werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door cat2, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Even van me afschrijven. Welke dames werken er nog meer 5 dagen per week en hoe gaat dit? Ik ben nu 25 weken zwanger en vind het steeds zwaarder worden. Ik heb alleen last van vermoeidheid. Mijn leven bestaat nu vooral uit werken en slapen. 'S avonds val ik op de bank in slaap. In het weekend moet ik het huishouden doen. Dat lukt nooit in meestal 1 dag. Want 1 dagdeel in het weekend gaan we meestal ook iets leuks doen. Alle extra dingen zoals extra opruimen en ordenen voor babyspullen kom ik al helemaal niet aan toe. Eerlijk gezegd vind ik het te veel worden, 5 dagen werken. Hoe doen andere dames dit?

2. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees graag mee. Ik werk ook 5 dagen, sinds het begin last van slapeloze nachten en nu 28 weken zwanger. Ik ben benieuwd hoe andere dames het doen.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Werk zelf 4 dagen bij ene werk en andere werk is 's avonds, dus qua uren werk ik er denk nog meer.... Hier is manlief veel meer gaan doen in het huishouden en ik stel wat minder hoge eisen aan het huishouden dan normaal...

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Tijdens mijn eerste zwangerschap vanaf 20 weken halve dagen gaan werken. Ik werkte ook fulltime.
    Ik was zo moe, geen energie meer voor iets anders en kreeg al best harde buiken. Afspraak bij de arbo-arts gemaakt en het was zo geregeld.
    Deze zwangerschap met 14 weken halve dagen gaan werken en met 20 volledig gestopt. Ik vind het heerlijk en het gaat nu zoveel beter met me. Ook bijna geen harde buiken meer of buikpijn; ik kan nu echt genieten.
    Als het niet meer gaat, dan gaat het niet. De een voelt zich nog fit en energiek tm 36 wkn de ander zit volledig in de ziektewet vanaf 15 wkn. Zo verschillend. Luister naar je lijf en als het niet gaat trek dan aan de bel!

5. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik zou het liefste 4 dagen gaan werken. Maar hoe pak ik dit nu aan. Als ik zelf besluit om 4 dagen te gaan werken gaat dit ten koste van mijn uitkering. Maar ik kan toch niet 1 dag per week de ziektewet in gaan?

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zwanger zijn is zwaar en zeker als je er hij werkt. Als je er lichamelijk niet meer tegen kunt, zoals krullie met harde buiken, kun je de ziektewet in. Maar eerlijk gezegd hoort moe zijn en zo er gewoon bij. Dus accepteer dat het pittig is, en laat je man wat meer doen en verlaag de eisen aan jezelf. Zolang je niet echt ziek bent kun je niet de ziektewet in.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de oudste werkte ik ook nog vijf dagen (sinds de geboorte van oudste standaard 4 dagen) Ja en vermoeidheid hoort ook wel bij de zwangerschap... misschien dat je thuis-bezigheden wat op een lager pitje kunt zetten tijdelijk. Dus niet ieder weekend een activiteit buitenshuis. En laat je partner wat meer doen in het huishouden... en zelf zal je "eisen" tijdelijk wat minder hoog moeten stellen. (ironie aan) De badkamer hoeft niet perse iedere week gepoetst en de ramen hoeven niet ieder weekend gelapt (ironisch toontje uit)

8. cat2

cat2 Niet meer actief

Ziek ben ik niet. Het is alleen die vermoeidheid. Daardoor kom ik nergens aan toe. Ik denk dat ik het liefst 4 dagen ga werken ipv 5 dagen.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt evt eerst ook aanspraak maken op een regeling vanuit de ARBO-wetgeving. Je hebt als zwanger nl recht op een extra pauze tijdens je werkdagen. Je hoeft dan voor eerst niet de ziekte wet in.

Ik had erge "opstartproblemen" 's morgens, in overleg met leidinggevende en Arbo begon ik 's morgens een uur later met werken. dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik het kon volhouden tot aan mn verlof.

10. cat2

cat2 Niet meer actief

Daar zat ik ook aan te denken, extra pauze. Maar dan werk ik toch 5 dagen en dan heb ik het idee dat ik er nog steeds niet aan toe kom.

11. cat2

cat2 Niet meer actief

Even mijn frustraties kwijt pffff. Hoop dat iemand het iets positiever kan schetsen voor me.

Zoals jullie kunnen zien heb ik in februari een miskraam gehad. Ik heb mij toen geen 1 dag ziek gemeld. Heb thuis gewerkt en verlof opgenomen. De manager boven mijn direct leidinggevende heb ik nooit iets van gehoord toen. Ook niet toen ik weer op kantoor kwam werken.

nu dus weer zwanger. Ik heb dit aan mijn direct leidinggevende verteld. Van de manager daarboven heb ik weer nooit iets gehoord. Hij heeft mij nooit gefeliciteerd of überhaupt iets over mijn zwangerschap gezegd. Nu had ik een beoordeling gesprek met mijn direct leidinggevende. Ik wilde tijdens dat gesprek ook het minder werken vragen omdat ik behoorlijk aan het einde van mijn latijn ben. Nu kreeg ik te horen dat de hoofdmanager vindt dat ik te veel van mijn plek afben. Hij vroeg zich af of dit door de zwangerschap komt. Ik heb aangegeven van wel en dat het de komende tijd ook niet minder gaat worden. Nu ben ik eigenlijk zo boos hierover. Ik heb de hele tijd 5 dagen gewerkt, het kost me heel veel moeite. Manager heeft nooit interesse in mij, maar nu wel erover vallen dat ik te veel loop. Ik doe mijn werk gewoon goed. Nog een paar andere dingen waardoor ik mij helemaal niet gewaardeerd voel. Ik heb het er welrmee gehad allemaal.

Deel Deze Pagina