Hallo allemaal. Ik heb geen idee of ik in deze categorie goed zit maar ik stel m toch hier. Mijn vriend en ik verwachten begin mei ons eerste kindje. Nu zitten we met het volgende 'probleem'. Ik ben zelf zzp er en werk onregelmatige dagen/tijden. Ik werk zelden sochtends. Meestal begin ik eind van de middag en savonds. Mijn vriend heeft een gewone Full time baan. We willen heel graag een gastouder omdat we dit een prettiger gevoel vinden. Alleen ben ik dus eigenlijk op zoek naar een soort opvang die heel flexibel is. Ik heb heb geen idee maar denk dat ik teveel eisen stel. Omdat ik sochtends eigenlijk zelden werk zou ik heel graag vanaf smiddags pas opvang voor ons kind willen regelen. Dit omdat ik het gewoonweg zonde van ons geld vind om ons kind naar de opvang te brengen als ik thuis ben en daarbij wil ik natuurlijk gewoon zelf bij ons kind zijn als ik thuis ben. In principe zou het om 3 dagen per week ongeveer gaan van 2 tot 6 ofzo... Zoiets... Maar zou haar eventueel ook wel iets eerder willen/kunnen brengen. Zo rond 12u ofzo... Maar soms dus ook vaker als ik wel opeens moet werken, wat ik meestal 1a2 weken van te voren hoor.. Hebben hier meer ervaringen met deze constructies? En wie kan ons hierbij helpen? Tips of adviezen zijn meer dan welkom... Ik hoop van jullie te horen...
Volgens mij moet dit topic inderdaad verplaatst worden maar even terugkomend op je vraag: Ik denk dat een gastouder aan huis zeer geschikt zou zijn! ALs je goede en duidelijk afspraken maakt kan er veel. Wij krijgen ook oppas aan huis en de oppasdagen/tijden verschillen dan zelfs per week!
Hoi, onze kinderen gaan naar een gastouder bij ons in het dorp. Wij kunnen ze brengen wanneer nodig. Heel flexibel dus.