Beste UWV, Ik ben ZZP'er en verzekerd bij het UWV middels de vrijwillige verzekering. Nu vraag ik me af of onderstaande nieuwsbericht ook voor mij van toepassing is. Zwangere zzp'ers jarenlang onterecht belasting betaald - BNR Nieuwsradio - Zwangere zzp'ers jarenlang onterecht belasting betaald - BNR Nieuwsradio Wordt de dekking via de Vrijwillige Verzekering van 16 weken dan ook als particuliere verzekering gezien? Alvast bedankt voor jullie antwoord. Met vriendelijke groet, MM1981
Beste MM1981, We zijn voor je aan het uitzoeken of een vrijwillige verzekering ook gezien kan worden als een particuliere verzekering. Je krijgt zo spoedig mogelijk antwoord van ons. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste MM1981, De vrijwillige verzekering wordt niet gezien als een particuliere verzekering. De vrijwillige verzekering vindt haar grondslag in de ZW, WIA en WW (de wet). Iedereen die zich aan de in de wet voorgeschreven voorwaarden voldoet, zal toegelaten worden voor een vrijwillige verzekering. Een particuliere verzekering bepaalt zelf of iemand toegelaten wordt. De vrijwillige verzekering is dus (anders dan een particuliere verzekering) een publiekrechtelijke regeling. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare