Zwitsal Mama

Discussie in 'Gezondheid' gestart door samkids, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier sluit ik me bij aan
    je kunt er nieks aan doen
    ik smeer dagelijks in met die mamazalf vind het heerlijk ruiken en voelt goed
    zelf 3 streepjes rechts onderin bij mijn eerste gekregen op eind zwangerschap en de tweede heeft ze iets groter gemaakt ben benieuwd wat er nu gebeurd

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier gebruik ik momenteel Dove bodycreme..ik vind het wel erg fijn om mn buik in te smeren, en dit spul is lekker zacht

3. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Striae, breuken in de huid... De bovenste laag blijft intact maar de diepere laag die met name steunweefsel bevat, verslapt en scheurt. Striae ontstaan op momenten dat de huid wordt uitgerekt. In de zwangerschap wordt dit proces bevorderd doordat hormonen het steunweefsel verslappen.

Het ligt er dus maar net aan hoe jouw huid is...

4. Rooiwyn

Rooiwyn Lid

31 dec 2011
    88
    0
    0
    Anesthesie Verpleegkundige
    Stadskanaal
    Ik smeer ook, lekker na het douchen, ruikt fantastisch lekker... alleen daarom ga ik er al mee door.
    Het is idd ook een fijn momentje voor ons samen, lekker verzorgen... masseren, genieten!

5. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook altijd met Zwitsal Mama gesmeerd, en heb geen striae gehad! En ik had echt een mega-buik met een 9-ponder erin :p

Natuurlijk niet gezegd dat dit door het smeren kwam hoor, maar nu ben ik zwanger van de 2e en smeer al vanaf het begin. Hopelijk blijft de striae weer weg!

6. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Precies... En laat bindweefselmassage nou absoluut niet mogen tijdens je zwangerschap! (Zelfde met sportmassage en andere 'zwaardere' vormen van massage) Zwangerschapsmassage kan wel, maar dat is echt heel licht en helpt dus niet tegen strepen.

Ik smeer al vanaf het begin, maar mijn borsten zitten toch echt helemaal onder de strepen.

Wat je ook kan gebruiken is amandelolie. (Of olijfolie zoals iemand anders al noemt)
    Koop de amandelolie dan niet bij de tuinen ofzo, want dan betaal je je scheel... De Oliebaron heeft een goede massage olie (amandel), die kan je als consument ook kopen in hun webwinkel. (Ter vergelijking: in de winkel krijg je voor de zelfde prijs 100 ml en daar dus 500. Scheelt wel wat!)

Ik vind trouwens de buikcreme van de Etos prettiger dan de Zwitsal. Scheelt in prijs niks geloof ik.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Gewoon lekker smeren, baat het niet dan schaad het niet en je hebt wel een lekker momentje met je kleintje.

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap en op de OK ?tig complimentjes gehad omdat mijn buik zo mooi was, helemaal zonder striae (terwijl dat in de familie toch altijd wel flink voorkwam onder de dames...:D). Je moest ook nog eens goed kijken en dan zag je heeeeeel misschien de linea negra lopen, verders een mooie egale, blinkende buik.

Borsten overigens idem dito. Ik heb niet dagelijks gesmeerd, maar wel zeker een paar keer per week. Doe verder niks aan sport, ben van mezelf een hele smale dus mijn huid had echt wel wat te lijden onder al die spanning. Zowel de kraamhulp als ikzelf zijn beide toch van mening dat smeren wél helpt, maar dat zal natuurlijk niet bij iedereen werken, elk lichaam is anders...

Deel Deze Pagina