Naar gevoel in strot.. maagzuur?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Inkie81, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Hoi ik had een vraag over maagzuur.. ik slik al jaren maagzuurremmers omdat ik een middenrifbreuk heb.. nu ben ik zwanger en krijg steeds meer last van me strot.. alsof er iets vastzit of alsof iemand steeds erop duwt.. ik moet er soms van kokhalzen en het is soms de hele dag aanwezig.. het doet geen pijn en het brand ook niet.. ik vraag me af of het toch door maagzuur kan komen en of meer vrouwen hier last van hebben.. het is zo'n vreselijk rot gevoel en ik slik al twee omeprazol per dag en drink voor het slapen een slok gaviscon maar het helpt niet.. ik moet nog 17 weken en ben echt bang dat het alleen maar erger gaat worden.. en medicijnen slik ik al voor maagzuur.. zou het dan te weinig zijn ineens? Verder vermijd ik zure dingen en koolzuur en vette dingen.. eten vind ik ook vreselijk omdat met doorslikken het rot gevoel erger word en ik moet kokhalzen.. ook heb ik soms last van lucht opboeren... maar dat blijft in me slokdarm.. kan namelijk geen boeren laten.. hoop dat ik niet de enige ben die hier last van heeft en dat er iemand is met tips..?

Alvast bedankt

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dit heb ik ook gehad, kon ook soms gewoon niet slikken omdat dat niet lukte. Bij mij was er sprake van een beklemming in mijn, hoe vaag ook, nek en rug. Ik zou even een afspraak maken met een osteopaat. Klinkt mij niet als maagzuur in de oren.
    Sterkte!

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik heb meer het gevoel alsof er iets langs mijn strottehoofd wil, het zit n beetje tegen een branderig gevoel aan maar is het niet echt. Het is storend, maar niet vies en niet echt pijnlijk. Geen idee of jij hetzelfde hebt, maar bij mij begon het rond 15 weken en het is niet erger geworden. Speelt soms een paar dagen op en is dan weer weg.

Lijkt me lastig, een gebroken middenrif als je zwanger bent. Ook straks met ademhalen. Succes!

4. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kan je slokdarm misschien niet een beetje ontstoken zijn?

Deel Deze Pagina