35 weken en voel de kleine ineens minder goed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lonit27, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Ik ben ongetwijfeld de zoveelste die hier een bericht over post, sorry daarvoor, maar ik geloof dat ik even wat bevestiging nodig heb. Ben precies 35 weken zwanger en het viel me vannacht en vandaag op dat ik de baby ineens een stuk minder voel. Voor de duidelijkheid: ik voel wel leven, maar heel 'lichtjes' (het gewriemel van een handje of voetje en de hik) terwijl ze normaal gesproken vrijwel de gehele dag door letterlijk voelbaar aanwezig is. Op mijn gepor reageert ze niet echt en ook nu ik al ruim een uur op de bank zit, is ze niet actief geworden (terwijl ze tijdens mijn rustmomenten altijd begint te trappelen of draaien).

Kan dit van de een op de andere dag veranderen? Gaan ze tegen het einde van de zwangerschap meer slapen? Ik weet dat die kleintjes bij deze termijn rustiger kunnen worden omdat ze steeds minder de ruimte hebben. Toch maak ik me een beetje zorgen :(

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    als je je zorgen maakt gewoon bellen ze hebben liever dat je 10 keer teveel belt dan 1 keer te weinig

3. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Gewoon belen naar de vk!

4. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb daar ook mee gezeten, dat ik me 1 dag heel druk heb gemaakt, maar gelukkig voelde ik hem de dagen daarop weer goed. wel minder vaak, maar misschien omdat ik in mijn verlof er nu meer op let. maar de gyneacoloog zei, als je twijfelt, gewoon bellen, liever 10 keer teveel dan 1 keer te weinig.

succes.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het klopt dat ze in de laatste weken van de zwangerschap veel meer gaan slapen, echt slapen, en sowieso hebben ze natuurlijk minder ruimte door indaling en doordat er gewoon niet meer zoveel ruimte is. Maar als jij merkt dat er ineens een verandering is zou ik toch even bellen, als is het maar voor je gemoedsrust. Ik merk zelf wel dat ik de baby minder voel maar dat is al een aantal weken - in de zin van geen schopjes meer, maar veel meer gedraai en geduw.

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Inderdaad gewoon de vk bellen als je je zorgen maakt. Daar zijn ze voor. Denk wel dat het verschilt per kindje. Milan was tot het einde toe erg druk in m'n buik, maar dat hoeft helemaal niet.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb een keer een ochtend gehad dat ik niet tegelijk met haar wakker werd. Dat was nl. altijd zo, ik werd wakker en dan begonnen de schopjes een paar minuten later. Ik kreeg haar nauwelijks opgepord. Ik heb me toen voorgenomen dat ik het een paar uurtjes zou aanzien, en verder die dag zou bijhouden hoeveel ik haar voelde.

Een uur later was ze een beetje sloom aan het bewegen, en later op de dag weer als vanouds. Ik heb echt tegen het plafond gezeten die dag!!

Ik zou de vk bellen als je vandaag nogsteeds de indruk hebt dat het niet normaal is. Echt, beter even kijken voor niks dan er mee doorlopen en zelf gestresst blijven.

Een vriendin van mij voelde haar kleine een hele dag niet met 35 weken en die is met spoed naar het ziekenhuis gegaan toen. Was echt niks aan de hand, de uk lag gewoon te pitten. En is nu een flinke jongen van 6 maanden ;)

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Alhoewel de bewegingen al afgenomen waren in de afgelopen weken heb ik mijn meisje vorig weekend vanaf zaterdag tot maandag nauwelijks gevoeld, op eeen paar kleine duwtjes na.

Dinsdag was ze ineens weer heel actief en tot nu beweegt ze regelmatig maar zeker niet meer als voorheen.
    Volgens mijn verloskundige is het idd ruimte gebrek, laatste groeispurten en voorbereiding op de bevalling en kan per kindje verschillen.

Ik denk dat het voor een ieder verschillend is en de enige die jou waarschijnlijk gerust kan stellen is je verloskundige door even naar het hartje te luisteren.

9. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Hoi meiden,

Dank voor jullie reacties. Vanmorgen stond ik met de telefoon in mijn handen om het noodnummer van de verloskundige te bellen, toen madammeke wakker werd en als vanouds begon te trappelen. Oh, ik ben zoooo opgelucht! Heb echt een slechte nacht gehad. Omdat ik gisteren nog wel kleine bewegingen voelde, besloot ik de nacht nog even aan te kijken. Meestal wordt ze dan behoorlijk actief. Nou, dit keer dus niet :( Af en toe voelde ik van die 'laffe' beweginkjes, maar meer niet. Zelfs toen ik op mijn rug ging liggen (daar reageert ze altijd op) bleef ze stil en wederom reageerde ze ook niet echt op porren. Volgens mij ben ik echt elk uur wel een keer wakker geweest en jeetje...wat duurt de nacht dan lang!

Blijkbaar heeft ze enorm veel en diep geslapen. Inmiddels is ze weer echt wakker. Ik voel haar weer draaien, schoppen en wriemelen. Zelfs mijn buik 'golft' weer. Heerlijk! :D

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh opluchting he!! :D Ik weet precies hoe je je voelt!

Hihi, over een maand of 2 hoop je dat ze nou eindelijk een keer slapen... ;)

Deel Deze Pagina