Zwitserse 66 jarige bevalt van tweeling

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Polletjepiek, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Belachelijk en typisch een voorbeeld van een verwende vrouw die denkt de natuur naar haar hand te kunnen zetten (en dat ook heeft gedaan). Er is een tijd voor kinderen krijgen en naar mijn mening houdt dat gewoon op als de risico's onaanvaardbaar worden (45-50 jaar). Helaas kan ze de tijd niet tegenhouden, de kans dat haar kinderen jong hun moeder verliezen is heel groot. En met een rollator moeten lopen door de keizersnede... dat ze zichzelf niet idioot vindt!

Het is anders dan moeders die op die leeftijd nog spontaan (en ongepland) zwanger worden, dat kan ook. Een paar jaar geleden was er een bericht van een vrouw die ook zo oud was en dacht last te hebben van haar darmen. Toen bleek ze zwanger te zijn en is ze bevallen van een gezond kindje.
    Dat is een ander verhaal dan dit trieste geval.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En dan nog alleenstaand.. vind het echt triest gewoon voor die jochies.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

een tweeling verzorgen en opvoeden is zwaar... ik heb zelf ook een tweeling. In het begin 16 flesjes om maar wat te noemen..
    Als de een erin ligt dan is de ander er alweer. Zo krijg je weinig tijd om op te laden, voor huishoudelijke dingen en vanalles.
    Ik moet er snachts uit en sochtends om 6 uur sta ik weer op, ik hoop voor haar dat ze hulp heeft. Ik krijg namelijk hulp van mijn man, moeder schoonmoeder, familie en dan nog is het zwaar. Met die leeftijd heb je dit soort hulp niet meer (moeder en schoonmoeder)
    Lijkt mij niet te doen voor iemand van die leeftijd.
    Ik weet niet of de kids er onder lijden hoor. Maar voor haarzelf..
    Maar ze zal vast niet gezegd hebben: meneer, doet u mij maar een tweeling want dat lijkt me geweldig haha!

4. Dana

Dana Niet meer actief

Dat de artsen daar aan meegewerkt hebben begrijp ik eigenlijk niet zo goed, een leeftijdsgrens zou ik wel passend vinden als je met medische hulp zwanger wordt. Maar ja, waar ligt die grens dan en wie bepaald dat?

Ik vind persoonlijk 66 echt te oud.

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    jeetje stel ze word 80 dan moeten de kids hun moeder met 14 begraven. Vind het heel echoistisch van die vrouw

6. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Volgens mij is er in nederland wel een grens. Ik heb allene gene idee hoe hoog die is.

Ik persoonlijk zou na mn 35e al niet eens meer aan kinderen willen beginnen. Daarmee wil ik niet zeggen dat anderen het niet mogen maar ik zelf zou dat dus echt niet doen. Om geen enkele reden niet.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    42/43 is de grens in NL - en soms heb je niet zoveel te kiezen ;) Ongewenste kinderloosheid kan zeeeeer grensverleggend werken kan ik je verzekeren ;)

Maar goed dat is een totaaaaaal andere discussie :)

8. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Dat begrijp ik (voor zover dat kan) helemaal, daarom zeg ik er ook bij dat ik dat niet zou doen :)
    Er zijn ook vrouwen die heel vaak zwanger raken en helaas een miskraam krijgen en er toch weer voor gaan.
    Ik heb zelf een doodgeboren dochtertje met 20 weken gekregen en een ma met 8,5 week en deze zwangerschap was een gelukkig ongelukje, maar (god verhoedde) t zou nu misgaan dan zijn wij klaar. Geen medische malle molen oid. Wij zouden dat beiden ook niet aankunnen. Want het is niet niks allemaal.

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    de normale overgang ( dus ik bedoel nu geen vrouwen die vroegtijdig in de overgang gaan) is toch een natuurlijke manier van ons lichaam om aan te geven, je bent te oud om nog moeder te worden...

ik snap dat je bij ongewilde kinderloosheid de grens steeds verder verlegt, maar zou je dan doorgaan tot je 66 bent om dan pas moeder te worden?? als dat je kans zou zijn? ik snap dat dit een gevoelige vraag kan zijn, maar op zo'n leeftijd vind ik het niks anders als egoistisch!!!! persoonlijk vind ik de grens op 50 liggen, zowel voor man als vrouw!!

10. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zette er ook niet voor niets bij dat het op die leeftijd geen verwondering mag wekken dat de rest niet zo goed meer werkt. Juist om wat jou helaas moet overkomen.

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    "Omdat de wond van de keizersnee niet goed geneest, is de moeder voorlopig op een rollator aangewezen."

Leuk ook dat ze dat stukje van die rollator er zo in zetten.

Ik vind het fantastisch dat er mensen geholpen kunnen worden met kinderen krijgen bij wie dat anders niet zou lukken, maar er zijn grenzen. Waar die grens ligt weet ik ook niet, maar dit is er zeker wel een stukje overheen... 66 én alleenstaand.

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Vind het egoistisch van die vrouw, hoop voor haar kinderen dat ze heel oud wordt, maar ja dan nog.. ze is natuurlijk niet meer zo mobiel dat ze lekker uren met ze kan spelen/stoeien etc.

Ik merk aan mijn ouders en schoonouders (die rond de 60 zijn) dat ze na 1 dagje Kevin te hebben gehad wel heel moe zijn.. dan is deze vrouw nog ouder en heeft een 2ling fulltime + dat ze alleenstaand is...

Snap niet dat er klinieken zijn die hier in meehelpen..
    Vind persoonlijk dat er een leeftijdsgrens moet komen!
    Het is geweldig dat mensen op deze manier geholpen kunnen worden om toch hun kinderwens uit te laten komen, maar wel tot een bepaalde leeftijd.. en 66 is echt te oud!

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn keuze zou het niet zijn. Nogmaals, ik vind het ook te oud (persoonlijk), maar ik kan mij ook zo goed voorstellen dat als die wens maar is blijven bestaan, je het geen afsluiting hebt kunnen geven, en de kans presenteert zich om je liefste wens waarheid te maken, dan kan ik mij dus voorstellen dat je daarvoor kiest. Juist omdat ik weet wat zo'n wens met je principes kan doen. Misschien was IVF in "haar" tijd geen optie, misschien heeft ze een medisch probleem die in "haar" tijd niet goed op te lossen was. Je weet het niet.

Ik persoonlijk had dan weer hulp gezocht op het moment dat kinderen voor ons definitief niet meer aan de orde is (biologisch dan, wij zijn ook met adoptie bezig), maar misschien is dat bij haar niet gebeurd, wie weet.

En wederom, ik keur dit niet goed. Ik geef alleen aan dat ik me ook wel in kan leven in de andere kant.

En primair is kinderen willen op iedere leeftijd een egoïstische beslissing ;)

14. susy26

susy26 Niet meer actief

als je aan zoiets begint op die leeftijd spoor je niet...vind het zielg voor de kindjes!

15. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    in 1 woord vreselijk je komt niet voor niets op een bepaalde leeftijd in de overgang dit doet je lichaam niet zomaar denk ik

Deel Deze Pagina