Zeangerschapsverlof tijdens of net na ouderschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Dreamer, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    #1 Dreamer, 21 okt 2013
    Laatst bewerkt: 21 okt 2013
    Goedmorgen,

Ik heb even een vraagje wat betreft zwangerschapsverlof tijdens of net na je ouderschapsverlof.

Krijg je dan tijdens je zwangerschapsverlof betaald over je contracturen of de uren die je werkte door je ouderschapsverlof? Lees er namelijk verschillende dingen over?

Uiteraard laat ik zo nodig mijn ov tijdelijk opschorten (heb nog geen idee vanaf wanneer mijn zwschapsverlof zou ingaan en mijn ov loopt tot mei 2014)

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes dreamer

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Dreamer,

Je wilt weten hoe het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) wordt berekend als je voor het verlof ouderschapsverlof hebt opgenomen.

Je WAZO is normaal gesproken een gemiddelde van de laatste twaalf maanden voordat je met zwangerschapsverlof gaat. Heb je in die periode echter ouderschapsverlof opgenomen? Dan kijken we niet naar het loon van de twaalf maanden voor je WAZO, maar naar de twaalf maanden voor je ouderschapsverlof.

Het loon van deze periode wordt gedeeld door het aantal werkdagen in deze periode (261). De uitkomst hiervan is je WAZO-dagloon, waarvan je tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof 100% krijgt uitgekeerd.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Voor mijn ov werkte ik 30 uur dus krijg tijdens zwschapsverlof ook weer 30 uur uitbetaald.. Jeej :d

Deel Deze Pagina