Ik heb vanmiddag mijn voet gebroken.... Ben van de trap gegleden, 4 treden maar! Ik had de jongste op de arm, gelukkig had zij niets! Maar nu... Ik kan niets! Mag er niet op lopen, zelf niet op steunen Hoe ga ik het doen met de kinderen? Zo als eten maken... Op de bank zitten en brood smeren en dan invriezen... Maar wat doe ik er op? En hoe ga ik het eten en drinken naar de tafel krijgen? Ik moet alles op 1 been doen en heb 2 krukken nodig... Kan dus ook niets in mijn handen houden:x Er zullen hier vast meer meiden zijn die het zelfde hebben mee gemaakt... In combinatie met 2 kleine kinderen. Helaas moet manlief werken, gaat om 6 uur de deur uit en komt om 5 thuis, mijn moeder komt elke ochtend even helpen met de kinderen maar ze heeft een winkel die moet ook open... Help!!!
kun je niet voor in huis een rolstoel regelen? of een soort van rijdend krukje war jij op zit met spulletje op schoot of spulletjes erop die jij door t huis hinkelt?? Dan kun je toch dingen verplaatsen en ben je iets meer handzamer. Rollator zou ook kunnen als je die kan lenen bij iemand voor in huis natuurlijk. vervelend zeg. mijn angst is ook dat ik iets een keer breek en dan ook meteen zo hulpeloos ben, Sterkte iig en hopelijk geneest t snel zodat je weer lekker rond kan lopen
Ik zou inderdaad voor een rolstoel gaan, kun je de dingen op schoot 'vervoeren'. Een rolstoel kun je 26 weken gratis lenen bij de thuiszorg. Sterkte!
Hè een rolstoel is een super idee! Toevallig heeft mijn moeder een rolstoel voor lange afstanden... Die kan ik vast wel lenen, top idee! Bedankt
Het is niet te vergelijken, maar mijn moeder heeft het een keer gehad. Mijn vader zorgde dat ze beneden zat al hij naar het werk ging en zette al het eten en drinken voor die dag binnen handbereik. Mijn moeder had ook een rolstoel, maar kon niet bij het aanrecht. Staan ging in het begin niet. Je man kan volgens mij zorgverlof aanvragen. Misschien kan hij dan 's middags thuis zijn of een paar uur eerder, dat scheelt weer. Beterschap!
Ik heb mijn enkelbanden afgescheurd toen mij dochtertje 2 maand was en mijn zoontje 2 jaar. Ik heb echt aanspraak moeten doen op mijn netwerk continu iemand in huis gehad. Verder de.uurtjes die ik alleen was gebruik gemaakt van een drager voor dl en het eten voor die momenten stond in een koelkastje naast de bank...
Ja hier helaas ervaringsdeskundige. Ik verbrijzelde mijn onderbeen/enkel toen ik zwanger was van mijn tweede en mijn oudste dik 1,5 was. Had na mijn operatie volledig bedrust en daarvoor dus ook al een week in het ziekenhuis gelegen... Rolstoel in huis halen. Kan je zelf naar de keuken, bordjes op schoot en richting tafel. Helaas kids iets meer voor tv of iPad en heel veel boekjes samen lezen. Als je meer wilt weten of gewoon even je verhaal kwijt wilt, m'n inbox staat open. Ik ben 3 maanden volledig uit de running geweest. En daarna nog weken behelpen, want kon hoogzwanger niet revalideren. Ps: mocht het me nog eens overkomen. Please nee . Dan had ik m'n kids 2 dagen in de week naar een Kdv gebracht denk ik. Even bijtanken, want alles in nu opeens heel vermoeiend zul je merken.
Mijn man is zpp-er niet werken is geen inkomen, hij heeft net 2 weken thuis gezeten. We kunnen ons echt niet veroorloven dat hij weer een week thuis zit. De vakanties zijn hier net voorbij... Iedereen is dus ook weer aan het werk, mijn schoonmoeder heeft 1 dag vrij kunnen nemen gelukkig en mijn moeder komt elke ochtend helpen maar voor de rest moet ik het echt alleen doen
Oh ps: met krukken naar de keuken, rugtas om, spullen er in en hop naar de eettafel.... Ja klinkt kneuzing, maar je moet wat. Is een Kdv bellen voor een plekje geen optie? Hoe lang moet je in het gips?
Ik heb lange tijd met krukken gelopen, mocht mijn knie absoluut niet belasten. Had toen nog geen kinderen maar werd wel creatief met allerlei dingen pakken. Een schouder tas schuin over en volpakken met de spullen voor het eten. Zo kon ik ook met kleine dingen de trap op en af. En mijn bureaustoel met wieltjes was mijn grote vriend.
@fairy, helaas we kunnen het geld totaal niet mussen, ik ben opzoek naar een baan, hoor niet dat ik nu word uitgenodigd voor een sollicitatie haha @allemaal, rugtas had ik net ook bedacht hihi De rolstoel staat hier al! Gaat super! Kan alleen mijn been niet omhoog doen. Ze gaan volgende week dinsdag kijken of ik evt loopgips mag.... Ik hoop het ZO!
Ik heb een gebroken voet gehad toen ik nog kinderloos was - doordat ik de relatie verbrak met degene die mij die gebroken voet had bezorgd moest ik verhuizen en dat gaat nou eenmaal niet op 1 voet en een stel krukken. Mijn voet is daar dus onder gaan lijden en niet goed geheeld. Ik heb er soms nog steeds last van; dus wat je ook doet -> zorg dat hij goed heelt. Het is het in de lange run echt niet waard! Sterkte en beterschap!
Oef, bah... sterkte, als je het hebt zal het vast veel lastiger zijn dan als je eraan denkt. Je zult nu vast tegen zoveel dingen aanlopen... sterkte, ook gewoon met je gevoel, want je zult heus weleens pijn van binnen voelen als je naar je kids kijk en niet voor hen kan zorgen hoe je het het liefst wil... Doorbijten dus... hopelijk krijg je snel je loopgips...
M'n moeder was geopereerd aan d'r knie en zij kreeg zo'n soort handige medische bureaustoel waar ze de hele kamer door kon rollen en eten kon koken aan het aanrecht.
Ik heb dit haar mijn enkel gebroken. Wij hebben twee maanden bij mijn schoonmoeder ingewoond omdat ik twee maanden met mijn been omhoog moest zitten. Daarna had ik loop gips maar ook twee krukken. We hadden ruimte in de keuken voor een klein tafeltje waar ik en mijn dochter aanzaten met eten omdat ik dan alles van het aanrecht daar heen kon verschuiven en voor de rest had ik dichte bekers voor drinken en meestal een tas om mijn nek om dingen in te vervoeren. Ook deed ik een hoop schuivend op mijn kont en werd mijn dochter erg behulpzaam. Het is pittig en sommige dingen moet je laten en hulp voor vragen. Zoals het huishouden. En je word er creatief van Beterschap in ieder geval!
Oh en luister echt naar je lichaam! Anders geneest het niet goed. Ik heb mijn enkel 1 februari gebroken en loop nu nog met 1 kruk buiten. Nu is een enkel iets anders dan je voet en ben ik er ook aan geopereerd. Maar toch! Je kan er goed laat van krijgen als je niet je rust neemt. Eet veel eiwitten en gezond voedsel. Dat kan je lichaam nu goed gebruiken en drink voldoende. En kijk eens of je recht hebt op huishoudelijk hulp.
Huishoudelijke hulp of iets dergelijks kun je echt vergeten. Als je een gezonde partner hebt, heb je er geen recht op. Ik heb verleden jaar april een nieuwe heup gekregen en ik heb 2 kleine kinderen en moest die zelf maar doen. Of mijn man moest maar 2-3 maanden vrij vragen aan zijn baas. Of ik moest de buurman maar vragen om voor mijn kinderen te zorgen (ja echte woorden van degene die hier thuis kwam om te kijken of ik recht had op hulp) Allemaal niet echt een optie dus haha We hebben dus besloten dat de kinderen naar mijn schoonouders gingen. Sochtends haalde mijn schoonmoeder mij op met de kinderen en gingen naar hun huis. Daar aten we ook, en dan gingen mijn man en ik weer naar huis als de kinderen op bed lagen daar. Sterkte en beterschap!