om zich heen te kijken. Nu ze iets ouder wordt trekt ze het zelf wel opzij als het naar haar idee niet goed zit. Je kunt het op allerlei manieren bevestigen, wees creatief. Het hoeft niet aan de kap, met het elastiek kun je ook een lusje maken dat je om het handvat van de wagen doet.
helpt het zeg maar ook om je buik sneller weer 'plat'te krijgen? ik had na mijn bevalling gewoon een stuk stof om mijn buik dat had mijn schoonmoeder gedaan..het hielp wel..zodra ik hem af deed werd mijn buik veel langzamer weer 'plat'
Ik heb een elastieke sluitband, met klitteband. Ipv een laken met knopen. Op zich is hij niet bedoeld om een platte buik te krijgen. Waarschijnlijk heb jij moeder natuur gewoon mee. Meestal krijg je, als dat al lukt, je platte buik alleen terug door trainen.
mijn buik is nooit helemaal plat geworden hoor...maar die band hielp zeg maar om het proces te versnellen zeg maar (zei mijn schoonmoeder) en ik heb volgens mij weleens van die dingen gezien die inderdaad daarvoor zijn. Om je buik dus weer snel in de oude vorm te krijgen. (natuurlijk maakt het je buik niet helemaal plat zoals het wordt wanneer je traint) weet alleen niet hoe die dingen heten..
Voedingskussen zijn op het moment in de aanbieding bij Dirx voor 25 euro Ik heb hem zelf voor 17,50 van marktplaats af,.
Ik had ook een goedkoop voedingskussen gekocht voor 22,50, maar toen mijn meisje er was wist ik niet hoe snel ik toch een grote moest kopen, dus ik was ruim 65 euro kwijt en had ik 2 kussens waarvan ik er een dus nooit gebruikt heb. Goedkoop was echt duurkoop in dit geval.
Ja dat is dan wel zonde. weet ook niet hoe groot die van de dirx zijn. Ik heb een grote van marktplaats. met een afneembare hoes,dus kan je hem zelf nog wassen. ideaal en scheelt een hoop geld.
Ehm... ff denken... geen idee wat je natuurlijk al hebt, dus ik doe maar een gooi... magnetronsterilisator, wipstoeltje, adaptors om de maxicosi op de kinderwagen te klikken, allerlei maten slaapzakjes, mobiel voor boven de box, babygym, babyfoon.
het is misschien nie talleen voor mij handig deze topic maar ook voor alle andere vrouwen die zo op ideeen komen op bepaalde dingen aan te schaffen. Zo'n groot voedingskussen lijkt me super handig maar past never nooit in me koffer of neemt alle ruimte in hehe dus dat gaat niet door.
Nog een superhandig ding.... zo'n badsteuntje voor in het badje. Daar ligt je babytje op in het badje (dat ding zit goed vast met zuignapjes) en je hebt je handen vrij en kan gewoon rechtop staan.
je hebt ook voeding's kussen die je kan op blaasen dus net als een zwem band. weet niet waar. heb hem zelf gezien op de 9 maande beurs
Oh ja, nog iets.... geparfumeerde luierzakjes. 150 voor 1,90 bij de Action. Heel handig voor onderweg.
Bij de Hema verkopen ze ook voedingskussens, ik heb er geloof ik toen 25 euro voor betaald. Wat mijn vriend heel erg handig vond was de draagzak. Daar was hij helemaal weg van, helaas is onze zoon er nu te groot voor.
en oja, een melkpoederdoosje vond ik ook een echte uitkomst voor onderweg. Bij verschillende drogisten verkopen ze allerlei mini's zoals zwitsal, natusan en sudocrem. Aangezien wij geregeld een weekendje naar mijn ouders gaan is dit ook heel handig en ruimtebesparend.