Nu al spulletjes kopen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ramonamvjejo, May 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

May 4, 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    Ik heb een vraag..

aangezien dit me 3e zwangerschap is.. en de jongste 4 is ..hebben we alle babyspullen toendertijd aan mijn broer gegeven.. hij woont in noorwegen dus kan niet zomaar alles gaan terug vragen en krijgen zelf over 2,5 weer een kindje erbij

nu kan ik via mp goedkoop aan een kinderwagen,commode,maxi cosi komen..

maar weet niet of ik het nu al moet kopen aangezien ik pas 6 weken ben

hellup

2. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja ik heb zelf gewacht tot de dertien weken en een goede echo om al wat te kopen . maar je moet doen wat jouw hart je ingeeft

3. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

May 4, 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    ja dat wilde ik eerst ook doen.. mijn gevoel zegt doen.. maar tis een dubbel gevoel..

4. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hihihih kiesangst? je moet lekker doen wat je zelf wilt. kijk ik heb geen kids en je hoort zoveel over mk's dus uit zelfbescherming ben ik pas begonnen na de dertien weken en de grote dingen heb ik pas besteld na de 20 weken echo!

maar je moet echt lekker doen wat je zelf wilt hoor

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben lekker al met vijf weken spulletjes gaan kopen. Vond het een beetje maf om te gaan wachten tot na de 12 weken wat veel doen. Je gaat er toch vanuit dat alles goed is?

Dan kan je net zo goed gaan wachten tot ze geboren zijn, dan weet je uiteindelijk pas of alles goed is gegaan... toch?

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als het echt een heel goed aanbod is, dan zou ik het doen.
    Stel, het meest slechtste scenario, het gaat mis... dan verkoop je alles zelf weer via de zelfde weg. Hoe rottig en pijnlijk dat dan ook is. Maar gaat alles gewoon goed, dan heb je het maar vast in huis voor een goede prijs!

Dat was mijn gedachten tenminste telkens ook in het begin als ik wat kocht via marktplaats.

7. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    wij hadden de kindrkamer ook op MP gevonden...en gehaald toen we 9 wkn in verwachting waren :D

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Als het leuke mooie spullen zijn voor weinig why not? Je weet toch nooit zeker of het helemaal goed zal gaan. En zoals iemand hier al zei, anders verkoop je het gewoon weer.

9. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

May 4, 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    psies.. zo denk ik er dus ook over.. dan maar weer verkopen..

heb vanmorgen al een maxi cosi gekocht, straks een babybadje en luieremmer

morgen een commode en woensdag een kinderwagen

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik heb ook al iets gekocht via mp hoor! heb een mooie oilily luiertas voor 45 euro, terwijl die in de winkel 130 kosten! Dus gewoon doen!

11. Ramonamvjejo

Ramonamvjejo Actief lid

May 4, 2008
    112
    0
    0
    Limburg
    ben blij dat ik niet de enigste ben.. hiihi

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Gewoon doen hoor.
    Verklaar me voor gek maar ik had al spullen voor dat ik zwanger was ( veel ook door onverwachte omstandigheden ) maar scheelt me nu weer een hoop geld, en idd je kan het altijd nog verkopen.

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    heb ook al spullen terwijl ik nog niet zwanger ben. kwam zo uit. :oops:

ik weet zeker dat als het zo ver is, ik echt niet wacht tot het allerlaatste om alles te kopen. je krijgt ook al veel cadeau of te leen natuurlijk.

zou dus -als je nu een goed deal kan maken- lekker kopen. je gaat er toch ook vanuit dat het goed gaat allemaal? nou, en als je het om wat voor reden dan toch niet nodig hebt, verkoop je het gewoon weer.

shop ze! :)

14. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb ook al heel veel, nou heb ik het meeste van mn moeder gehad, maar ik heb al wel een kinderwagen gekocht. Ik doe gewoon wat goed voelt.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou de grote dingen nog niet kopen eerlijk gezegd... Maar goed, wij verhuizen ook over 3 maanden en dan is het sowieso handiger om pas nadat we verhuisd zijn die dingen aan te schaffen.

Er is sowieso geen zekerheid dat je er dezelfde prijs voor terug krijgt als je het verkoopt. Meestal valt dat behoorlijk tegen!

Ik heb wel al een pakje gekocht en zal in de loop der weken nog wel meer van dat soort kleine grut kopen!

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij zijn nog niet eens gestopt met de pil en we krijgen al dingen :oops: Dus ja..wat is vroeg? :p Gewoon lekker doen :)

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is altijd zo, maar als je op marktplaats een beetje kijkt en vergelijkt... en als jouw koop op dit moment dan erg goed is vergeleken met de prijzen die je verder ziet, dan is het wel de moeite waard ;) . Maar ik kan me voorstellen dat daar de meningen over verschillen.

Maar voordeel vind ik ook wel als je vroeg begint met kopen, dat je dan alles iets meer kunt spreiden qua kosten...

18. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Doen waar jij je goed bij voelt, heb ook al een halve uitzet klaarstaan hihi....

19. Niet meer actief

De kinderwagen was er bij mij al snel!
    Nadat we definitief besloten hadden ervoor te gaan, en de dag nadat we voor het eerst echt geklust hebben, zaten we es een beetje op marktplaats te kijken. We zagen heel goedkoop een hele mooie kinderwagencombi. Dus die zijn we die zelfde avond nog gaan halen. Echt al het moment na het klussen hadden we er een goed gevoel over. Nu een paar dagen geleden getest, en dus inderdaad zwanger! Maar goed. Wij hebben dus gedaan wat ons goed leek. En ja ik ben nu 4 weken zwanger, maar de kinderwagen is er dus al. Ik denk wel dat ik vanavond een naar Duimeland ga (babywinkel) om een leuk boek te halen om alles bij te houden rondom de zwangerschap. Dat lijkt me iig wel heel erg leuk om te doen, en voor later.

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ja. Ik was geprimed door dit topic en toen ben ik dus op marktplaats gaan rondneuzen. En tsja, toen zag ik echt een geweldig fantastisch bedje staan met commodo! En jaaaa hoor, gekocht! ;) Dus ik ben nu net zo 'slecht' als jullie haha. Heb nu wel van die stomme gedachtes als 'zul je zien dat ik juist nu een miskraam krijg!'. Die vrouw vroeg ook: hoe ver ben je? Uuuuh ja, ik moet nog wel een paar maanden maar ik vond dit gewoon helemaal fantastisch. Was ze het wel met me eens ;)

Share This Page