Hallo, Ik weet niet of ik deze vraag hier goed zet, anders hoor ik het wel Mijn dochtertje is nu bijna 1 maand en ik vind haar na het badje vaak een wat droge huid hebben. Ik heb zwitsal olie in huis mag ik haar daar nu al mee insmeren. Heb ook zwitsal bodylotion. Ook in haar gezichtje is ze wat droog, smeer hier vaak vaseline op. Ze gaat om de dag in badje. De andere dag was ik haar gezichtje, armpjes, beentjes en billetjes met washandje. Groetjes!
Je kan wat olie in haar badje doen, dat helpt vaak wel. En goed insmeren na het badje. Mijn zoontje heeft het ook gehad en het oliebadje plus insmeren hielp goed. De heel droge plekken smeerde ik ook wel in met cetomacrogolcreme (met 20% vaseline), verkrijgbaar bij apotheek. Ik ben overigens wel overgestapt op de olie van natusan voor de gevoelige huid, zwitsal reageerde hij erg op. Je kan ook altijd advies vragen bij het cb hè? Succes!
wij hebben olie voor in het badje die wit wordt.( je hebt 2 soorten) deze glibberd niet. ik vind het ideaal spul en je kan het nual gewoon gebruiken hoor. je mag je bodylotion ook gewoon gebruiken al.
Thanks voor de reactie's! Heb vanmiddag haar buikje, armpjes en beentjes ingesmeerd met olie en het lijkt dat ze hier gewoon goed op reageert!
Ik doe Balneum in het badje en dat werkt ook goed. Wij smeerde zoonlief de laatste wkn ook in met vaseline omdat hij niet tegen zwitsal bleek te kunnen. Maar ik hoorde gisteren van de drogist dat het schijnbaar niet goed is om ze in te smeren met vaseline omdat daar iets van aardstoffen oid in leek te zitten. Vaseline zou wel goed zijn om in de winter op schrale wangetjes te smeren maar niet voor heel het lijfje. Haar verhaal klonk voor mij heel aannemelijk dus ik ben nu gelijk gestopt met de vaseline. Succes iig
Waarom zou dat niet mogen? Ik smeer mijn babys al vanaf 2 weken in met zwitsal olie, omdat ze allemaal droge schilfertjes kregen na hun badje.. maar als ik nu lees dat jij twijfel hebt hierover zou ik graag weten waarom, kan het schadelijk zijn ofzo want dan stop ik natuurlijk ook... Overigens heb ik nu hele zachte babytjes, smeer ze niet elke dag in maar zeker 3 a 4 keer per week.
nou ik vind dat vaseline verhaal ook raar zeg. in vaseline zit juist geen troep als je de pure neemt. ik gebruik het voor mezelf elke dag. en ook mijn zoontjes ecxeem wordt veel minder ermee. het lijkt me minder schadelijk dan andere produckten waarin nog 20 andere dingen verwerkt zijn. de huid ademd wel minder dus een heel lijfje ermee insmeren zou ik ook niet zo snel doen. amar gewoon voor het gezichtje of een schrele plek op armpje of beentje kan het prima in mijn ogen. maar ts@ als je gewoon geregeld met wat badolie badderd wordt de huis ook minder schraal en hoef je zoal minder te smeren.
Ja natuurlijk mag dat. Je kunt zelf kiezen of je de olie, de bodylotion of de pot creme pakt. Ik smeer zelf geen olie/bodylotion op het gezicht. Daar smeer ik alleen als het echt droog of schraal is zwitsal op het wangetje of de creme uit het potje op. Wat ook kan helpen is om in ieder badje wat zwitsal badolie te doen.
IK doe natusan babyolie in het badje en smeer hem na het badderen in met rijke olie van zwitsal. MIjn ventje heeft een heel droge huid. De eerste week was hij helemaal aan het vervellen en schilferen. Het sneeuwde gewoon als je zn sokjes uit deed.. En nu ik hem lekker insmeer heeft hij een heerlijk zacht huidje. Hier gaat ie 2 a 3 keer per week maar in bad. Verder was ik hem met zo'n kant en klaar washandje die je weg kan gooien.
Zijn de wegwerpwashandjes fijn? En trekken jullie iedere dag de kleine schone kleren aan of alleen als ze in badje zijn geweest?
Ik vind die wegwerpwashandjes van de etos wel fijn, vooral als je weinig tijd hebt en je de kleine toch ff wil opfrissen. Is veel minder gedoe dan een waskom enzo.. En Mart krijgt ongeveer om de dag schone kleren aan. HIj spuugt dan ook nooit dus dat scheelt.
Washandjes zijn heel fijn, zeker ook als er een flinke poepbroek is en je de billetjes na het schoonmaken nog even op wilt frissen. Ik trek mijn zoontje iedere dag schone kleding aan, soms zelfs 2x per dag als hij erg vies is of gespuugd heeft. Denk dat dat iets persoonlijks is hoor, of je dat wel of niet doet
Lijken me erg handig de washandjes, zal er eens voor gaan kijken. Vooral omdat ons dochtertje vaak 's nachts poept haha en dan is het idd wel fijn om zo op te frissen
Ik zweer (na 3 kindjes) echt bij BALNEUM badolie, en dan de extra vettende. Als ik ooit zelf een droge huid heb (in de zomer, van de zon ofzo) dan neem ik zelf ook wel een badje met scheutje balneum, dat voel je echt. (moet je daarna wel heel je badkuip uitdoen, zo vettig...) Idd zijn de washandjes ook wel prettig En schone kleertjes... meestal alleen na het badje, anders als er reden voor is
Het mag natuurlijk wel, maar ik heb in het zkh de volgende regel gehoord: - bij droog huidje: olie in het badje, goed laten weken, insmeren met vette creme; - bij onrustig, vet huidje: insmeren met olie. Olie om de huid maakt het huid namelijk niet vet, maar droog.
Het mag natuurlijk wel, maar ik heb in het zkh de volgende regel gehoord: - bij droog huidje: olie in het badje, goed laten weken, insmeren met vette creme; - bij onrustig, vet huidje: insmeren met olie. Olie op het huidje maakt het huid namelijk niet vet, maar droog.
Hier ook balneum badolie Heb laatst zemelenbadje van de DA gehaald, 1 keer mee gebadderd, was ook goed te doen.