medische reden voor negatieve testen bij zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ichtus, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hallo,

Ik heb een vraag...

Je leest wel eens (best vaak, maar dat is natuurlijk een vertekend beeld) dat er vrouwen zijn die pas heel laat (lees met 14 weken bijvoorbeeld) of helemaal niet positief testen en toch zwanger zijn.
    (soms zelfs met blijvende "menstruatie" iedere maand)

Wat ik mij afvroeg: is er een medische reden voor het negatief kunnen blijven van de testen?
    Is hier wel eens onderzoek naar gedaan en zo ja, enig idee waar ik hierover wat informatie zou kunnen lezen?

Ikzelf testte bij de eerste pas met 7 weken positief. Alle testen daarvoor waren negatief en toch was klopte de termijn
    bij de tweede testte ik met 6 weken zwangerschap pas positief.
    bij de derde al voor ik ongesteld zou moeten worden.
    bij de vierde ook voor nod.

Ik vind het verschil zo groot. Bij mijn zwangerschappen was ik dan wel niet ongesteld, maar toch.. ik heb het altijd raar gevonden. Nu ben ik afgelopen maand voor mijn doen vreemd ongesteld geweest. na 3 dagen overtijd ben ik wel vloeien, maar korter (4 dgn ipv 7) en minder dan normaal. Nu had ik voor mijn menstruatie al zw.schapsklachten maar dit heb ik wel vaker, maar dan verdwijnen ze zodra ik ongesteld wordt en blijken het duidelijk pms klachten te zijn geweest. Nu echter blijven de klachten en worden ze alleen maar erger. Gevoelsmatig (ongikrampjes, steken, misselijk, droge ogen, zware bovenbenen, last van mijn rug, allemaal dingen die ik bij al mijn zwangerschappen had ook in het begin), maar ook zichtbaar. (bijv borsten, tepels etc)

Ik weet heel goed dat je lijf je onwijs voor de gek kan houden, maar met 7 zwangerschappen en 4 kinderen dacht ik mijn lijf zo onderhand wel te kennen.

Ik blijf het dan ook iedere keer weer raar vinden dat de zw.testen negatief tot hooguit vaag positief blijven.
    Mijn gevoel en mijn lijf schreeuwen ZWANGER, maar mijn verstand is nuchter en zegt.. nee, testen zijn negatief, je bent ongesteld geweest dus het kan niet.

Wij zijn niet bezig met zwanger worden. 4 is wel genoeg, dus het is niet de wens der gedachte.. een angst is het ook niet. Erg zou ik het niet vinden..maar ik kan het niet van me af zetten..

Ik zou natuurlijk mijn eigen vk kunnen bellen, maar ben zo bang dat ik enorm voor aap sta.. wat zou ik dan moeten zeggen.. ik voel me zwanger, maar dat kan niet en toch denk ik dat het zo is??? dat kan toch ook niet..

vandaar dat ik dus op zoek ben gegaan naar evt objectieve, medische verklaring voor het bovenstaande. Misschien vind ik hier raakvlakken met mijn eigen situatie/lijf/gevoel.

Is er iets anders dat je me kunt aanraden of iets waar ik op zoukunnen letten??

Wie weet kun je er iets mee...en dan hopelijk ik ook...;)

liefs Ichtus

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi ichtus,

Ik weet zo niet of er onderzoek naar gedaan is en waar je deze onderzoeken zou kunnen vinden. Wat ik wel weet is dat het vaak test afhankelijk is. Sommige testen kunnen een foutje in zich hebben. En sommige testen reageren al heel snel. Ik denk dus niet dat het iets medishc is.
    Als jij echt het gevoel hebt dat je zwanger bent dan kna je je bloed laten controleren bij de huisarts. Of je belt de verloskundige legt de situatie uit en misschien willen ze je dan wel even zien voor een echo.

Imke

Deel Deze Pagina