Schoonhouden schaamlipjes dochter

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Rosado, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hoi Ilja en Adriënne,

Vrijdag 23 april ben ik bevallen van onze dochter. De kraamverzorgster had uitgelegd dat er wat afscheiding en/of bloed uit haar vagina kon komen en dat dit met de hormonen te maken heeft.

Nu zag ik vanmorgen dat ze ook afscheiding tussen haar schaamlipjes heeft. Bij elke verschoning probeer ik dit ook schoon te maken met een billendoekje. Maar mijn vraag is in hoeverre ik het schoon moet maken. Moet het tussen haar schaamlipjes helemaal schoon zijn en is het niet goed als er wat afscheiding blijft zitten? Of kan ik gewoon weghalen wat gaat en geeft het niet als er ook wat afscheiding achterblijft?

Alvast bedankt voor het antwoord.

gr. mermaid

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Mermaid,

Als je weghaalt wat gaat, en er blijft eens wat zitten, is dit prima hoor! Ik zou er niet teveel aanzitten. Als ze iedere dag of om de andere dag in bad gaat, wordt het goed schoongespoeld.

Groetjes Adrienne

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Super bedankt voor je snelle antwoord. Ik zal er dan niet te veel aankomen en alleen even checken of er geen ontlasting zit en zo ja, het dan weghalen.

gr. mermaid

Deel Deze Pagina