zwitsal slecht, wat is het alternatief?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Maagd, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nou sorry maar ik vind jou vergelijking dan stom want roken en zonder gordel is toch een heeeel ander iets als zeep... Misschien dat ik er gewoon iets minder zwaar aan til maar dan kun je iemand anders zijn mening alsnog in zijn waarde laten. Heb geloof ik heel duidelijk aan gegeven dat het niet aanvallend bedoeld is en dat ik andere ook begrijp als ze iets anders gebruiken.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    wat is dan het verschil? vroeger wisten we niet dat roken slecht was, nu wel. vroeger wisten we niet dat zonder gordel onveilig was, nu wel. Vroeger wisten we niet dat al die parabenen slecht waren, nu wel.

ik vind het gewoon een raar argument, terwijl er onderzoek is waaruit blijkt dat het wel schadelijk is. inzichten veranderen, de wetenschap staat niet stil.

3. Zwap

Zwap Lid

19 mei 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik weleda als crème en balneum voor in bad verder niks.

Dochter gaat wel elke dag in bad, vast ritueel savonds en ze vindt het heerlijk!

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ach wat is slecht? Ik weet niet of zwitsal echt slecht is. Zelf dacht ik eerst maar es geen parfum, dus ik gebruik neutral, ook t wasmiddel. En ik heb wat van Zarqa.

Ik heb wel zo'n box gehad met zwitsal spullen en wat losse dingen, maar dat bederft niet. Komt wel als ze wat ouder is. Ik vind echter zwitsal erg sterk ruiken en niet echt fan van die lucht.

5. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik gebruik voor dochter de douchegel en shampoo van Lief, ook vrij van parabenen e.d.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben er nog steeds niet over uit.
    Heb zojuist iets op gezocht over parabenen en toen las ik een stuk over dat je van alle stoffen in voeding en cosmetica een allergische reactie kan krijgen. (parabenen zit ook in je eten niet alleen in cosmetica) Maar dat de kans dat je er een reactie van krijgt heel klein is. Ook de verhalen dat je er borstkanker van kan krijgen is een mythe, anders zou de KWF dit wel vermelden.
    Het verhaal dat parabenen slecht is is nooit echt goed bewezen, volgens die website, er zijn wel allerlei onderzoeken naar gedaan waaruit blijkt dat jarenlang gebruik geen schadelijke effecten oplevert.
    Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet. Zolang je kindje geen uitslag krijgt kun je prima gebruiken wat je wilt.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Weleda, is heerlijk en bevat geen zeep. Gebruiken de hair & body shampoo, 2x per week. Verder water.

Ook de billencreme van Weleda, werkt super. Ik smeer alleen als het rood is en dan is ze er in een halve dag weer vanaf.

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wij gebruiken de baby naturals lijn van het Kruidvat.
    Geheel biologisch en ruikt lekker.

Wat betreft Zwitsal, tja, de ene kan ertegen en de ander niet, onze zoon en ik kunnen het beiden niet verdragen.
    Ik kreeg er bultjes van en de huid van zoon droogde ontzettend uit ondanks het gebruik van lotion voor droog huidje.
    Dochter kan er wel prima tegen, maar ja, vind de kruidvat lijn veel fijner.

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Zwitsal slecht? Wie zegt dat dan? Hier op het forum misschien.
    Ik gebruik gewoon Zwitsal en mijn dochtertje heeft nergens last van. Je kan van te voren wel alles gaan afschrijven, net als sommige die meteen met Neutral gaan wassen, want wie weet kan het kindje niet tegen wasmiddel....
    Gewoon proberen wat je wil proberen en niet alles geloven wat andere schrijven.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Eens met pientje1
    Gewoon gebruiken wat je zelf prettig vind en wat goed bevalt bij je kindje.
    Ikzelf heb vaak zwitsal, maar ook weleens andere produkten.

11. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Nee hoor, niet alleen het forum. We zijn de afgelopen 60 jaar steeds meer parabenen en weekmakers aan gebruiken in onze producten. Nu blijkt dat het aantal kankerpatiënten en verminderd vruchtbare mensen de afgelopen 60 jaar ook sterk is toegenomen. Veel onderzoeken hebben hiertussen een verband gelegd. Maar omdat zulke onderzoeken lang duren zijn nog niet alle uitkomsten openbaar gemaakt. In sommige landen zijn deze stoffen (in babyproducten) verboden. Voor mij genoeg reden om de zwitsal buiten de deur te zetten en goede alternatieven te gebruiken. Dat je kind nu niet laat zien dat het er allergisch voor is, je kunt niet zien wat de gevolgen over 20 jaar zijn. Ik vind het idee dat mijn zoon over 20 jaar verminderd vruchtbaar zou kunnen blijken zijn en veel moeite moet doen om een kindje te krijgen terwijl ik het wellicht op heel eenvoudige wijze had kunnen voorkomen door de juiste producten zonder parabenen te kiezen.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    He..... Een popcorn topic!

Hier gebruik ik wel zwitsal, vind t prima. Kindjes kunnen er goed tegen. Er zijn genoeg alternatieven mocht je zwitsal niks vinden, hier eerder al benoemd.

Deel Deze Pagina