zwitsal, natusan, of...????

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda1979, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb natalis gekregen van de buuf van mijn schoonzus,, zij had het in haar kraampaket gekregen.
    ik vind de bodylotion en haar lotion geweldig van dit spul.
    maar kan het nergens krijgen(ja online)

voorderest heb ik ook nog zwitsal en natusan en wat eigen merken etos en A&H

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik gebruik de haarshampoo en hydraterende creme van Mylene. Bevalt super en ruikt heerlijk. Met de haarshampoo was ik ook haar lijfje.
    Gebruik weinig en was haar vooral gewoon met water.

Ik zou niet teveel aanschaffen want je kan met proefmonsters kijken wat je fijn vind. Je krijgt er diverse in de cadeaupakketten en her en der krijg je ook allerlei proefzakjes enzo.

Groetjes Saskia

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Denemarkw; het is ook te koop bij de thuiszorgwinkels

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik zweer bij zwitsal, vind het zo lekker ruiken!

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb voor Lena de eerste maanden alleen eigenlijk de amandelolie van Lavera (soort Weleda) gebruikt. Ruikt heerlijk en ze heeft nooit luieruitslag, droog huidje of wat ook gehad. Naar mijn idee is zo weinig mogelijk chemische troep op dat huidje het allerbeste. Babydoekjes heb ik van trekpleister, zonder parfum en alcohol.

Heb zelf een keer Bepanthen op m'n neus gesmeerd, AU! No way dat ik dat op mijn kind smeer!

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik gebruikte de eerste weken alleen Neutral, maar nu gebruik ik van alles door elkaar eigenlijk, Neutral dus, Weleda, DA-eigen merk, LIEF.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb de hele lijn van Natusan: shampoo, douche wash, olie, talkpoeder.

En dan voor de billen: Bepanthen.

Ik zie wel hoe het bevalt.. Bevalt het niet, dan koop ik gewoon snel iets anders.

8. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik heb het een en ander van Natusan ingeslagen. Dat leek mij toch het beste, zonder al te veel rare toevoegingen.
    Ik ben helemaal afgestapt van Zwitsal. Ik heb nog een zeepje van Zwitsal maar dat leg ik wel in de kast, zodat de kleertjes ernaar gaan ruiken :). Ik ga geen risico lopen met al die rare parfums en toevoegingen die alleen maar schadelijk zijn voor ons kindje.
    Verder heb ik Sudocrem gekocht voor de billetjes.
    Lotiondoekjes heb ik allemaal uit pakketten en gespaard bij Etos (ik heb Zwitsal gekregen, Pampers sensitive en Huggies). Kan ik uitproberen!

Verder wil ik ook nog wel Etosmerk gaan proberen; ik heb daar namelijk altijd al de babybodylotion van en die vind ik heel fijn! Zelfs manlief gebruikt die zonder er jeuk van te krijgen.

Ook heb ik het kraampakket gekregen waar Natalis in zit. Maar omdat je dat zelf niet kan kopen in de winkel wil ik ook uittesten welk merk ook goed is.

Ben benieuwd...

9. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Natalis is te koop bij Dirx drogist.

10. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Dirx heb ik nog nooit van gehoord. Zit die alleen in een bepaald gebied of zo? Ik zou in ieder geval niet weten waar ie bij ons in de buurt zit...

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik had ook een paar natalis dingetjes in het kraampakket zitten en vind het zooooooooo ontzettend lekker ruiken :D

Heb zelf uhm van alles voor Tygho.
    Hij is niet zo heel gevoelig.
    Heb Zwitsal geprobeerd, bevalt goed.
    Natusan geprobeerd, vind ik verschrikkelijk(vooral de babyolies, vies plakspul)
    DA huismerk, prima spul.
    Albert Heijn huismerk, prima spul
    Dermocare, ook niks op aan te merken.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

dirx zit volgens mij alleen in het midden van het land, hier in het noorden nog nooit van gehoord of gezien

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik ken Dirx ook niet en woon in het midden van het land? Ik ga wel eens even googlen ;)

Maar Natalis ruikt idd superlekker, ik ga er toch eens naar op zoek, vond het echt jammer dat dat toen op was!

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
  15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Volgens mij heb je hier helemaal gelijk in! Ik zie mezelf mijn baby straks echt niet iedere dag insmeren met bodylotion ofzo.
    Ik heb ook lang niet alles gekocht wat er te koop is hoor!

Bijvoorbeeld die billendoekjes: ik heb ze wel en ze zullen ook weleens van pas komen, maar mijn moeder duwde mij gewoon met de billen onder de kraan en dan was ik ook zo schoon...

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Baby artikelen

op bovenstaande link kun je het online bestellen. Bij mij zat het ook in het kraampakket :)

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ook gewoon via natalis.nl trouwens...

18. Natalis staat ook niet op de proefdiervrije lijst van Stichting Proefdiervrij.. :(

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nee nog niet aan de lijst toegevoegd, maar ik heb een medewerker van Natalis gesproken en die kon het mij bevestigen

20. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    Ik ga op aanraden van me zus natusan aanschaffen. me zus en zwager hebben beiden geen gevoleige huid maar toch reageerde hun dochtertje allergisch op zwitsal? toen is me zus overgestapt op natusan en toen was er niks aan het handje.

zo ie zo hebben pasgeboren babys niet echt zeep en dergelijke nodig,tenminste dat heb ik me laten vertellen.

Deel Deze Pagina