Hallo allemaal ! Over een paar weekjes komt onze babykamer en ik wil graag alle kleren die we al hebben dan lekker wassen zodat het allemaal klaar ligt in de kast. Ik ben zelf heel gevoelig voor waspoeder, van sommige merken krijg ik vreselijke jeuk. Vandaag hoorde ik ook dat babykleren niet met wasverzachter gewassen mogen worden. Ik gebruik zelf steeds Robijn. Is dat goed te gebruiken voor de babywas of kan ik beter iets anders kopen ? Wie heeft advies ? Bedankt ! Groetjes, Nikki F
Omdat veel baby's uitslag/huisirritatie krijgen van wasverzachter. Je kunt wel wat azijn in je wasverzachter bakje doen. Dat werkt hetzelfde, en je ruikt er niets van. En azijn breekt de laatste restjes wasmiddel af, het verkleurt de kleren niet en geeft ook geen huidirritatie.
het ligt eraan welke robijn je hebt ik heb de hypoallergeen en daar was ik ook de babykleding mee, maar ik ben totaal niet gevoelig en mijn man ook niet. Als je zelf al heel gevoelig bent zal ik toch niks gebruiken alleen naturel aspoeder zonder parfum
Die heb ik zeker over het hoofd gezien dan... moet ik nu alles (alles ligt al gewassen en opgevouwen klaar ) opnieuw wassen?!
ja ik denk dat het wel verstandig is om dat toch maar voor de zekerheid te doen Saona... maar je hebt toch al wel verlof ( denk ik) dus je heb tijd zat toch...
Ik was ook gewoon met wasverzachter. De kraamhulp zei dat een klein beetje geen kwaad kon. Het maakte de was wat zachter. Nergens last van gehad.
Maar als je veel allergieën in de familie hebt, zou je t misschien toch beter zonder wasverzachter kunnen wassen.
Ah gelukkig, positieve berichten... Wij hebben helemaal geen last van allergie of overgevoeligheid, dus ik wacht het maar gewoon af. Als hij er last van heeft na de geboorte, dan gooi ik alles in een ruk maar nog een keer de machine in
Hallo meiden ! Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden ! Is zal Neutral kopen en ook wellicht Robijn voor gevoelige huid ! Bedankt ! Groetjes, Nikki F
Kheb gisteren een deel gewassen ook met wasverzachter. Mn moeder zei dat dat gewoon kan. Je kan van te voren nooit weten hoe je kindje erop reageerd
Ja, daarom kun je het beter de eerste keer niet doen, toch? En daarna wel een keertje proberen...? Ja, maakt ook niet uit... maar ik heb liever een kindje zonder huiduitslag... bij ons zitten er ook helemaal geen allergien o.i.d. in de familie, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen, vind ik.... Gr. Niki
Ik let wel op waar ik mee was hoor haha,dat is het m niet Ik wil natuurlijk ook niet dat mn kindje onder de uitslag zit maar ik bedoelde dat je niet weet hoe je kindje gaat reageren op welke wasmiddel dan ook. Ik heb gewassen waar me zus ook mee heeft gewassen en haar 3 kinderen konder er allemaal tegen maar zelfde geldt kan mijn kindje er weer niet tegen. Mocht dat zo zijn was ik alles meteen opnieuw!!! Dat zeker te weten. Vind je reactie beetje aanvallend als ik zo eerlijk mag zijn....
De mijne kregen wel uitslag, maar dit kwam niet door de wasverzachter. Gewoon bepaalde soorten wasmiddelen zijn gewoon agressiever dan andere. Maar daar ben je snel genoeg achter en de babykleren liggen toch weer heel snel in de was.
De kraamzorg zei hier in elk geval de eerste weken GEEN wasverzachter gebruiken, ook niet die voor de gevoelige huid. Ik heb neutral en persil hypoallergeen wasmiddel, daar zit allebei geen parfum, dus volgens de kraamzorg geen risico op eventuele overgevoeligheid, omdat de babyhuid nog zo ongeloofelijk teer en gevoelig is en nog overal aan moet wennen. Kraamzorg zei inderdaad neem het zekere voor het onzekere, reageert je kindje namelijk gevoelig, dan is dat heel vervelend voor je baby, terwijl je baby het vooral in het begin toch al zo druk heeft met wennen aan nieuwe dingen!
Nou, zo was het HELEMAAL niet bedoeld, hoor... Maar... ik bedoel, je kunt toch beter van te voren zonder wasverzachter wassen, dan heb je direct na de bevalling ZEKER geen problemen met de kleertjes, ik denk namelijk dat je na de bevalling wel andere dingen aan je hoofd hebt dan ALLE kleertjes op nieuw wassen, toch... maar iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe hij/zij het doet... het was alleen maar als tip bedoelt...!!! Gr. Niki