Zwitsal producten weeen opwekken???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smokey11, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Hoi,

Stomme vraag maar wie weet ik ben snip verkouden en nou mag ik verder niets gebruiken ivm de zwangerschap dus dacht ik dan pak ik de zwitsal adem vrij voor op de huid/badje.
    Nou zegt mijn vriendin dat ik geen zwistal mag gebruiken omdat dit weeen opwekt???
    Vind het een raar verhaal...
    Komt het iemand bekend voor?

Anders nog tips tegen keelpijn en verkoudheid?

X

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Nog nooit van gehoord!!! dus als er niets op de verpakking staat gewoon lekker doen. Ik bedoel heel veel zwangere dames met een kindje (zoals ik) gebruiken zwitsal bij het leven. Vanmorgen minstens 4 producten gebruikt.

Verder kun je stomen met olie, thee met honing, warme melk met anijs en honing. en als het nu heel erg word mag je otrivin baby gebruiken ;)

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    je mag best een gewone zoutoplossing gebruiken. als er maar geen xylo....... in zit.

en van zwitsal weeen? dan zou de hele zwitsal mama lijn uit de handel moeten.
    sorry maar waar halen mensen toch die onzin vandaan? i

4. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Toen ik vorige maand zo verkouden was mocht ik een 'gewone' (heb toen de kindervariant gepakt dus met 0,5 % ipv 1,0 %) neusspray gebruiken mits je de dosering niet overtreed en niet langer dan een week gebruikt.

Zoutoplossing werkt hier gewoon echt niet en zorgt alleen maar voor meer verstopping.

5. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Lijkt mij best wel hele grote onzin.
    Hoe moet het dan met moeders die voor een tweede kindje gaan? Je kindje maar niet meer met zwitsal wassen?
    En hoe zit het dan met de mama lijn? Zoals de buikbalsem, etc. voor tijdens de zwangerschap?
    Dat kan natuurlijk nooit waar zijn dan, dan zou je van zwitsal dus ook miskramen kunnen krijgen als je de buikbalsem al vanaf het begin van je zwangerschap gebruikt.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    haha serieus zei ze dat? Nou ik vind Zwitsal heerlijk ruiken en miss baby ook wel maar om er dan zo graag uit te komen... haha.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik mocht ook gewoon neusspray met xylometazoline ofzo hoor (zowel van de gyn als de vlk) niet langer dan een week en niet meer dan 3x per dag.

8. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    tegen keelpijn helpt gorgelen met zout water erg goed. het is niet heel lekker maar het werkt wel ontstekingsremment, en is niet schadelijk voor jou of de baby. meerdere keren per dag, en daarna iets
    van een keelsnoepje die wel mag

9. Koon

Koon Niet meer actief

Whahaha!! Sommige mensen kunnen toch onzin kletsen.

Keelpijn: waterijs, dropjes (niet te veel ivm bloeddruk)

10. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    kan het me niet voorstellen. anders zou het echt wel op de verpakking staan. ik heb idd een verkoudheidsbad thuis die niet geschikt is om te gebruiken in de zs. maar dit staat ook op het etiket.

11. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Anders homeopathische neusspray gebruiken... Heb ik ook gedaan toen ik een bijholteontsteking had..
    En veel stomen met kamille..

Maar geen Zwitsal??!! ;) hihi...

12. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    Hoi,

hahah ik vond het ook al z'n raar verhaal maar ze zei google maar eens maar ja ze verzinnen overal wel wat op.
    Bedankt voor de reactie's!

XX

13. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ... voor het geval dat het moest werken bedek ik sebiet mjn heel lijf in zwitsal zalf, shampoo, bodylotion,.. !

14. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    eigenlijk zou google verboden moeten worden. de onzin die je daarop vind en de onzekere mensen die je ervan krijgt.
    als je google mag geloven, is ademen nog schadelijk voor je ongeboren kind ivm de uitlaatgassen enzo;)

15. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt je neus ook spoelen met een rhino horn. Je spoelt dan de bacteriën uit je holtes. Te koop bij de drogist. Werkt voor mijn chronische neusontsteking erg goed.

16. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    denk ook dat het je reinste onzin is.... wat wèl niet mag is vb eucalyptus of andere etherische oliën gebruiken tijdens de zwangerschap. in de zwitsal ademvrij zit een minimale dosis eucalyptus denk ik maar die is 100% safe.
    Alles wat voor baby's mag, mag ook voor zwangeren hoor.

veel beterschap. ik kreeg van m'n HA altijd acetylcysteïne, maakt de slijmen vloeibaarder. Altijd prima mee geholpen

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Misschien bedoelt hij de menthol die er in zit. Menthol kan op het laatst idd helpen je weeën op te wekken.

Haha schoonzusje smeerde luuf op haar buik de 12 uur later was baby geboren

Deel Deze Pagina