Zwitsal slaapzacht eucalyptus ???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Michelle89, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Ons zoontje van 2 weken en 3 dagen is verkouden, dus ik heb zwitsal slaapzacht eucalyptus gehaald, lees ik net thuis op de verpakking dat je het pas mag gebruiken vanaf 3 maanden. Weet iemand waarom dit zo is?

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    een baby kan niet tegen menthol en eucaliptus is mij altijd verteld, is gevaarlijk zelfs. precies weet ik het ook niet, maar ik heb het tot een jaar niet gedaan voor de zekerheid.

3. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik heb luuf gebruikt toen mn zoontje verkouden was, dat heb ik bij de apotheek gehaald, en op zijn borst gesmeerd. Had het idee dat het daar wel redelijk goed van los kwam.

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.189
    1.247
    113
    Centrum België
    Heb dit gebruikt bij m'n dochtertje (3 mnd) en ze stond erna vol rode puntjes - was blijkbaar niet de enige. Zijn er nog mama's met dit geval?

5. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik weet niet wat de reden is dat je het niet mag gebruiken. Ik heb altijd luuf gebruikt, en een ui in stukken op het kamertje doet ook wonderen!

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik las het idd ook
    heb het toen maar niet gebruikt
    Assistente van de huisarts zei dat het mssn kon helpen maar moest wel even op de verpakking kijken vanaf wanneer je het mocht gebruiken
    dus ik zou het niet doen als het erop staat !

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eucalyptus en menthol zijn inderdaad nog te sterk voor een kleine baby en dit kan irriterent werken op de luchtwegen. Je kan eventueel wel Baby Luuf gebruiken en dit lekker voor het slapen gaan op het ruggetje smeren. Baby Luuf mag volgens mij wel meteen.

8. Kussentje

Kussentje Actief lid

4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees dit nu, shit hee! Je bedoelt die badschuim?
    Heb dat gewoon gebruikt al ongeveer een maand lang! Niet dat er iets gebeurd is maar schrik er toch wel van....

Deel Deze Pagina