Ik word echt chagrijnig van alle troep in huis.....terwijl ik hier mede verantwoordelijk voor ben Overal slingeren wel dingen, stapeltjes tijdschriften, post, kleding, speelgoed, dingen die ik wil bewaren. Onze fruitschaal is bijvoorbeeld echt een vergaarbak. Knopen, sleutels, post, muntjes. Sinterklaasspullen, Paasspullen, verjaardagsslingers, knutselspullen van de kids, stiften, pennen, knutselwerkjes, waar laat je alles? 40 paar handschoenen in een bak, maar nooit 2 dezelfde kunnen vinden. Als het regent ben ik ook altijd de plu of poncho kwijt Op zolder liggen allemaal spullen die ik misschien ooit nog eens ga gebruiken of weg wil geven aan vrienden. Maar dat vergeet ik dan steeds weer. Pfff herkent iemand dit?? Ik word er zo moe van en weet echt niet meer waar ik moet beginnen. Hebben jullie wellicht tips op wat meer orde in huis te krijgen? Hoe organiseren jullie het thuis? Alle tips zijn welkom
Ik word ook echt gek van rommel. Ik heb pas rust in mijn hoofd als mijn huis op orde ligt. Gelukkig kan ik wel goed dingen wegsmijten/verkopen. Dingen die ik "ooit" nog kan gebruiken doe ik niet aan. Ik koop het nog liever nieuw wanneer ik het nodig heb, dan dat het 5 jaar in m'n weg ligt. En veel bergruimte creƫren is ook echt een must. Zodat al je rommel tenminste niet in het zicht ligt.
Hier is het ook rommelig op het moment kinderen thuis jongste speelt overal mee blij dat ze over twee weken weer naar school gaan dan is hier ook wat opgeruimder overdag.
Ik kan er ook niet tegen. Mijn vriend bewaard alles want stel hij kan het ooit nog eens gebruiken,... Als je die verzamelaars ziet op tv moet ik ook altijd lachen en zeg ik dat hij ook zo is. Het is dan nog lang niet zo erg maar het begin is hier wel al gemaakt. Ik geraak de zolder nog niet eens op. Tegen speelgoed en al die dingen kan ik wel. Dat maakt het huis lekker kleurrijk
Wij hebben hier een rommelhok. Daarin heb ik bakken staan waarin alles op thema staat. Al is het hok dan niet zo mkkelijk dat ik er altijd makkelijk bij kan maar heb alles wel bij elkaar. Dus sinterklaas, kerstspullen bij elkaar. Te grote kleren voor de meiden, winterspullen bij elkaar Werkjes van vroeger enz. Denk dat alles bij elkaar in bakken al een stuk meer ordent. Dat kan je natuurlijk overal doen in huis. Tijdschriften heb ik in een tijdschriftenbak Ik ga geregeld het hok door en het huis wat er weg kan. Wegeggeven of verkocht. Maak ik foto's van wat er weg kan en zet het op fb of mp. Dat leg ik zolang in het hok neer in tassen. Verder ruim ik elke dag wat op. Vooral wat in het oog te zien is. Dus die fruitschaal zou ik erbij pakken en alles neerleggen waar het moet. Heb je misschien een lade over in de keuken waar je al deze kleine dingen in kwijt kan? Hebben wij gedaan. Knopen, medicijnen, pennen, bonnetjes hebben we in een lade. We hebben een postbak voor de post. Om de tijd ordenen we die in mappen. Speelgoed hebben we het meeste in manden zitten ( die dicht kunnen) Altijd jammer dat de grote dingen er niet in kunnen. Daarom staan er 2 grotere dingen. De rest ruim ik op en wissel ik af. Het is hier heus ook wel eens rommel, maar probeer het zo veel mogelijk te beperken. Word er ook rustiger van als het opgeruimd is.
Geef dingen een vaste plek. Speelgoed hoort in een speelgoedkast. Sleutels aan haakjes bij de voordeur. Post meteen opmaken en wegdoen of opruimen in je administratie. Muntjes in je portemonnee. Knopen bij je andere verstel/naaispullen. En leg fruit op de fruitschaal, dan past die troep er niet bij. Spullen voor feesten gewoon op zolder in een doos natuurlijk, voor die paar dagen per jaar dat je ze nodig hebt. Als je groot FEEST op de doos schrijf vindt je ze zo weer terug. Knutselspullen in een doos in de speelgoedkast. Stiften en pennen in een etui in de knutseldoos in de speelgoedkast. Knutselwerkjes kies je de mooiste uit die je in een map per kind bewaart en de rest, weg ermee. 40 paar handschoenen lijkt me ook zwaar overdreven. 1 paar handschoenen per familielid in die bak en dan heb je nooit het probleem dat je niet 2 dezelfde kan vinden. Alle incomplete sets wegdoen en wat je wil bewaren bij de winterjassen op zolder. Kom op, zo'n bak uitzoeken kost vijf minuten tijd, korter dan het kost om dit op te schrijven. Paraplu's in de meterkast naast de voordeur. Poncho aan de kapstok of in de bak met handschoenen/mutsen/sjaals. Plan per dag een uur in dat je naar zolder gaat, bijvoorbeeld 's avonds als de kinderen op bed liggen. Bekijk per doos of per stuk en beslis: - weggeven (maak een stapel per vriend) - verkopen (maak meteen een foto voor MP en zet ze als je beneden bent het er meteen op) - weggooien/naar de kringloop (voor echte troep) Alleen echt waardevolle spullen bewaren voor 'ooit;. Als je dan alles hebt uitgezocht breng je die spullen weg naar je vrienden, wat na een paar weken niet verkocht is breng je naar de kringloop en de rest doe je logisch bij elkaar in boxen of dozen (kabels bij kabels, kleren bij kleren, speelgoed bij speelgoed) en goed labelen. Als ik het niet bijhoud wordt het ook zo, ja. Ik probeer voor alles een eigen plek te vinden. Regelmatig kasten opruimen en echt dingen weggooien die ik niet meer nodig heb. Als je geen ruimte hebt, moet je nieuwe kasten kopen, want je moet je spullen toch ergens kwijt. Wij hebben 1 rommella in de keuken voor batterijen en elastiekjes en knopen enzo maar de rest probeer ik toch echt een vaste plek te geven. Wij zijn twee jaar geleden verhuisd en toen heb ik dus al een boel weggegooid maar toen ik laatst even op zolder door de dozen ging was er alweer veel wat weg mocht of verkocht kon worden. Bijhouden is echt het sleutelwoord.
Bijvoorbeeld wat betreft speelgoed, wij hebben een lage vakkenkast met 8 vakken. In elk vak staat een gekleurde plastic krat. 1 krat voor Duplo, 1 voor de treinbaan, 1 voor boekjes, 1 voor keukenspulletjes, 1 voor poppen en knuffels etc. Het speelkeukentje staat ernaast en dat is al het speelgoed in de woonkamer. Het ligt regelmatig over de grond maar het is ook heel makkelijk opruimen en de kinderen spelen er zo ook veel leuker mee dan als alles door elkaar zou liggen. Alleen de knutsel/tekenspullen en de klei heb ik op de boekenkast liggen om te voorkomen dat de jongste de kamer onderkleurt.
Hebben wij dezelfde vriend? Die van mij bewaart ook echt de meest onzinnige dingen die ik direct weg zou doen. Hoe creeer ik rommel? Ik probeer de zolder leeg te krijgen door spullen te verkopen, maar hij zet er net zo hard allerlei kapotte troep voor terug. Zijn moeder komt soms ook met allerlei troep (dat is ook echt rommel trouwens!) van hem van vroeger aan zetten. Dingen die een ander nevernooitniet zou bewaren voor haar kind, maar direct weggegooid had. En je raadt het al. Ook dat verdwijnt naar onze zolder Maar goed. Laatst was het weer zover en toen heeft hij het wel netjes uitgezocht. Hier overdag voornamelijk veel slingerend speelgoed door de kamer. Daar kan ik nog mee leven. Maar ben ook wel blij met de orde 's avonds als alles weer opgeruimd is. Verder hier een rommella met allerlei dingetjes en een trapkast die weer eens opgeruimd moet worden.
Ik kan ook zeer slecht tegen rommel. Ik heb in elke kast manden of plastic bakken waarin alles geordend zit. Speelgoed heb ik naar boven verplaatst ( kinderen zijn al wat ouder ) en ik ruim alles DIRECT op. Mijn man zit ik ook altijd achter z'n reet aan. Kinderen trouwens ook, haha. Ik ben ook erg goed in weg gooien. Weg met die rommel, haha. En post probeer ik zoveel mogelijk digitaal te doen. Haat al die papiertroep.
De oplossing. ....weggooien! Hier pas ook 11 vuilniszakken de deur uit en alles in dezelfde plastic opberg bakken met sticker erop wat er in zit T is ff hard werken maar de moeite waard Daarbij speelgoed minimaal hebben beneden en gewoon 1x per maand omruilen met wat van boven vinden ze juist heel leuk!
Ik kan ook echt niet tegen rommel en bij mij werkt maar een ding, constant bijhouden. Liggen er papieren/ rommel op het aanrecht? Onder het ontbijt voordat ik naar mnw erk ga ruim ik het op. Staan er schoenen in de weg? Op ruimen. Af en toe word ik wel moe van mezelf dat ik constant met die dingen bezig ben, maar ik weet als ik het niet doe dan wordt het zo'n puinzooi en kost het me dan heel veel tijd om orde te scheppen. DUs bijhouden is het enige wat werkt!
hier is het ook rommelig met drie kids maar ik probeer zoveel mogelijk orde te houden door: - veel weg te gooien. eens per week loop ik alles een beetje na wat er in huis rondslingert en alle losse zooi weg zoals oud papier, losse papieren en frutsels. weg! - schoenen staan in de hal in een rek en daaronder nog 2 bakken met slippers, laarzen etc. in de winter staat daar nog een bak bij met sjaals, mutsen etc. speelgoed savonds allemaal in de bakken en dan in de speelkamer. deur dicht, klaar -kleding boven in plastic boxen of dozen - idd werkjes van de kinderen ook in boxen, alleen het echt hele mooie. de rest weg. -fotos allemaal in dozen en albums 9 dit ligt bij ons nu nog overal en nergens dan wel door het huis maar dit ga ik als de kinderen weer naar school zijn bij elkaar leggen. - losse dingenz oals knopen, bonnetjes paracetamollen, batterijen etc in een bak en kleine bakjes in de keuken. _ pennen alleaal in een potje bij de pc
Hier heb ik in de berging naast keuken allemaal schappen met mandjes gemaakt . Een dure aanschaf maar zo praktisch alles ligt geordend hoe dat ik het wil en af en toe verander ik iets als ik iets nieuws of anders wil hebben. In de badkamer heb ik ook alles in mandjes de voorraad verzorgings spullen en alles. Op zolder ook alles in dozen en voor jou logische spullen bij elkaar doen. Speelgoed ligt een deel boven en beneden heb ik 1 deel in het dressoir vrijgemaakt. In het midden van de dressoir zijn drie lades 1 voor knutsel spullen , 1 voor puzzels en 1 voor spellen. Los speelgoed staat er wisselend iets bij haar tafeltje en daar ligt ook een mandje met wat klein grut wat ze zo kan pakken en waar ze graagee speelt. De inhoud van het mandje wisselt regelmatig. Eerlijk? Ik hou wel van een beetje rommelig huis je mag zien dat er geleefd word maar met opruimen moet het wel geordend opgeruimd worden. Manlief is meer van het alles in de kast en uit het zicht proppen maar door Mijn manden en doen systeem wordt dat lastig dan is het namelijk makkelijker om het gelijk goed op te bergen
Hier de berging de vrieskast hebben we uitgezocht dat ie precies onder het trapgat paste. Bovenste laag is dicht op het plafond zodat er bijvoorbeeld smalle Dingen kunnen liggen zoals de tepenaki bakplaat. Verder een wasmachine, droger, 2 wasrekken,wasmand, stofzuiger, trapladdertje en een doosje voor oud papier (deze gaat naar de schuur als ie vol is). We hebben eerst gekeken wat moet er in en toe de schappen gemaak je haakt ze met haakjes vast in een strip die op de muur gemonteerd is hierdoor kun je ze indien gewenst hoger of lager zetten. De spullen die hoog staan gebruiken we weinig rn pakken we met het laddertje se spullen bemensen zoals het ontbijtmandje word dagelijks gebruikt en kun je snel aan