Hoi Hoi, Sinds eind januari ben ik weer begonnen met werken. Moet ook de weekenden werken. Mijn man is dan thuis en neemt de verzorging van Damien op zich. Zodra ik de deur uitloop begint Damien te huilen en stopt niet meer tot dat ik thuis ben. Hij is door papa ontroostbaar. Opvallend hierbij is dat hij zich door een andere vrouw (oma of mijn zus) redelijk laat troosten. Ik begrijp er helemaal niets van en mijn man zit er helemaal doorheen. Herkent iemand dit? wie heeft er tips? Groetjes Karin
Ik herken het niet maar is het niet iets om iets van jou geur achter te laten? een vest ofzo die je man dan aandoet?
Hoi Karin, belangrijk is het voor je man om te beseffen dat het niet aan hm hoeft te liggen. Toen ik weer begon met werken heeft mijn baby ook echt moeten leren (ja...leren) dat het af en toe anders gaat. Op het KDV was hij ontroostbaar. Huilen, huilen en nog eens huilen....alleen spelen kon hij ook nog niet.... Maar na een aantal weekjes begon hij er toch aan te wennen en na 5 weken begon hij het door te krijgen. Nu kan hij zich ook veel meer alleen vermaken en weet hij dat er soms iemand anders voor hem is dan zijn mama. Nog even over je man: baby's zijn heel erg gevoelig voor sfeer en pikken dat feilloos op. Kan het zijn dat je man, doordat hij erdoorheen zit, wat zenuwachtig is? Of misschien een beetje gefrustreerd doordat hij het ook even niet meer weet? Want het kan zijn dat je baby daar op kan reageren en dan zit je in een vicieus circeltje...
ik zou vragen wat je man doet met jekindje.. Misschien wil hij een te leuke papa zijn en loopt hij ganse dag rond met de kleine. Vertel en leg uit wat jij doet op een dag.. misschien helpt dat!
Heel herkenbaar! Ik werk weliswaar niet, maar Valentino heeft heel erg lang gehad zodra ik even de deur uit was, en mijn man met m alleen was dat hij het echt uitkrijste tot ik weer thuis was.. Wat iemand hier al zei, bij ons was het echt een vicieuze cirkel, mijn man werd al zenuwachtig bij de gedachte alleen te zijn met onze zoon, en Valentino pikte dit feilloos op.. Tips heb ik helaas niet voor je, ik had de mogelijkheid (doordat ik dus niet de deur uit moest) om dan wat meer thuis te blijven, maar ik kan je wel verzekeren dat t overgaat, Als papa nu thuis komt rent hij naar de deur en hangt gelijk aan zijn been en ziet hij mij amper nog staan dus er is hoop Succes ermee