Hallo. Ik zit helaas in de ww, heb iedere maand trouw gesolliciteerd maar daar is niks uitgekomen helaas. Nu is mijn ww. eind oktober afgelopen. Omdat ik zwanger ben heb ik recht op een zwangerschaps uitkering als ik binnen 10 weken beval dit klopt toch? Maar wat is nou precies de hoogte van je zwangerschapsuitkering? Heb 8 maanden ww. gehad en de overige maanden loon van mijn werkgever. Alvast bedankt
Beste Annet1985, Als je (uitgerekende) bevallingsdatum binnen tien weken na het einde van je WW ligt, heb je alsnog recht op zestien weken zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). Wanneer je vanuit de WW een WAZO-uitkering krijgt, is deze gebaseerd op het dagloon van de WW. Tijdens je WW kreeg je 75 of 70% van dit dagloon; tijdens de WAZO 100%. Houd er wel rekening mee dat je het verlof zelf moet aanvragen. Dat kan acht weken voor je uitgerekende datum via UWV Telefoon (0900 - 9294). Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare