Hey hallo, We zijn er nog erg vroeg mee, maar hé, het kamertje was toch toe aan een opknapbeurt Nu zijn we bezig met wat uiteindelijk de baby kamer gaat worden. Hier lag oude vloerbedekking die we vandaag uit de kamer hebben gehaald. En maar goed ook, er zat allemaal viezigheid onder ( schimmel !). We wonen in een prachtig oud herenhuis met in alle verdiepingen houten vloeren, houten trappen etc. Nu vroeg ik me af; wat is 'gezonder' ( hygiënischer). Een houten vloer of wanneer alles schoon is nieuwe vloerbedekking hier overheen? Het huis heeft ook hoge kamers en grote ramen waardoor het 's winters best fris kan zijn. Tuurlijk gaan we op de baby kamer wel de verwarming zachtjes aanzetten tot een graad of 18. Maar misschien is vloerbedekking wel iets warmer... Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/ meningen... Groet!
Ik zou kiezen voor een houten vloer, ben absoluut geen fan van vloerbedekking. Een houten vloer is makkelijker schoon te houden en het is hygienischer.
Ik zou absoluut voor een houten vloer gaan m.b.t. hygiene. Je kunt er altijd een kleedje op leggen bij het bedje of bij een stoel voor de voetjes, maar wij hebben zelfs dit uiteindelijk niet gedaan i.v.m. huisstofmijtallergie.
Het maakt echt niet veel uit zolang je het goed schoonhoudt.. dus kies vooral wat jij mooier en prettiger vindt. Wij hebben hout liggen maar vooral omdat we dit veel mooier vinden dan vloerbedekking.
Ik zou voor hout kiezen met een kleed(je). Vind hout sowieso veel mooier Als je kind een keer spuugt/piest/poept en het komt in de vloerbedekking ben je niet blij. Een houten vloer maak je makkelijker schoon maar mijn ervaring nu is dat in een koud huis een warme vloer fijn is als de kindjes boven gaan spelen. Mijn dochter speelt tegenwoordig regelmatig boven met vriendinnetjes en dan is het toch wel fris.. We gaan dus in het najaar een groot kleed aanschaffen. Als die vies wordt kan je het tenminste nog naar buiten slepen en goed schoonmaken.
Wij hebben een laminaat vloer in de babykamer. Ik vind het makkelijker schoonmaken en dus hygienischer. Ook hebben wij het gedaan omdat mijn vriend toen hij jonger was last heeft van huisstofmijtallergie (nu niet meer zo heel erg). Zometeen gaat Tycho naar de logeerkamer en daar komt ook laminaat in te liggen. Daar wil ik dan wel een leuk kleed op de vloer hebben te zijner tijd. Kan hij lekker op spelenals hij wat groter is (nu speelt hij nog niet echt op zijn kamertje) xxx