Zwitsal zonnebrandcrème/allergische reactie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door loco1, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Denk ook dat het ook aan het huidje van je kindje ligt hoor, ik ben zelf rossig en verbrand snel. Kylian en Kinley zijn ook rossig dus ik ga er vanuit dat die ook wat sneller verbranden.

Thuis gebruik ik factor 30 en spelen ze in de schaduw, voor uitstapjes heb ik factor 50 bij mij.

Sorry misschien heb ik wel tussen de regels doorgelezen maar dacht echt dat je serieus overweegde om een lager factor te smeren omdat je een kleurtje leuk zou vinden.

Groetjes Anita

2. Sorry misschien heb ik wel tussen de regels doorgelezen maar dacht echt dat je serieus overweegde om een lager factor te smeren omdat je een kleurtje leuk zou vinden.

Groetjes Anita[/QUOTE]

Welnee, ik zou ook nooit minder dan 30 smeren.
    En trouwens, 30 is geen lage factor, de meeste smeren 30 als ik het zo lees.
    Het gaat me niet om het kleurtje, ik ga mijn kind écht niet in de volle zon laten spelen zodat ze een kleurtje krijgt.
    Maar het is wel zo dat ik ervan geniet als mijn kind geniet van een heerlijke zomerdag. (op een 'verantwoorde smeer zonnebrand met factor'-wijze).
    En dat ze daar, net als wij, een gezond zomers tintje van krijgen, is toch geen gekke gevolgtrekking.

Maargoed, mijn motivatie om 30 te smeren was dus niet om haar bruin te laten worden, maar gewoon omdat ik dacht dat dit voldoende zou zijn. Eigenlijk heb ik het gewoon gekocht (ipv 50)zonder er verder over na te denken.
    Maargoed, om iedereen gerust te stellen, ik heb nu weer 50.
    Haha, je moet hier ook héél goed formuleren wat je precies bedoelt.

De bultjes zijn overigens helemaal weg en zwitsal-zonnebrand gaat hem hier niet meer worden.
    Heb nu dus la roche-posay 50 van de apotheek. Hoop dat dit beter gaat.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Voor zover mijn ervaringen 'verkleurd' Kylian wel degelijk ook met factor 50.
    Misschien niet zo snel als andere kindjes maar hij wordt ook niet rood zoals mijn overbuurjongentjes.
    Die liepen hier dus vorige week gewoon met verbrande armpjes en gezicht rond en mama riep dat ze wel ingesmeert waren die morgen (was onderhand 16 uur) en dat ze dit keer wel factor 15 had gesmeerd.

Vond het zo zielig, misschien dat ik daarom wel een beetje heftig reageer.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina