Zwnger willen worden en stoppen met roken WIE DOET ERMEE

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hansje123, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    hey dames
    ik ga morgen ook weer eens stoppen heb nu nog maar 3 sigaretten dus moet een beetje zuinig doen voor de rest van de dag..
    ik ben al zo vaak gestopt 1 keer 9 maanden eraf geweest en een keer 6 maanden..
    bij ons gaat het zwanger worden niet zo makkelijk en zijn ook al ander half jaar bezig in die anderhalf jaar zijn we wel gestopt en hebben dat ongeveer 6 maanden volgehouden. in die tijd kwamen we ook in de mm terecht en kregen we te horen dat mijn vriend slecht zaad heeft.
    we zaten er echt ff doorheen en zijn weer begonnen met roken stom stom natuurlijk. zwanger worden werd voor mij bijna een obcesie
    we hadden toen besloten om het ff op een laag pitje te zetten en weer te gaan leven.... daar hoort roken natuurlijk bij
    we moeten in mei weer terug naar gyn. dus we moeten nu echt weer stoppen het is gewoon veel beter voor de vruchtbaarheid. en als wij verder gaan in de mm moet je niet meer roken. volgens mij wordt je dan ook niet echt serieus genomen.
    dus ik ben erg blij met dit topic
     
  2. Desmo

    Desmo Fanatiek lid

    14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Welkom beebie82.
    Mijn tip: koop in ieder geval geen nieuw pakje. Zelf heb ik ze ook niet meer en ik vind het verschrikkelijk :) Maar ik heb simpel geen keus want ik kan niet roken al wil ik nog zo graag.

    Hou vol meid, met z'n allen moet het lukken.
     
  3. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik wil jullie even heel veel succes wensen!

    JULLIE KUNNEN HET!

    Ik ben zelf nu anderhalf jaar geleden gestopt. Het was mijn eerste 'poging' na vijftien jaar een pakje per dag. Gewoon cold turkey, huplakee. Het is gewoon een knop omzetten en dan lukt het, echt!

    Zet hem op!

    Lindangel
     
  4. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dag Meiden.

    Hier nog een roker! :oops:
    Ik ga met jullie meedoen als jullie het goed vinden.

    Ik heet Jewe. Ben 24 jaar en woon in het veel te gezellige Brabant. Ik rook al jaren, niet super veel want heb mezelf aan geleerd om niet binnen in me huis te roken, aangezien mijn vriend niet rookt. En bij mij binnen alles wit is en ik geen zin heb om elk jaar mijn muren te moeten witten (ben lui aan gelegd)
    Ik heb nog 1 1/2 pakje en als die op zijn, ga ik stoppen. En het zal me lukken ook! (Hoop ik)

    Als ik er alleen al aan denk dat ik ga stoppen, word ik al zenuwachtig!

    Succes iedereen.
     
  5. suus1982

    suus1982 Fanatiek lid

    27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hallo iedereen!

    Hier nog een stopper... Ik zie dat dit topic de laatste dagen niet zo heel druk bezocht is, maar daar zullen we eens verandering in brengen!

    Ik ben 29 januari gestopt met roken, en dus nu precies 5 weken en 4 dagen rookvrij! Ik heb het alleen niet cold turkey gedaan, ik heb de hulp van make it easy ingeroepen en dat is voor mijn echt perfect uitgepakt! Ik was ook een verstokt roker, al ongeveer 12 jaar, meer dan pakje per dag en ik rookte ook echt overal (behalve boven dan) maar wel in de auto, binnen, buiten, noem maar op!

    dames, als ik jullie een tip mag geven dan is het deze: zodra je de drang krijgt naar een sigaret, sta op en ga ff iets doen, de drang zakt binnen enkele minuten weg! En wat bij mij ook goed werkt: ik heb sinds 29 januari mijn pakje wat nog over was (10 peukjes) gewoon in de keukenlade laten liggen. Ik heb dus nu nog altijd sigaretten in huis. Juist omdat ik weet dat ik er zo 1 kan pakken, ben ik ontspannen en heb ik juist NIET de neiging om er ook echt 1 te pakekn! (nu geld dit niet meer maar de eerste weken vond ik dit heel prettig)

    En nu maar hopen dat ik heel snel zwanger mag raken van een gezond, klein, wurmpje!

    Succes allen!
     
  6. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    weet inmiddels een week dat ik zwanger ben en heb sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. heb er ook totaal geen moeite mee. Jullie kunnen het ook. Ik denk de hele tijd aan het goede doel, waar je het voor opgeeft. en hoe vies het ook is!
     
  7. Desmo

    Desmo Fanatiek lid

    14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Hansje wat geweldig! Gefeliciteerd meid, wat zal je gelukkig zijn :D

    Hier lukt het nog steeds niet. Ik vind het zo zwak van mezelf maar ik koop toch iedere keer weer een pakje. Met vriendlief heb ik er ruzie over want hij is iedere keer weer zo teleurgesteld in me.
    Wat is het toch een klote verslaving :x
     
  8. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ook nog niet gelukt om te stoppen, heb toch weer een pakje gekocht. Ik denk ook dat het makkelijker is als je weet dat je zwanger bent, dan weet je waar je het voor doet. Nu wij er mee bezig zijn om zwanger te raken en je word ongi dan heb ik al snel zoiets van bekijk het maar en je steekt er een op. Ik merk wel dat nu ik mijn ei heb gehad, ik een stuk minder rook. Dus wat dat betreft gaat het al wat beter. ;) (Ja ja ik weet het, smoesje is goed, praatje deugt niet) ;)
     
  9. suus1982

    suus1982 Fanatiek lid

    27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hey allemaal!

    precies zoals Jewe het schrijft heb ik mijn eerste 3 rondes ook gedacht... ik stop als ik weet dat ik zwanger ben, dan kan ik het wel, dan is het voor een heel goed doel! Maar WAT nu als je niet snel zwanger raakt? Ik ging bij mezelf na, stel dat ik na 12 maanden proberen nog niet zwanger ben, dan ga ik direct naar de huisarts voor een verwijzing naar een gyn. Bij de gyn aangekomen: rookt u meneer en mevrouw? uh, ja, wij roken allebei! Ow, dan gaat u maar terug naar huis, stoppen met roken en kom over een half jaar maar terug als u dan nog niet zwanger bent... Dat is echt mijn doemscenario geweest!
    Stel dat ik niet makkelijk zwanger word omdat we allebei roken?!?! dat was absoluut mijn motivatie om toch nu al te stoppen!
    Misschien dat jullie hier iets aan hebben ;)

    groetjes suus
     
  10. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je hebt helemaal gelijk Suus. Gisteren en vandaag nog geen sigaret aan geraakt. Gewoon omdat ik me gister ochtend niet zo lekker voelde. Had het idee dat me maag elke keer omhoog kwam. En omdat ik nu op het wacht bankje zit en over 13 dagen dagen mag testen, heb ik toch zoiets van je weet het niet of het raak is. Heel stom misschien, maar het helpt wel.

    Ik heb nog wel een pakje sigaretten in me tas zitten. Gewoon voor mijn gemoedstoestand. Als ik geen sigaretten meer heb, dan word ik zenuwachtig omdat ik niet meer kan roken. En nu ik ze nog wel heb, hoef ik niet zo nodig.

    Ben vandaag lekker vrij, dus ga vanmiddag gewoon lekker schoonmaken in me huisje, zodat ik lekker bezig blijf, hoef ik er ook niet aan te denken.
     
  11. Iris84

    Iris84 Actief lid

    23 jan 2009
    130
    0
    0
    friesland
    hoihoi! hoe gaat t hier? Ik heb laatst een hele zondag niet gerookt, tot de maandag erna... werd zo chagerijnig, gewoon boos op alles.. kon mn werk niet eens meer normaal doen! pff.. nu rook ik veel minder en ben gewoon rustig op weg om te stoppen... morgen doktersonderzoek.. denk dat er iets is met mijn eierstokken of iets dergelijks.. :( heb erg last van mn eisprong ook altijd dus kan t maar beter zeker wten.... dit helpt niet om te minderen moet ik zeggen!
    Zucht..
     

Deel Deze Pagina