Kindje beweegt veel.. Druk kindje straks of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi

Onze kleine meid beweegt zo veel. Van s'ochtends vroeg als ik in de auto zit tot sávonds laat dat ik in bed lig. Natuurlijk slaapt ze weleens, maar er zit nooit langer dan 2 uur tussen.

Is dit normaal?

En hoe was is/was jullie ervaringen? Werd het uiteindelijk ook een druk kindje? Of kan je dat nog niet weten? Mijn vriend had als kind namelijk ADHD :)

En hoe vaak voelen jullie je kindje?

Het voelt natuurlijk wel heel fijn ;)

XXX

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte was ook zo'n druktemaker, die lag echt geen moment stil en heeft me zowat blauw geschopt van binnen.

Eenmaal geboren blijkt ze een heel opgewekt meisje die altijd bezig is met dingen ontdekken/doen. Ze zit niet graag stil maar is niet druk in de vorm van irritant druk ;)

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Op de eerste plaats ADHD daar groei je niet overheen. Je hebt het of je hebt het niet. Laat dit een geruststelling voor je zijn, dat je kleintje geen ADHD-kindje hoeft te zijn. Ik werk met psychiatrische patienten en geloof me, daar kom je niet vanaf. Je kunt er wel me leren omgaan.

Dat je kindje druk is in je buik, kan meerdere oorzaken hebben. Misschien ben jij onrustig. Een baby reageert op zijn mama. Als jij onrustig bent, is je kleine dat ook in je buik.

Je kindje kan ook gewoon lekker beweeglijk zijn en heel nieuwsgierig van aard zijn. Ons dochterje Noa was ook een beweeglijk in mijn buik. Zij is heel nieuwsgierig van aard en wil alles ontdekken.

4. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja dat je niet uit je ADHD groeit heb ik wel gemerkt. :) Mijn vriend heeft weleens zijn buien.

Ik heb niet mega veel stress ofzo, en ik heb een prima zwangerschap, we zitten alleen in een fase dat het heel spannend allemaal voor ons is omdat wij op een goedkeuring wachten voor onze woning.
    Ik word daar best onrustig van merk ik. Ik hoop niet dat ze daar straks last van krijgt

5. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    ik vind dit een goed topic,dit is iets wat ik mij dus ook afvraag maar deze vraag heb ik ook nog niet gesteld,hier ook een drukke meid,dus ik lees lekker mee ;)
    groetjes sas

6. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    hey,

Mijn collega haar baby is ontzettend onrustig, hij is nu een maand oud en kan bijna niet slapen. Van alles wordt hij wakker, van het minste geluidje enzo. Eerst sliep hij overdag beneden bij haar, nu hebben ze hem toch maar in zijn bedje gelegd ook voor overdag en dat gaat beter, t is er stiller enzo. Mijn collega zegt dat ze tijdens de zwangerschap heel veel stressmomenten heeft gekend, ze heeft wel es vaker oplopende ruzie gehad met haar vriend. Ze vroeg zich dan ook af of de baby zijn gedrag daar een oorzaak van is.

ps: zelf voel ik mijn baby ook behoorlijk bewegen, meestal als ik rustig in de zetel zit, lig of in mijn bed nog een boek lees en ook als ik slaap, (k word er wel wakker van) beweegt mijn baby. Als ik wandel of opt gemak wat huishoudelijk werk doen voel ik de baby niet.

Liefs Winter

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ook ik heb zo'n druk kindje ;)

Toevallig ben ik vanochtend bij de gyn geweest en heb ik gevraagd of het wel normaal is, want ons ukkie is bijvoorbeeld gisteren echt 24 uur lang aan het schoppen geweest.

Volgens de gyn is het alleen maar goed. Ze zei dat kindjes die veel bewegen zich lekker voelen in de buik. Dat stelt wel gerust. Het kan zijn dat het na de geboorte ook heel druk is, mar dat is niet zeker, zei ze. Tja.. we moeten het maar afwachten.

Ik weet niet of het ook met stress te maken kan hebben. Ik heb wel vaak stress, zit vaak met dingen. Maar ik merk daar niet aan dat ons ukkie daar drukker van wordt. Het wordt juist druk op momenten dat ik relaxed ben en vooral als ik slaap.

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hier ook een drukke meid ;)
    Alleen als ik beweeg, dus loop in het huis bezig ben is ze rustig, verder beweegt en schopt ze wat af!

M'n andere dochter was trouwens alleen 's avonds actief, en is nu niet echt ''rustig'', een beidehante meid :) die indd alles wil ontdekken, en snel weer ieds nieuws ziet.
    Dus dat zegt ook niets, we zien wel ;)

jessica

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter was vrij rustig (maar had placenta ook aan de voorzijde) en is nu gezellig druk. Niet hyper maar zit geen 2 min. stil. Mn zoontje was een stuk drukker (placenta achterkant) en is in ieder geval een stuk makkelijker dan mn dochter. Hij is wel qua spieren in z'n benen echt enorm sterk... is echt heel erg volgens de cg arts en kinderarts. Hij si wel nogsteeds erg bewegelijk, mn dochter was als baby iets minder bewegelijk. Zegt niet zoveel volgens mij.

10. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Iedereen heeft natuurlijjk weer andere ervaringen.
    Indy was in mijn buik ook erg aanwezig en heel druk. Nu heb ik ook wel een rot zwangerschap gehad me behoorlijk wat zorgen gemaakt over de erge b.i. die ik had/heb.

Wel is indy ook een erg druk en onrustig kindje. Eerst sliep ze ook beneden ivm b.i. en geen trap kunnen lopen. Maar nu zijn we 6 weken bezig met rust en regelmaat, inbakeren en in haar eigen bedje boven. Het gaat nu heel goed en ze is een stuk rustiger (en huilt niet meer de hele dag).

Of het toeval is of niet, maar mijn vriend heeft ook adhd. Ik merk wel dat ze zijn karaktertje heeft. Ik ben heel rustig, maar onze kleine meid is echt een "hittepetit".

groetjes sandra

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hihi ik was als klein meisje ook een drukkiepoep, en mijn man ook (wat die allemaal heeft uitgevreten :rolleyes: uit bomen vallen enz)
    Dus ze zullen het ergens ook wel ''erven'' denk ik.

We zien wel hoe deze kleine meid wordt ;)

jessica

12. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Mijn zoontje was echt een beweeglijk kindje in mijn buik en daarbuiten is het eigenlijk niet anders :). Hij móet gewoon altijd iets bewegen :)

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    het kan niet zo zijn dat je vriend als kind ADHD had, daar groei je namelijk niet overheen. Als hij AHDH heeft, heeft hij het nog steeds en dat is wel erfelijk.

Ik heb zelf ook ADHD en mijn man is een erg druk persoontje. Wij maken onze borst alvast nat, hihi!

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja dat heb ik verkeerd verwoord. Mijn vriend heeft nu nog zijn buitjes hihi..

XXX

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hihi, die van ons is ook zo'n kleine drukte maker. Draait en schopt en duwt de hele dag door.

Ben benieuwd wat het dadelijk gaat worden, maar als ik de verhalen hoor over vrolijke, bijdehante en nieuwsgierige baby's klinkt dat toch geruststellend. Beetje druk is toch niet erg. En dat het zich dan nu prettig in de buik voelt, klinkt ook erg fijn!

Twinny

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik en me vriend waren als baby vrij rustig en en ik merk dat mijn meisje in me buik ook vrijrustig is. afentoe zijn er wel van die dagen dat ze heel de dag trapt maar over het algemeen slaapt ze veel en heeft ze nu al haar vaste tijden om wakker te zijn. smorgens om 8 uur maakt ze me wakker, en dan smiddags na het eten en savonds is ze heel druk en zo eigenlijk elke dag wel het zelfde. hoop dat ze straks ook z'n vast ritme heeft is ideaal toch

17. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    mijn zoontje is ook niet de hele dag actief.. ik vind het wonderbaarlijk.. dat je de baby aan een stuk de hele dag voelt. wij slapen toch ook? of zitten ook een tijdje stil? mijn baby heeft een vast ritme. smorgens word ik wakker met zijn getrappel in mijn buik. dan ga ik plassen en nog even liggen genieten van zijn schopjes. in de middag tijdens het werk voel ik hem tussendoor ook best harde schoppen geven. in de avond bij het televisie kijken wordt hij weer wakker en hebben we samen een momentje samen. dan praat ik met hem en streel ik mijn buik en geef ik hem porretjes waarop hij weer met een schopje terug reageert... :) . dan gaan we naar bed, soms geeft hij nog wat een paar trapjes na. maar bij verre lange na niet 24/7 actief zoals sommige mamas hier beweren. ik hoop dat wat neer hij geboren is hij ook een vast ritme heeft.

Deel Deze Pagina