Lieve allen, Eind mei gaan we een weekje op vakantie voor het eerst met onze kleintje van 7 maanden. Hebben jullie nog tips? En wat moet ik allemaal meenemen? We gaan naar een resort in Turkije. Bedankt alvast
Wat een heerlijk vooruitzicht! Wat als eerste bij me opkomt: - Goede zonnebrandcrème - Hoedje/petje/zonnebrilletje - UV-pakje - Herkenbare dingen van eigen slaapkamer: knuffel, lampje, etc. (is bij onze dochter echt een must, maar zij is dan ook een lastige slaper) - Speelgoed (iets nieuws of iets wat hij/zij al een poosje niet heeft gezien) - Draagdoek (fijn voor event. excursies) Qua eten en drinken zou ik wat dingetjes voor de reis en event. de eerste dag inpakken. De rest kun je daar ook kopen. Hetzelfde geldt voor pampers en doekjes. Wij mochten trouwens gewoon een flesje melk meenemen in het vliegtuig (in een aparte bak gezet bij de band), ondanks dat je eigenlijk geen vloeibare dingen mag meenemen in je handbagage. Geniet van de voorpret!
Bedankt voor je reactie! Jaa klopt een heerlijk vooruitzicht, een beetje spannend maar heb er zin in! Maar een vraagje wat is een uv-pakje?
Aanvulling op bovengenoemde: zetpillen en vsm voor tandjes en dentinox. Ook ORS verstandig. Zeven maanden is nog erg vroeg, maar je zal er maar net om verlegen zitten allemaal Hier was vakantie met 6 maanden groot succes maar met 15 maanden niet meer. Toen kreeg ze net in die twee weken ineens alle tanden en kiezen door. Een ware hel. En ik moest als een gek op zoek naar dentinox enz.
Tegen die tijd is ze 9 maanden en je weet maar nooit wanneer die tandjes gaan doorbreken. Zetpillen is inderdaad ook belangrijk. Bedankt voor je reactie!
Spannend wij gaan over 2 weken ook naar Turkije dus lees effe met je mee! Een dekentje voor in het vliegtuig kan koud zijn. Sommige maatschappijen hebben ook dekentjes maar je weet maar nooit.
UV-pakje is een shirtje of broekje dat de zon tegenhoudt. Sommige kindjes verbranden nl. ook gewoon als ze normale kleertjes aanhebben! Maar ik zag later dat je al in mei gaat. Dan is het misschien nog niet zo heel warm/zonnig? Wij vonden vakantie met 7/8 maanden ook heel relaxed! Dl sliep dan wel niet zo goed, maar vond alles goed zolang ze maar bij ons was. Leuke herinneringen aan Ik denk indd dat een vakantie rond 1,5 jaar lastiger is. Sowieso zijn ze een stuk mobieler, zelfstandiger én hebben ze een eigen willetje. Dus geniet er maar van
Flesje voor het opstijgen en landen van het vliegtuig of een sjaal om discreet te voeden. Informeer even bij de vliegmaatschappij wat ze zelf aanbieden. Muskietennet voor het babybedje. Pak opvolgmelk indien je geen bv geeft.