Goedemiddag, Ik heb een 7 maanden contract.gehad bij mijn oude werkgever. Tijdens de laatste maanden was ik Helaas ziek ivm mijn zwangerschap. Mijn contract werd niet verlengd. En daarna ging ik met zwangerschapsverlof. Na het verlof zit ik nu een maandje in de ziektewet omdat ik nog niet beter ben. Als ik straks wel weer kan werken. Naar verwachting g over een maand of 3 ongeveer. Heb ik dan recht op ww?
Beste kokjes, Wat jammer dat je al zo lang ziek bent. Alles goed met de baby? Je geeft aan dat jouw contract niet is verlengd. Je vraagt of je, als je weer beter bent, recht hebt op een WW-uitkering. Om voor een WW-uitkering in aanmerking te komen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Een van de voorwaarden is dat je in de laatste 36 weken in minstens 26 weken moet hebben gewerkt. Omdat jij en deze periode ziek en met zwangerschapsverlof was, wordt er bij jou verder terug gekeken naar een periode waarin je wel minstens 26 weken werkte. Alle voorwaarden vind je hier. Ik hoop voor je dat je snel weer beter bent. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare