32 weken, aanzienlijk minder leven

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Konijn, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Beste verloskundige,

Sinds 2/3 dagen voel ik mijn kindje aanzienlijk minder dan daarvoor. Normaal gesproken bewoog ze behoorlijk 'sterk' (zozeer zelfs dat het soms pijn deed), tot een dag of twee geleden.

Ik voel haar nog wel heel af en toe, maar heel zachtjes en heel anders dan daarvoor.

Gisteren ben ik ook nog eens heel ongelukkig gevallen en daarna was het een paar uur helemaal stil in mijn buik.

Ook als ik heel rustig ga liggen blijft het zo rustig in mijn buik.

Ik wil niet te veel panieken en me ook niet aanstellen, maar ik heb er zo'n ongerust gevoel over.

Mijn verloskundige is maandag pas weer bereikbaar (nu alleen voor spoed) en ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet.

Mijn vragen: wanneer moet je je echt zorgen maken over minder beweging in je buik? Vooral omdat ik het kindje op zich nog wel een klein beetje voel. Hoe kan het komen dat het ineens zo aanzienlijk minder is, zo plotseling? Wat kan er 'mis' zijn als je kindje langzaam stopt met bewegen?

Groetjes,

Esther

2. Konijn

Konijn Niet meer actief

Mijn berichtje is inmiddels (al) verouderd: ik heb op aandringen van mijn moeder toch maar gebeld naar de spoedlijn en ben bij de verloskundige geweest. Het lijkt gewoon goed, maar ga voor de zekerheid nog even naar het ziekenhuis vanmiddag.

Het is zo lastig allemaal...

Groetjes,

Estherr

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi esther,

Bij twijffel is het altijd goed om te bellen! Ook de spoedlijn!
    Je kindje beweegt minder dan normaal, je bent gevallen! Juist goed dat je heb gebeld!
    En moeders hebben altijd gelijk!;)

Imke

Deel Deze Pagina