natuurlijke keizersnee

Discussion in 'De bevalling' started by Joyciejj, Jul 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,490
    225
    63
    Aangezien ik hoogstwaarschijnlijk een geplande ks krijg en bij de vorige een spoedks heb gehad en daar bijna een pnd aan heb overgehouden, zou ik heeel graag een natuurlijke ks krijgen! Heb dat pas geleden eens ergens gelezen en als je je kindje ziet geboren qorden en direct bij je op de borst wordt gelegd lijkt me dit zooo heerlijk! Dan kijk ik er ook niet meer zo tegenop! Maar nu zag ik dat ze dat in ons ziekehuis (venlo) niet doen! Ik heb 2 aug gesprek over de bevalling ben dan 33 wk en ga dit zeker ter sprake brengen! Maar wie heeft hier ervaring mee en heb ik überhaupt wel een kans als dat nog nooit eerder is gedaan hier in het ziekenhuis??

2. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb 2x een ks gehad,en allbei de keren kon ik onze jongens geboren zien worden,maar op de borst leggen doen ze niet,je mag je kindje even zien en ze nemen het gelijk mee voor controle en terwijl ze jouw hechten en in de uitslaapkamer ben is je kindje bij papa totdat jij naar de zaal mag

3. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Wij hebben elkaar al prive gesproken!
    Ik wil je heel veel succes wensen als je iets perse wilt lukt het je!

4. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

Aug 7, 2009
    461
    0
    16
    Wat goed dat je voor een natuurlijke keizersnede wilt gaan! Helaas zijn er nog niet zoveel ziekenhuizen die dat doen inderdaad. Heb toevallig onlangs een presentatie gegeven over de natuurlijke keizersnede en onderstaand overzicht gevonden van waar ze al natuurlijke keizersnede doen en waar dat deels mogelijk is. De belangrijkste concepten van een natuurlijke keizersnede zijn natuurlijk dat je je kindje geboren ziet worden en het kindje direct bloot bij je krijgt. Wellicht dat dat dingen zijn die je zou kunnen bespreken met je gyn, hoe zij daar over denken en of er iets is waar ze je tegemoet in kunnen komen? Zo niet, dan zou je natuurlijk nog kunnen overwegen over te stappen naar een ziekenhuis waar ze wel (deels) tegemoet kunnen komen aan je wensen. Misschien heb je iets aan onderstaande info:

In welke ziekenhuizen is bevallen via een natuurlijke keizersnede mogelijk?
    en/of huid op huid contact en aanleggen op de operatiekamer:

(Update 29 maart 2013)
    Sint Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam
    Gelre Ziekenhuis in Apeldoorn
    De Sionsberg in Dokkum, vanaf dec. 2012 helaas geen klinische verloskunde meer mogelijk
    Catharina Ziekenhuis in Eindhoven
    Máxima Medisch Centrum in Eindhoven/Veldhoven
    Martini Ziekenhuis in Groningen (niet alleen mogelijk, maar dé standaard)
    Diaconessenhuis in Leiden
    MC Zuiderzee in Lelystad
    Antonius Ziekenhuis in Sneek
    Ziekenhuis Rivierenland in Tiel
    TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg
    St. Jans Gasthuis in Weert
    Welke ziekenhuizen bieden huid op huid contact?
    Ziekenhuisgroep Twente in Almelo, nog geen natuurlijke keizersnede maar wel huid op huid contact voor álle baby’s (niet alleen i.v.m. borstvoeding)
    Welke ziekenhuizen werken er aan om de natuurlijke keizersnede mogelijk te maken?
    Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem
    Ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede
    Kennemer Gasthuis in Haarlem

Wat is trouwens de reden dat je nu een geplande keizersnede krijgt? Wellicht is Weert een optie voor je (aangezien je schreef over Venlo)?

5. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,490
    225
    63
    Dankjewel!! Ga dit ook zeker bespreken dan want het zou zoo mooi zijn na kijn eerdere spoedkeizersnee waar mn dochter gelijk werd weg gehaald enz
    Ik krijg hoogstwaarschijnlijk een geplande ks omdat mn dochter best groot was en daardoor na 27 uur weeen niet door mn bekken paste.. kreeg ma 4 cm. En aangezien deze ook alweer 2 weken voorloopt op de groei, willen ze het risico niet nemen want ze zeggen dat je dan toch weer hrt zelfde effect krijgt!

In roermond gaan ze het doen vanaf 12 augustus heb ik nu gehoord.. dus even kijken wat ze in Venlo zeggen en anders overstappen! Het zou ook zoveel beter zijn voor de hechting en zou me zelf ook veel beter voelen met zon keizersnee

Share This Page