Telefoon dilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door Boekenwormpje, 11 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn telefoon is gaar. Hij is sloom, zit continue vol en het scherm valt bijna uit elkaar (is maanden geleden gevallen, eerst alleen barsten, maar nu komen er stukjes uit). Ik weet, ik kan em leeg maken en dan doet ie het software technische vast weer prima (iPhone).

Nu kan ik over een tijdje verlengen. Maar dat is pas in November. Ik ben dus alvast gaan rondkijken wat voor telefoon ik wil en wat dat dan zou kosten. En waar ik toen op uitkwam, is dat ik goedkoper af ben als ik een los toestel koop, en een sim only erbij neem. Het scheelt zeker 10-15 euro in de maand. En als ik dan toch een los toestel ga kopen, dacht ik, kan ik dat net zo goed nu meteen doen.

Maaarrr... Normaal neem ik altijd n abonnement en dan merk je niet zo hoeveel je afrekent voor zo'n toestel. Maar om nu in 1 keer 700-800 neer te leggen voor een telefoon, dat vind ik nogal wat. Ja ik weet, beetje mutserig dilemma. Waar ik ook een beetje mee zit, ik heb het op zich wel, aan spaargeld. Maar dan blijft er een bedrag van een paar honderd euro over op mn spaar en ja ik weet niet. Daar hou ik niet zo van zeg maar. Ik heb liever wat meer geld achter de hand. Maar ik wil die telefoon wel heel graag!

;)

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik betaal bij mijn abbo 20 euro extra voor de iPhone 6 16gb dat is €480,- dat is toch een stuk goedkoper dan €700/800

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar daarnaast betaal je je abbo ook nog. Dus dan reken je niet goed. Je moet alles bij elkaar op tellen en dan delen door 24 maanden.

Ik wil een iPhone 6 van 64Gb. Die kost ongeveer 780 euro. Als ik daarmee reken over 2 jaar kom ik uit op 32,50 per maand. Daarbij een sim only van 10 euro in de maand (heb ik gevonden) kom ik op 42,50 in de maand. De abonnement met hetzelfde toestel en zelfde belminuten, mb's internet, heb ik niet gevonden onder de 50 euro en dat is bij tele2, en die wil ik echt niet.

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Waar je je huidige telefoon vandaan hebt, zit je daar al lang? Je zou kunnen proberen in dat geval te onderhandelen over de prijs van je abbo. Dat heb ik wel gedaan maar zit dan ook al jaaaaaaren bij dezelfde aanbieder. Ze konden me een voordelig abbonement aanbieden en daar ben ik mee akkoord gegaan. Je kunt nu overigens ook al je abbo verlengen en een nieuwe telefoon ontvangen dacht ik. Als je zegt dat je huidige gestolen is. Ik heb dit zelf nooit gedaan maar mijn ex kreeg dat steeds zo voor elkaar. Weet er het fijne niet van.

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Dit is iemand blij maken met een dooie mus want het is pertinent niet waar. Bij niet een provider, nooit. Je zit namelijk net als ieder ander aan een contract vast. Je kan hooguit eerder verlengen dan dat het abonnement duurt, maar omdat je toestel gestolen is, is onzin.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ts, is de 5s geen optie? Ik vind het ook erg veel geld, maar dat blijft het ook wel. Succes!

7. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee heb ik afgewogen maar er zit qua binnenwerk best veel verschil tussen de 6 en de 5s (processor). Ik heb nu een 4s, die was ook al 'oud' toen ik die nam, genomen omdat dat geodkoper was. Maar hoewel het een prima toestel is merk je toch beperkingen. Ik wil er nu eentje waar ik even mee voorruit kan een tijd.

8. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand wanneer de 6s uitkomt? Misschien dat de 6 dan wat goedkoper wordt...

9. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik weet er ook het fijne niet van, weet alleen dat mijn ex dit jaren geleden wel twee of drie keer voor elkaar heeft gekregen. In de winkel gaven ze hem zelfs dit advies.

10. JJM081114

JJM081114 Actief lid

20 nov 2014
    286
    0
    16
    Uh ... ik vind het een vreemd dilemma eerlijk gezegd lol.
    Je zegt zelf dat je niet wilt dat er maar weinig over blijft op je spaar! Een telefoon van 700 a 800 euro kopen als je bijna niks op je spaar hebt snap ik dan écht niet. Wát een geld ... maar ja, dat is mijn mening :)

Deel Deze Pagina