ZZP en fysieke (over)belasting

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Spiegel, 10 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiegel

    Spiegel Lid

    18 nov 2019
    67
    11
    8
    Vrouw
    Hallo,

    Ik lees soms topics hier en nu heb ik zelf ook een vraagje.

    Ik werk als ZZP'er en ben nu 15 weken zwanger. Ik sta op punt om extra opdrachten aan te nemen.

    Mentaal en emotioneel wil ik de klussen aannemen, maar fysiek voel ik me beperkt. Mijn vorige zwangerschap ging lekker, maar de bevalling was zwaar. Nu gaat de zwanger helaas niet meer zo soepeltjes.

    Wat er nu gebeurt is dat (bij fysiek bezig zijn) ik een beetje in mijn broek plas. Ik ben maandverbandjes gaan dragen. Hier op het forum durf ik dat te zeggen. Ook heb ik tijdens zo'n dag steken in mijn buik. Aan het einde van zo'n dag heb ik het idee dat ik raar loop, omdat mijn venusheuvel beetje gekneusd voelt. Als ik thuis kom, wil ik het liefst alleen op de bank zitten. Na een paar uur gaat het weer.

    Ik wil geen klussen aannemen en dan halverwege zeggen dat het toch niet meer gaat... Maar ik wil mensen ook niet teleurstellen door meteen 'nee' te verkopen.

    Ik denk dat ik het vooral moeilijk vind dat ik fysieke grenzen ervaar. Eigenlijk wil ik ze niet accepteren.

    Herkent iemand dit? Wat zal ik nou doen? Ik wil noemen niemand teleurstellen, maar ik merk dat ik mijn fysieke grenzen niet kan voorspellen....
     
  2. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Hi Spiegel ,

    Vervelend om te lezen dat je zwangerschap niet zo soepeltjes gaat.

    Ik heb geen idee wat voor een werk je precies doet dus ik kan je geen specifieke tips geven (kan je langer over een opdracht doen bijvoorbeeld , zou je meer kunnen zitten , zou je tussendoor kunnen rusten enzovoort).

    Misschien hebben andere dames tips mbt urine verlies , is het een idee je huisarts te vragen of je verloskundige?