Ons zoontje van 2 weken en 3 dagen is verkouden, dus ik heb zwitsal slaapzacht eucalyptus gehaald, lees ik net thuis op de verpakking dat je het pas mag gebruiken vanaf 3 maanden. Weet iemand waarom dit zo is?
een baby kan niet tegen menthol en eucaliptus is mij altijd verteld, is gevaarlijk zelfs. precies weet ik het ook niet, maar ik heb het tot een jaar niet gedaan voor de zekerheid.
Ik heb luuf gebruikt toen mn zoontje verkouden was, dat heb ik bij de apotheek gehaald, en op zijn borst gesmeerd. Had het idee dat het daar wel redelijk goed van los kwam.
Heb dit gebruikt bij m'n dochtertje (3 mnd) en ze stond erna vol rode puntjes - was blijkbaar niet de enige. Zijn er nog mama's met dit geval?
Ik weet niet wat de reden is dat je het niet mag gebruiken. Ik heb altijd luuf gebruikt, en een ui in stukken op het kamertje doet ook wonderen!
ik las het idd ook heb het toen maar niet gebruikt Assistente van de huisarts zei dat het mssn kon helpen maar moest wel even op de verpakking kijken vanaf wanneer je het mocht gebruiken dus ik zou het niet doen als het erop staat !
Eucalyptus en menthol zijn inderdaad nog te sterk voor een kleine baby en dit kan irriterent werken op de luchtwegen. Je kan eventueel wel Baby Luuf gebruiken en dit lekker voor het slapen gaan op het ruggetje smeren. Baby Luuf mag volgens mij wel meteen.
Ik lees dit nu, shit hee! Je bedoelt die badschuim? Heb dat gewoon gebruikt al ongeveer een maand lang! Niet dat er iets gebeurd is maar schrik er toch wel van....