Babykamer. Kun je die ook zonder kast kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Boordevol, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hallo allemaal,

Ik heb weer een vraag. Ik zie de mooiste babykamers op internetsites als gardo.nl, prenatal en baby-dump.nl. Alleen de prijzen die erbij staan zijn voor een volledige kamer (ledikant, commode en kast). Weet iemand of je ook alleen een ledikant en commode mag/kan kopen zonder kast en of je dan de prijzen in de winkels kunt krijgen of moet je een kinderkamer compleet nemen? Ik zie wel losse ledikantjes en commodes maar hetgeen ik mooi vind zijn de volledige kamers alleen staan er alleen setprijzen en nergens wat alles apart kost.

Bedankt alvast.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Meestal kun je alles wel apart kopen, maar vaak is het (veel) voordeliger om het als een set te kopen. Wij zijn eens bij het Babypark gaan kijken en als we dan een set wilde zonder kast (dus alleen een ledikant en een commode) waren we duurder uit... :$ Uiteindelijk heeft manlief alles zelf gemaakt en waren we nog veel duurder uit... :D

3. Doekie

Doekie Lid

29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon even informeren bij de winkel. Vaak zijn meubels volgens mij ook gewoon los te krijgen hoor...

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Bedankt voor je reactie. Oh dat is wel minder als je minder voordelig uitbent. Ik heb een prachtige set gezien voor 650 euro. Alleen de kast heb ik in principe niet nodig want het komt bij ons op de kamer te staan en wij hebben zelf al genoeg kast ruimte en kunnen dus een kast helemaal legen voor de beeb en daar alle kleertjes in kwijt kunnen. Ik hoopte dat er dan juist nog iets van die prijs af zou gaan. Ga binnenkort dan maar even de winkels af en vergelijken.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    wij hebben ons kamertje ook zonder kast gekocht, was niet duurder dan mèt kast. Overigens kregen we er wel gratis een plank voor boven de commode bij, dus dat scheelde weer. Als je er andere dingen bij koopt (denk aan matras, beddengoied etc) kun je vaak wel iets regelen.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hoi Puppy, bij welke winkel heb jij je kinderkamer gekocht? Goed om te horen dat het ook goedkoper kan en gratis dingetjes zijn altijd mooi meegenomen :p

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De meeste kamers kan je idd als set kopen maar ook gewoon los.

Wij hebben een complete kamer gekocht (bedje, commode, kast en wandplankje) en daarvoor waren we €1449.00 kwijt, dit was dus de set prijs! En we kochten er een tweede bedje bij ivm tweeling op komst die kostte €346.00.

Maar 5 maanden later besloten we dat we ze apart op ieder een eigen kamertje gingen leggen en er dus nog een commode, kast en wandplank bij moesten komen. Dat was dus commode €582.00, kast €672.00 en wandplankje €104.00.

Dus 1 complete kamer setprijs was €1449.00
    En die tweede complete kamer, losse prijzen was €1704.00

Dus waarschijnlijk ben je zonder de kast net iets goedkoper uit, maar het los kopen van alles is gewoon duurder.

(wij hebben overigens de matrasjes gratis gekregen, zelf uit mogen zoeken welke dus niet gewoon standaard de goedkoopste. En ook bij die winkel de kinderstoelen gekocht en per stoel €70.00 korting gekregen. Dus dat vond ik wel heel erg lief van die mensen ;)!)

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Bij de gardo. Gelukkig had ik mijn schoonpaps mee, want zelf kan ik niet echt onderhandelen :p. Kamertje staat in mijn album, wij waren voor het ledikantje en commode 549 kwijt, plus dan gratis dat plankje.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Zo Hanneke, dat maakt wel verschil uit. Bij mij is het gewoon dat de kast niet nodig is dus ook zonde om daar geld aan uit te geven. Puppy, mijne heb ik ook bij Gardo gezien. Ben ook absoluut geen onderhandelaar. Maar helaas sluiten ze vroeg en kan ik deze week pas na 16:30 winkelen en dan sluiten ze al bijna dus hoop snel langs te kunnen gaan.

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hebben ze geen koopavond? We zijn bij zo'n beetje elke bekende babywinkel geweest maar Gardo had veruit de goedkoopste kamertjes, en ze zien er prima uit. Duss, veel plezier met shoppen :D.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Boordevol,
    Nouja daarom scheef ik dus de prijzen erbij, dan kon je zien hoe dat verschil bij ons kamertje zat. Zie je dus dat als je het los koopt de dingen toch duurder zijn als dat je het samen koopt. Maar zonder kast zul je altijd goedkoper uit zijn dan de complete set ;)! Is het andersom dan neem je die kast er maar bij en verkoop je hem, haha!

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hahaha dat kan ook maar het is niet geheel wit dus als iemand het zou willen kopen moet het passen bij de andere spulletjes die ze hebben :D. Maar ik ga eens goed informeren.

Puppy, ze hebben koopavond maar pas donderdag :(. En zou het liefst gister al zijn gegaan :D.

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
  14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik heb net met ze gebeld, ik zou wel goedkoper uitzijn alleen is het niet mogelijk om ze los te bestellen en moet je de hele set bestellen :(.

Lynn, dank je wel voor je tip maar om heel eerlijk te zijn heb ik liever alles nieuw. Ik heb niets tegen tweedehands maar wil voor ons eerste kindje toch graag alles nieuw kopen. Stom he maar het is een gevoel.

15. Wij hebben ook alleen de commode en ledikant gekocht, en geen kledingkast. Setprijs was € 1.468,00, en apart: ledikant € 345,00, commode € 449,00, plank voor erboven € 99,00 & kast € 575,00. Zelfde dus! Was bij babypark, dus ja het scheelt wel echt per winkel..

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij de babydump hebben ze geen setprijs. Alles heeft een eigen prijs. Nou ja, tenzij je een actie hebt natuurlijk.

Deel Deze Pagina