Lieve verloskundige, Heb dit stukje ook geplaatst bij "zwangerschap", maar vind het ook een goede vraag voor de verloskundige. Woensdag ga ik naar de verloskundige toe, maar wil graag alvast wat info hebben als dat kan. Bij mij zijn dus gisteren 3 vleesbomen gezien. 6 en 3 en 1 cm in doorsnee. De ene was groter als baby's hoofdje. Er is me op het hart gedrukt dat het niet mis kan gaan. Alleen tijdens de bevalling zou je meer bloed kunnen verliezen of het kindje daalt niet goed in en moet je een keizersnee ondergaan. Ik vond het zo'n akelig gezicht, de baby krulde zich om de boom heen, het leek alsof het ding een beetje in de weg zat. Omdat ik me nogal ongerust hierover maak zou ik graag gerust gesteld willen worden.....Misschien maak ik me druk om niks, misschien ook niet? Liefs merel
Hoi merel. Je kindje gaat er gewoon om heen liggen, je kindje zoekt voor hem of haar de meest gunstige houding aan. Je hoeft je er inderdaad geen zorgen over te maken. soms zie je zelf dat de vleesbomen kleinder worden naarmate de zwangersschap vordert. maar soms worden ze ook iets groter. Ze zullen waarschijnlij regelmatig een echo maken om te kijken hoe de myomen zich gedragen. Het kan ook dat je buik wat harder lijkt te groeien door de myomen. Maak je geen zorgen maar ben je ongerust dan bel je je verloskundige! Groetjes Imke